X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים מהעיתונאים, במיוחד אלה שעוסקים באקטואליה ובתקשורת, הפכו בפועל לפוליטיקאים - חלקם גלויים וחלקם מוסווים - שקובעים את הטון בכל שלטון, בזכות שליטתם על התמונות והמילים שמשודרות והנאמרות על ידם, כביכול אך ורק "משיקולים מקצועיים"
▪  ▪  ▪
אמנון אברמוביץ'. פוליטיקאי מוסווה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

הגיע הזמן לנפץ את העלילה ולחשוף את האמת מי הם האשמים האמיתיים של הפוליטיזציה בתקשורת. העיתונאים הלוחמים נגד הפוליטיקאים, המואשמים על ידם ב"פוליטיזציה" בתקשורת, הם הם הנאשמים שיוצרים יום יום את הפוליטיזציה האמיתית בתקשורת.
העיתונאים הצליחו לנפח בציבור אגדה שקרית שלפיה הפוליטיקאים מורידים כביכול הנחיות לעורכי החדשות את מה לשדר ואת מי לזמן לראיונות ולפרשנויות. אלה האשמות כזב של הבל הבלים. עיתונאים אמינים ברשות השידור כמו יעקב אחימאיר, אריה גולן, עודד שחר, ואורי לוי וכן בכירים מערוצי הטלוויזיה המסחרית, הביעו דעתם לא פעם ובגלוי שמעולם לא הופעלו עליהם שום לחצים פוליטיים.
רבים מהעיתונאים, במיוחד אלה שעוסקים באקטואליה ובתקשורת, הפכו בפועל לפוליטיקאים - חלקם גלויים וחלקם מוסווים - שקובעים את הטון בכל שלטון, בזכות שליטתם על התמונות והמילים שמשודרות והנאמרות על ידם, כביכול אך ורק "משיקולים מקצועיים".
זו היא הפוליטיזציה.
תחת המסווה והאליבי של העיתונאים שכביכול "שיקולי העריכה" שלהם הם אך ורק "מקצועיים" נטו, הם מצליחים להביע דעותיהם האישיות הפוליטיות. בכל שיקול מקצועי ברוטו של עיתונאי יש גם שיקול אישי נטו.
זו היא הפוליטיזציה האמיתית.
רבים מהעיתונאים שהפכו לפוליטיקאים של "מפלגת התקשורת" מאמינים ופועלים בשכנוע עצמי שהם הרשות הרביעית בדמוקרטיה שזכותם להיות הפוסקים והשופטים מעל למחוקקת ולשופטת. הם קובעים מיהו המשיח הפוליטי ואת מי יש להדיח. הם פוסקי הדור הכל יכול בין ימין לשמאל. הם מתיימרים "לעשות סדר" אצל הפוליטיקאים.
זו היא הפוליטיזציה האמיתית.
חלק מהתקשורת ובמיוחד ערוצי הטלוויזיה המסחרית, הפכו לגוף פוליטי בחסות האליבי כביכול "מקצועי נטו". תקשורת מפלגתית זו שחבריה מראיינים איש את רעהו, כביכול "בשם" קשת הדעות בעם, רואים את עצמם "כרשות הפוסקת" העליונה במדינה.
זו היא הפוליטיזציה האמיתית.
"מפלגת התקשורת" הפכה לכוח דומיננטי אלטרנטיבי לפוליטיקאים. כוח פוליטי תקשורתי שגובר על כל ביקורת אזרחית, מגמד ומבטל כל ביקורת ממסדית שלטונית ריבונית. הפוליטיקאים מנהלים את המדינה מהכנסת ומהממשלה. העיתונאים מנהלים את המדינה מהאולפן ומחדר החדשות.
זו היא הפוליטיזציה האמיתית.
סעיף בחוק השידור הציבורי החדש קובע: "התוכן שיספק תאגיד השידור החדש ישקף ויתעד את היותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, את ערכיה ומורשתה, וייתן ביטוי הוגן שוויוני ומאוזן למגוון ההשקפות והדעות הרווחות בציבור בישראל". סעיפים דומים ישנם בחוק הרשות השנייה ובחוק רשות השידור.
הבל הבלים. יופי של ניסוחים. הם לא מקוימים! באף אחת מהרשתות למרות שהם מעוגנים בחוק. הם גם לא יהיו מקוימים בעתיד.
כדי שעקרונות אלה יתממשו, יש צורך בעורכים, בפרשנים ובמראיינים בעלי מגוון דעות אמיתי ולא כפי שזה קיים היום. יש למנוע את הבלעדיות המונופוליסטית של חבורת העיתונאים השולטים היום בפועל בכל ערוצי הטלוויזיה המסחרית ובגלי צה"ל.
רשימת העיתונאים המקצועיים, שעל-פי דעותיהם ומאמריהם הם "פוליטיקאים מוסווים" - בפועל גלויים כוללים: בן כספית (מעריב). שמעון שיפר (ידיעות). גדעון לוי (הארץ). אמנון אברמוביץ' (ערוץ 2 וידיעות). רביב דרוקר (ערוץ 10 והארץ). אמנון לורד (מקור ראשון). חגי סגל (מקור ראשון וערוץ הכנסת). רזי ברקאי (גלצ). רינה מצליח (ערוץ 2). אראל סגל (גלצ וערוץ 20). למרות שיש ביניהם חילוקי דעות, כולם משוכנעים שהם יודעים טוב יותר מכולם כיצד לנהל את המדינה, כיצד לחסל את הטרור, כיצד לעשות שלום, כיצד לטפח רווחה וחינוך. הם מבקרים את כולם. הם מאשימים את הפוליטיקאים ב"פוליטיזציה". אבל הם מעלימים מהציבור את האמת שהם אלה שמטפחים את הפוליטיזציה בתקשורת.
כשעיתונאים אלה ממשיכים לטפח את העלילה שהפוליטיקאים הם האשמים "בפוליטיזציה" בתקשורת ולא הם עצמם האחראים לה, הם זוכים לתמיכה אוטומטית של חבריהם "במפלגת התקשורת" שעשו הסבה מקצועית והפכו לפוליטיקאים בתואר ובתפקיד מלא כחברי כנסת: הכוונה לשלי יחימוביץ'. נחמן שי. מיקי רוזנטל. מרב מיכאלי. סתיו שפיר. יאיר לפיד. עפר שלח.
זו היא הפוליטיזציה האמיתית.

תאריך:  06/11/2016   |   עודכן:  06/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיתונאים - האחראים לפוליטיזציה של התקשורת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף מישהוא אומר את האמת
אטילה ההוני  |  6/11/16 10:25
2
תודה למתי על חשיפת האמת
אבינועם  |  6/11/16 11:09
 
- ליבסקינד, אבינועם, לא ליבסקין
אהוד פרלסמן  |  6/11/16 13:58
3
מתי- לקנות לך מילון ?
או אנציקלופדיה ?  |  6/11/16 12:25
4
האמת
באום  |  6/11/16 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
הָכינו את המצברים מהחגים - קַבלו את מרחשוון: חשוון חודש חשוב בזכות בשורת הגשם ואימא רחל הגדולה    במבט שני, למרות שאין בו חג זה לא חודש מר, ואגב כך תעשירו את הלקסיקון שלכם במשמעות מפתיעה למילה 'מר'    חודש טוב!
ראובן לייב
את סוד-הצלחתה ראוי לתלות בכישורי עיתונאיה, שהצליחו לרכוש את ליבו של ציבור גדול הרבה יותר מזה של עיתונאי הימין, שנשארו מדדים הרחק מאחור
עידן יוסף
אין צורך להיאבק למען שידור ציבורי אך נדרשות שמורות טבע של תוכן איכותי בשידור המסחרי. אלה יושגו בסגירת הרשות, התאגיד והחינוכית
יוני בן-מנחם
מחמד דחלאן הגיע לשורה של הבנות עם שלטון חמאס ברצועת עזה    מדובר במערכת של אינטרסים שבמסגרתם פועלת חמאס לנגח את מחמוד עבאס ולהסתייע בקשריו של דחלאן עם השלטון המצרי
נסים ישעיהו
דוד מלך ישראל הוא דמות מופת של ייצוג מלכות ה' בעולם. שעל כן "דוד מלך ישראל חי וקים" ואנחנו מייחלים שיתגלה כבר הצאצא שלו ויגאל אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il