X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההערכות הן שהנזק הכספי אינו גדול כל-כך (יחסית) ועומד על כמה מיליארדי שקלים בודדים והערכה של כחצי מיליארד שקלים בחיפה זה אולי נשמע הרבה אך בשורה התחתונה – זה לא הרבה כסף לאירוע מהסוג הזה ולפוטנציאל הנזק הגלום בו
▪  ▪  ▪
מה הנזק? [צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש]

ישראל לא באמת נשרפת, אך זה נשמע דומה מאוד לסיסמה 'ישראל מתייבשת'. למיטב הבנתי, כל הפעולות היום (א', 27.11.16) הן כבר פעולות מניעה. פעולות שימנעו מהאש לחזור לרחובות וליערות.
היום כבר יחלו הדיונים הכלכליים / פיננסיים – מה הנזק, מי יממן, למי יש ביטוח, מה יעשו חברות הביטוח ומאיפה יבוא הכסף. ההערכות הן שהנזק הכספי אינו גדול כל-כך (יחסית) ועומד על כמה מיליארדי שקלים בודדים והערכה של כחצי מיליארד שקלים בחיפה. זה אולי נשמע הרבה, אך בשורה התחתונה – זה לא הרבה כסף לאירוע מהסוג הזה ולפוטנציאל הנזק הגלום בו.
במידה והמדינה תחליט שמדובר באירוע טרור – חברות הביטוח יהיו פטורות מתשלום הנזק וכל התשלומים יבואו מקופת המדינה וממשלם המיסים. אנחנו.
גם במקרה שהמדינה תחליט שזהו אינו אירוע טרור – עדיין היא תהיה מחויבת בלא מעט תשלומים ופיצויים ולצידה יעבדו שעות נוספות גם חברות הביטוח שיופעלו על-ידי אזרחים שהשכילו לבטח את עצמם.
הפן החיובי היחידי שאני מוצא באירוע מסוג זה (והוא אכן חלש חלש חלש עד מאוד) – דחיפה קלה לעסקי הצפון שיעבדו הרבה וקשה לטובת אלו שניזוקו, ויתוגמלו בהתאם. אם על-ידי המדינה ואם על-ידי חברות הביטוח. שרברבים, רצפים, בנאים, אינסטלטורים, זגגים, נגרים, צבעים, חשמלאים, אדריכלים, מעצבים ודומיהם. ולצידם יהיו חנויות ועסקים שמוכרים חומרי גלם מתאימים כגון מלט, טיח, רצפות, כיורים, ברזים, רעפים, דלתות, מעקות, זכוכיות, מראות, ברזלים, עץ, רהיטים ועוד. ולצידם יהיו חנויות ועסקים שיטפלו בפן הסביבתי כגון גינות פרטיות וגינות ציבוריות עם צרכים של שתילה של עצים, פרחים, מדשאות, טפטפות, עציצים וצמחים שימלאו שוב את האזור שנפגע. וכמובן יש את האזור הציבורי – כבישים, מדרכות, מעקות ועוד.
כל ההוצאות הללו יהיו הכנסות עבור אותם בעלי עסקים. מאחר שהיקף הפגיעה הוא גדול ורחב היקף, הכספים שיעברו מיד ליד יהיו בהתאם. זה אירוע שיכול לתת "פוש" מסוים לכלכלה המקומית ולבעלי העסקים באזור.
כשההכנסות עולות, הרווחים עולים והמיסים עולים – וגם המדינה תוכל לשלשל לכיסה עוד כמה שקלים לכיסוי מסוים של מה שיצא לתשלום על הנזקים. מין גלגל שכזה.
כולי תקווה שאירוע מסוג זה לא יקרה שנית.

תאריך:  27/11/2016   |   עודכן:  27/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
דרור אידר
אנחנו לא רק למודי אסונות, אלא יודעים היטב לקום מעפר ומאפר    הארץ הטובה תחזור לפרוח על-אף כל הקמים עליה
אלעזר לוין
היו"ר לשעבר של שמאי המקרקעין קורא לציבור לפנות לשמאים פרטיים להערכת הנזק, ולא לסמוך על השמאים מטעם המדינה    האם נותני השירותים ומוכרי הסחורות יתנו הנחות לנפגעים?
אלעזר לוין
הפיצוי לדירה: 100 אלף שקל לזוג ו-50 אלף לילד    בעלי רכוש במאות אלפי שקלים ופיצוי חלקי    אשר: 100 שמאים יעריכו השבוע את הנזק, וסכומים קטנים ישולמו תוך יומיים    שוכר שדירתו נפגעה ימשיך לשלם לבעלים, אך המדינה תחזיר לו את הכסף, וגם תממן לו דיור חילופי
אלעזר לוין
האוצר יפצה נפגעי פעולות איבה, אך קיים חשש מסחבת    חברות הביטוח יפצו את האחרים, בתנאי שיש להם פוליסות תקפות, וששילמו כיאות את הפרמיות    הפיצויים שישלמו החברות לא יכסו את מלוא הנזק    האם ביטוח החובה יתייקר בשנה הבאה
עידן יוסף
השר ארדן בחלמיש: "איזו שנאה לעם היהודי ולמדינת ישראל זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה ואין הבדל בין דקירות ודריסות לטרור הזה"
רשימות נוספות
"אל תתנו לחיפאים לטבוע בניירות"  /  עידן יוסף
40 בתים נשרפו בישוב חלמיש  /  יואב יצחק
קול ישראל: לא נפעיל גל שקט בשבת  /  עידן יוסף
ההצתות של 1947  /  איתמר לוין
מחשבות בוערות  /  איתמר לוין
נקווה שיש לך פוליסת ביטוח דליקה  /  אלעזר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il