X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שמעתי בתדהמה את דברי אילנה דיין למחרת התחקיר שלה "האקווריום" על לשכת רה"מ ותגובתו מתראיינת לניב רסקין ומאשרת "שהייתה כאן פסיכוזה של שנאת נתניהו ב-96" מה זו ההתייחסות המקילה הזו לתעמולה של התקשורת שמעלה בתפקידה!!
▪  ▪  ▪
דיין. כאילו כלום [צילום: פלאש 90]
מה את אומרת
אני מבקש להתייחס לזה ולשאול את הגב' דיין: אז מה בעצם את אומרת עכשיו?! שהסיקור שלכם ב-96 היה פסיכוזה של שנאה?! לא דיווח הוגן לציבור?!

"מקצוע העיתונות רקוב וצריך חשבון נפש", כך אמר אתמול יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל על-רקע נצחון טראמפ בניגוד לכל התחזיות ועל אף הניסיונות של התקשורת לעצב את המציאות במקום לדווח עליה. והוא המשיך ואמר: "בדמוקרטיה הציבור צריך תקשורת חזקה, אוביקטיבית ומאוזנת". זה רלוונטי גם לתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין שבאופן מקרי שודרה יומיים קודם והשתלטה על סדר היום הציבורי אצלנו.
כל כלי התקשורת המרכזיים יצאו מגדרם להביא את כל האופוזיציונרים לנתניהו מימים ימימה שכצפוי, קפצו על ההזדמנות לתקוף אותו על תגובתו והתחרו על סיסמאות כמו "הסתה, שנאה והתרת דמה של דיין" (הרצוג) הסכנה לדמוקרטיה", "איבוד עשתונות" (בן דרור ימיני), "חוששת לחייה של אילנה דיין" (דליה דורנר). אלא שאף אחד מהם לא דיבר על הסכנה לדמוקרטיה מתקשורת מוטה ומעוותת.
אילנה דיין עצמה התראיינה למחרת לניב רסקין (שכמובן, גילה גם הוא אמפטיה רבה לדיין) ואמרה: "יש מישהו בסביבת נתניהו ואולי נתניהו עצמו המנסה להעמיד את העניין על ימין ושמאל. אני מסתכלת על עצמנו פנימה, שוב, גם בהקשר של הפסיכוזה של שנאת נתניהו שהייתה פה ב-96 וגם התקלות כלפי נתניהו בסיקור הקמפיין שלו ב-2015 ואני כשאני מסתכלת על עצמי אני אומרת: כעיתונאית אני לא שלמה על ההתנהלות שלנו כלפי נתניהו בחלק מהתקופות. אני חושבת שנתניהו צריך להסתכל גם על עצמו. גם על הקורבנות, גם על החרדות, גם על המתקפה האישית על כל מי שיוצא באיזה שהיא ביקורת..")
שמעתי את דברי אילנה דיין הללו על "הפסיכוזה של שנאת נתניהו שהייתה כאן ב-96" בתדהמה, אבל איש לא התייחס לזה. עבר כאילו כלום. כאילו אין לזה קשר לשנאת נתניהו היום. אני מבקש להתייחס לזה ולשאול את הגב' דיין: אז מה בעצם את אומרת עכשיו?! שהסיקור שלכם ב-96 היה פסיכוזה של שנאה?! לא דיווח הוגן לציבור?! הרי זה מה שטענו כלפיכם באותה תקופה, ובעצם זה מה שטוענים כלפיכם מאז, ואתם (אני מדבר בהכללה, כמוך ובצדק) באותה תקופה, דחיתם את הטענות. דחיתם על הסף, בביטול, בלגלוג, בהערות על האספסוף הבור והמתלהם מול "כלבי השמירה של הדמוקרטיה" והציבור "השפוי". את טענות נתניהו הצגתם כ"התבכיינות".
במילים אחרות. אתם (שוב בהכללה) שיקרתם אותנו, את קהל הלקוחות שלכם, את הציבור. הצגתם מצגי שווא שיתאמו למטרה המקודשת. להפיל את נתניהו.
נשאר לבד
את כותבת שזה היה כלפי נתניהו. טעות!!! זה היה כלפינו. כלפי הציבור. בין אם ימין ובין אם שמאל, בין אם תומכי נתניהו ובין אם מתנגדיו. כולם היו זכאים לקבל דיווח הוגן ואמין. כולם הולכים בסוף לקלפי עם מה שהם יודעים. אבל אתם, מעלתם בתפקידכם ודאגתם שהציבור ידע רק מצג חד-צדדי.
הסתרתם הצלחות, הבלטתם וגם המצאתם כישלונות. תכף אתן כמה דוגמות. גרמתם לנזק עצום, מיד אפרט.
נתניהו הקים ממשלה של 18 שרים. אתם הסתרתם את זה. יש להבין. כדי להקים ממשלה של 18 שרים צריך להשאיר כמה חברים בחוץ. החברים שבחוץ כבר לא כל כך חברים. זה לא טוב פוליטית. הם נגדך. למרות זאת, בניגוד לאינטרס שלו, נתניהו עשה זאת. כך לדוגמה, שרון בהתחלה נשאר בחוץ, דוד לוי העמיד אולטימטום, שרון צורף והממשלה גדלה ל-19 שרים. נשארו משקעים. בהמשך כשנתניהו היה צריך עזרה המשקעים הללו צפו והשפיעו. נתניהו נשאר לבד.
האופן שבו הסתרתם את 18 השרים הוא דוגמה לאיך "ללכת עם ולהרגיש בלי" המידע היה ידוע. שמות השרים, משרדיהם, ומספר המשרדים בממשלה. אלא שזה לא דווח כערך, לא הוזכר כנקודת זכות של נתניהו. ולא נלקח בחשבון בכל אלפי המאמרים והראיונות שדברו על "רה"מ הכושל נתניהו". כך גם לגבי הצלחות אחרות שלו. ולעומת זאת כל כשל או מה שניתן היה לפרש ככשל הובלט בראש חוצות. כשברק נבחר הוא הקים ממשלה של 25 שרים ולא התחשבנו איתו על זה. גם לא עם שרון שהקים ממשלה של 34 שרים ואח"כ ממשלה של 37 שרים. גם לא עם אולמרט שממשלתו מנתה 32 שרים. מתי התחלתם להתחשבן על מספר השרים? כמובן, כשנתניהו נבחר שנית ולא חזר שנית על "הטעות". הקים ממשלה בת 32 שרים מרוצים וללא משקעים שפעלה היטב. אבל אז מספר השרים נדחף לקדמת הבמה כסמל השחיתות והבזבוז.
דוגמה נוספת היא הירידה המשמעותית של מספר פיגועי הטרור והנפגעים בממשלת נתניהו הראשונה. גם את זה אתם הסתרתם.
לא בוגד
כאמור כל טעות דווחה כמזימה, כל כשל כקטסטרופה, כל התנהלות דווחה ככשל, כשחיתות, כמרמה וכו'. כך לדוגמה כל נסיעה של נתניהו לחו"ל לוותה במסע ביקורת על בזבוז כספי ציבור כשאשתו וילדיו הקטנים מתלווים אליו. אפשר לכתוב ספר על מסע התעמולה וההסתה שניהלתם כנגד הימין בכלל ונתניהו בפרט.
ראי כמה זה מקומם. הסתתם כנגד רה"מ נתניהו בעודכם טוענים שהוא הסית כנגד רה"מ רבין ובכך אחראי לרצח. אגב, תוך כדי כך הסתרתם את העובדה, שהוא כן תיקן את קהל המפגינים בכמה הזדמנויות: "רבין לא בוגד. רבין טועה אבל לא בוגד". נתניהו היה בהיבט זה הוגן יותר מפרס, מרבין ומאחרים שלא טרחו בשעתו לתקן המפגינים כנגד "בגין הרוצח" ו"שרון הרוצח".
כמה זה מקומם כשזעקתם כנגד הסכנה לדמוקרטיה בעוד אתם משתמשים בכוחכם כדי להפיל את רה"מ. בעצם להפיל את הדמוקרטיה. ולא שלא ידעת את זה. בשלהי כהונתה של ממשלת נתניהו הראשונה ראיינת את שלי יחימוביץ' שאמרה בהגינות: 'צריך להודות שהתקשורת עשתה ותמשיך לעשות ככל יכולתה להפיל את רה"מ'.
כמה זה מקומם כשאתם קוראים לעצמכם כלב השמירה של הדמוקרטיה בעודכם נושכים אותה בחמת זעם, בטירוף, או בלשונך ב"פסיכוזה של שנאת נתניהו".
כמה זה מקומם כשאתם מקבלים את שכרכם תמורת דיווח על המציאות ואתם משקרים לציבור. וצריך לקרוא לילד בשמו, הטיה מכוונת היא שקר. אם המוסכניק שלך היה שם במודע אצלך ברכב שמן רגיל במקום שמן בלמים היית קוראת לו נוכל או פושע, המסכן את חייך. אבל זה בדיוק מה שאתם עשיתם עם העט והמקלדת.
הסתה מתמשכת
כמה זה מקומם כשאנשים חושבים הבודקים את הנתונים האמיתיים מול השקרים שלכם נחשבים להזויים בעיני חבריהם ובני משפחתם שניזונו מהתעמולה הבלתי פוסקת והשקרית הזאת שלכם.
כמה זה מקומם כשציבור מוסת הבטוח שרה"מ נתניהו הוא אסון, מתגייס ומגיע מכל קצוות תבל כדי להפילו, מכתיר את ברק ושנה וחצי אח"כ נהרגים מאות ישראלים בטרור נורא. חלק מהם היו בין אלה שהיו בטוחים, כתוצאה מהתעמולה שלכם, שהמזרח התיכון החדש ואיתו השלום יגיע. במקום זה הם מצאו את מותם והפכו ל"קורבנות השלום".
כמה זה מקומם שאת מצמצמת את כל זה לסלוגן ("פסיכוזה של שנאה לנתניהו ב-96") כשאת יודעת שזה לא רק ב-96 אלא לפני 96 ואחריו, זה לא רק כלפי נתניהו אלא כלפי הימין ועמדותיו. כאילו שהתעמולה נגד נתניהו לא הייתה בבכל התקופה ובעיקר בתקופות הבחירות. גם ב-2006, ב-2009, ב-2015.
וכמה זה מקומם שאת מצמצמת את כל זה רק לבחירות 2015 ולהתגייסות הטוטלית שהייתה אז להפיל את נתניהו את מתייחסת כ"תקלה".
התגובה של נתניהו הייתה חריגה אבל מוצדקת. אחרי שנים של הסתה מתמשכת ובלתי פוסקת כלפיו וכלפי משפחתו, אי-אפשר לצפות שיגיש את הלחי השנייה. אחרי שנים שבהם אתם מעוותים את המציאות במקום לדווח עליה וגורמים נזק אדיר לדמוקרטיה אתם מתבכיינים כשמתנהגים כלפיכם באותם כללי משחק שאתם קבעתם.

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקוזק הנגזל - לאילנה דיין
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
הפסיכוזה של דיין בפרשת הסרן ר'
אהוד פרלסמן  |  13/11/16 12:30
 
- קראתי והחכמתי שוב
משה כרמל  |  13/11/16 20:47
2
כמה הוא צודק, אבל סליחה יאמרו ל"ת
שאני ימני  |  13/11/16 18:58
3
אמת ויציב דיברת ל"ת
שקרנים ומגעילים  |  13/11/16 19:00
 
- לא הבנתי להיכן תגובתך נוטה
אולי תסביר  |  13/11/16 20:30
4
תקשורת ציבורית מושחתת
igal7386@gmail.com  |  13/11/16 19:29
 
- נכון מאד ל"ת
משה כרמל  |  16/11/16 14:35
5
קוזאקית אבל לא עיתונאית
יהודי מפוכח  |  13/11/16 20:30
6
לא נתנצל בפני הקוזאקים הנגזלים
דורון.צ  |  13/11/16 20:57
7
הדברים שכתב כאן משה כרמל
מדוייק, חד ונכון  |  13/11/16 21:34
8
מילים כדרבנות וניכרים דברי אמת ל"ת
קורא בעיון  |  13/11/16 23:16
9
Chicken salad
שמין  |  14/11/16 06:45
 
- אילנה דברה על נייטרליות
moshe carmel   |  16/11/16 15:54
10
הכלבים שהפכו לזאבים טורפים
כשהכלבת מכה בכלבי  |  15/11/16 09:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יגאל כנען
ההפגנה הרפורמית הפרועה שהייתה בכותל לפני שבוע, הייתה על-רקע ביטחון עצמי ענק: שמונה שנים אובמה, ועכשיו ארבע של הילרי קלינטון
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טעו, נצבעה אדום, לא התנכר, מצטיין וייצגו    שבוע טוב
דביר מור
כיצד דונלד טראמפ גבר על כל הספוקלציות, הפרשנויות שדחו אותו על הסף, תיאוריות המוסר, הסקרים, האליטה הפוליטית, העימותים, התלונות והתקשורת האמריקנית בדרכו הנחושה לבית הלבן?
עמוס גלבוע
תוצאות הבחירות משקפות מכה קשה ל"מורשת" אובמה, בעיקר תרבות ה"פוליטיקלי קורקט"    אבל האליטות לא ירימו ידיים וישיבו מלחמה
אפרים הלפרין
אתר האינטרנט של הארץ מצטט את ג'ים רוטנברג מהניו-יורק טיימס הכותב "עיוורון התקשורת למציאות האמריקנית נחשף במלואו", ג'ים יקירי אין מדובר בעיוורון, עיוורון הוא נכות קשה, גזרת שמיים, מדובר בזדון, מעשה ידי אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il