X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ערוץ 20 מבקש לשדר חדשות על-פי הפרסומים הוא חייב להיות חבר במועצת העיתונות על-מנת שהוועדה המקצועית של המועצה לשידורי כבלים ולווין, תאפשר לו לשדר חדשות, הכיצד?
▪  ▪  ▪
ערוץ 20 [צילום: מן הטלוויזיה]

על-מנת לשדר חדשות בכבלים ו/או לווין בישראל חובה לקבל רישיון מהמועצה לשידורי בכלים ולווין. המועצה לשידורי בכבלים ולווין פועלת מכוח חוק הבזק, ולצורך מתן האישור לערוץ 20 לשדר חדשות התכנסה הוועדה המקצועית של המועצה והחליטה לנפק את האישור בכפוף למספר תנאים, כמו-כן החליטה הוועדה המקצועית לשמוע את דעת הציבור בנוגע להחלטתה.
אחלה.
אממה, תנאי מתנאי הוועדה המקצועית לאשר לערוץ 20 לשדר חדשות הוא שהערוץ יצטרף למועצת העיתונות, וההסבר הוא תקנון האתיקה של מועצת העיתונות.
וזה נראה לי קצת מוזר.
1. חיפשתי בחוק הבזק את המלים "מועצת העיתונות", והיא לא מופיעה בחוק, וכידוע גוף ממלכתי כמו המועצה לשידורי כבלים ולווין, חייב בגיבוי בחוק לפעולותיו.
2. ואף אם קיימת תקנה (חקיקת משנה שאיננה חלק מהחוק ואיננה נגישה אלי) המחייבת בעל רישיון חדשות להיות חבר במועצת העיתונות, התקנה הזו חייבת להיות נאכפת על כל הגורמים המשדרים חדשות והאם אכן כל הגופים המשדרים חדשות חייבים להיות חברים במועצת העיתונות? ייתכן שהם חברים אך האם הם חייבים להיות חברים? אם יפרשו ממועצת עיתונות האם יבוטל רישיונם אוטומטית? מסופקני!
3. מועצת העיתונות היא עמותה פרטית, אומנם בעלת חובות ציבוריים רבים (וזכויות ציבוריות רבות) אך בכל זאת עמותה פרטית, היא איננה מבוקרת על-ידי מבקר המדינה, כמעט לא ניתן לערער על החלטותיה הציבוריות בפני בית משפט וכמעט לא ניתן לאכוף עליה דבר על-ידי בית המשפט (אלא במקרה סכסוך אזרח עם העמותה או במקרה של הפרת חוק העמותות, או במקרה של הכרה של בית המשפט בעמותה כגוף דו מהותי והכלת הסעיפים הרלוונטיים מהמשפט הציבורי עליה ועל פעולותיה/מחדליה, כפי שיחליט נקודתית בית המשפט). וניתן אך להתפלא שהממשלה, ממשלת ישראל, בכל הדרה ותפארתה, אחרי 2000 שנות גלות מכפיפה את מתן הרישיונות לשידורי החדשות על ידה להחלטותיהן ולכלליהן (והמקטרגים יגידו לגחמותיהן) של עמותות פרטיות, בייחוד בנושאים הקשורים קשר ישיר ובולט לחופש הביטוי שהוא כה יקר לכולנו.
ובואו נרד עוד קצת לפרטים.
מועצת העיתונות היא גוף המנוהל על-ידי עיתונאים ואנשי ציבור, יושבת הראש שלו היא השופטת העליונה בדימוס דליה דורנר. אין כל ספק שהקו השולט במועצה הוא הקו הלכאורה ליבראלי, מבית המדרש של פסיקות בית המשפט העליון בשנים שכיהנו בו השופטים ברק, ביניש, דורנר, חבריהם וחברותיהם.
לומר שלמועצת העיתונות אין צבע אנטי ימני חזק זה יהיה פשוט גנבת דעת, גם האו"ם הוא גוף הומניטרי ליבראלי שוויוני אחלה בחלה, אבל הוא מתעלם כמעט מהטבח בסוריה ואותנו מכה על ימין ועל שמאל, ואינני רוצה ח"ו וחלילה להשוות את מועצת העיתונות לאו"ם אלא רק להראות שהגופים עם הכוונות הכי טובות ועם התקנונים יפים יותר מהתקנונים של גן עדן, נוטים אחרי הרוח הנושבת ברוח הגורמים המובילים אתם. זה טבעי, וכל מי שיגיד אחרת הוא או חסר חושים או פשוט כזבן.
לי נראה שהחיוב הזה להיות חברה במועצת העיתונות נועד להיות רסן על פיו של הערוץ, נראה לי שהחיוב הזה להיות חברה במועצת העיתונות מהווה ניסיון לחנך את הצד הימני של המפה הפוליטית בישראל שכדאי לו, לטובתו, לסתום את פיו.
לטעמי ראוי היה שהמועצה לשידורי כבלים ולווין תסיר תנאי זה מרשימת התנאים קבלת הרישיון על-ידי ערוץ 20.

תאריך:  06/11/2016   |   עודכן:  06/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועצת העיתונות וערוץ 20
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יתרה מכך
ה.א.  |  6/11/16 12:00
2
דמוקרטיה=חופש המידע,כל המידע!  ל"ת
!  |  6/11/16 13:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ההתבטאות של נשיאת בית המשפט העליון בעניין האקדח שהניחה לכאורה שרת המשפטים על שולחנה, תירשם בספר ההיסטוריה של בית המשפט עליון, ליד משפטו של ח"כ בדימוס יוגב על הטרקטורים, שתי אמירות מיותרות, דוחות, שאינן עולות בקנה אחר עם התבטאויותיו של האדם הנאור, תרתי משמע
דוד חרמץ
למה תמיד הכל אצלם צריך להימצא רק בשתי קצות הסקאלה? למה אין בהגדרות של התוכנה שלהם משהו ביניים? אולי 'רב מֵקל'. אולי 'רב פשרן'. אולי 'רב שנותן מענה לבעיות שהזמן (2016) גרמן'
יהודה קונפורטס
דוח המבקר מצביע על ליקויים חמורים ביישום מערכות המחשוב בממשלה ● זה לא פלא: כשאין ניהול אמיתי מצד מי שנמצא בראש הפירמידה, אין מי שיכפה על משרדי הממשלה ליישם את הטכנולוגיה
יהודה דרורי
הוא התעקש לקרוא לכך טראנספר (העברה) שהיא מילה מאוד לא סימפטית עם אסוציאציה לגירוש אוכלוסין נוסח סטלין והיטלר
יעקב שטרכר
כחלון מתגלה כשילוב של בעל חוט שדרה עם רצון כן לבצע לטובת הכלל. כנראה בהיותו משופשף בלבירינט הפוליטי הוא יודע לתמרן ולהשיג את מטרותיו. הרפורמה שהנהיג בטלפונים הסלולריים העידה על נחישות, סבלנות ויושרה ממנה נהנה כלל הצבור עד עצם היום הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il