X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא את ראשו של בוכריס מבקשים אנו, אלא ניקוי "הרפש הערכי", שהותיר הוא, במעשיו הנבזים והנפשעים, מבקשים אנו. מאיש חבוש כיפה, מבקשים אנו דרגה ערכית גבוהה יותר, ממי שאינו חבוש כיפה שכזו לראשו
▪  ▪  ▪
אופק בוכריס [צילום: פלאש 90]

הדחתו המתבקשת והמתחייבת של תת-אלוף, אופק בוכריס, משורות צה"ל כמו-גם טקס השפלתו הפומבית והסרת דרגות התת-אלוף מעל כתפיו, בטקס נדרש ומתבקש שכזה לאחר שהודה הוא בביצוע עבירות המין, לכאורה, המיוחסות לו בכתב-האישום המתוקן, שהוגש/יוגש לבית-הדין הצבאי, במסגרת עסקת הטיעון שנרקחה בין פרקליטיו לבין הסנגוריה הצבאית, אינן חלק מעסקת טיעון מבישה, לכשעצמה, זו. עניין זה הותירו מי שרקחו מרקחת עסקת טיעון מקוממת זו לשפיטתו של הציבור, בבחינת "יראה הציבור וישפוט".
על-כן, על-רקע "סגירת הדברים" בפרשת תת-אלוף (לשעבר), אופק בוכריס, במין סוג של עסקה משפטית - שיודעי ומביני דבר, קוראים אותה, בשם השוק, היאה, הראוי והמתאים לה, קרי "עסקת טיעון" ומי המבקשים לטהר השרץ, בק"ן טעמים, מצקצקים בלשונם ובסוג של כיבוס מילים, מכתירים אותה, בשם התואר השקרי והמרגיז - "הסדר טיעון" - מנצנצת החלטתו של הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, לסלק עבריין מין זה, משורות צה"ל באופן חד-משמעי וללא הרהור נוסף - באור יקרות של שמירה על עקרונות יושרה והגינות מינימאליים, הנדרשים במקרה מביש, מכוער ומזעזע זה.
"בכוונתי להמשיך ולגלות אפס סובלנות כלפי כל מקרה של הטרדה או פגיעה מינית בצה"ל", צוטט - אתמול - בכלי התקשורת הרמטכ"ל, בהתייחסותו הראשונה להודאתו של תא"ל (עדיין!) אופק בוכריס, בכתב-אישום מתוקן שיוגש/הוגש לבית-הדין הצבאי, שבעקבותיה יורד הוא לדרגת אלוף-משנה, אך לא ירצה עונש מאסר. הרמטכ"ל הודיע - במסגרת אותו פרסום, שיצא מלשכתו - כי בוכריס לא יבצע שום תפקיד במילואים.
התייחסותו הפומבית של הרמטכ"ל לעסקת הטיעון שנרקחה בעניינו של בוכריס, הינה ההתייחסות המוסרית הפומבית הראשונה והיחידה של גורם רשמי, לעובדות האמיתיות שהתבררו בעקבות חתימת בוכריס על עסקת הטיעון, בעניינו הוא. למי שנותרו עדיין ספק, אם בוכריס "אשם", במעשים - לפחות אלה, שבביצועם הודה הוא בכתב-האישום המתוקן - הרי בא מכתב הודאתו הפומבי, בחתימתו שלו, והבהיר הדברים, חד-משמעית ומעל לכל ספיק ספיקא שהוא.
"בעקבות פרסומים שונים אבהיר, שהודאתי בכתב האישום היא מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו", אישר בוכריס - בחתימתו, בשולי מכתבו - הדברים המצוטטים לעייל. עוד הוסיף הוא וכלל במכתבו זה, דברים אה, לפיהם: "אבקש לחדד כי פרסומים בכלי התקשורת ביחס להסדר הטיעון של מי שמציגים עצמם כמקורביי אינם על דעתי". לכאורה, חד וחלק. האומנם? ובכן, לא חד ולא חלק. מדובר - בכל הכבוד הראוי - במקרה הטוב, בטיוח ובקשקוש גמור.
נכון שהרמטכ"ל הוסיף וציין, בהודעתו הפומבית והמיוחדת, בפרשת בוכריס, כי: "לא נעצום עיניים, לא נוותר ולא נהסס לנקוט צעדים נחרצים, גם במקרים בהם מעורבים מפקדים בכירים בצה״ל, ללא קשר לדרגתם, עשייתם, או הצלחתם - כל אלו אינם רלוונטיים במקרים מסוג זה". הוא אמר עוד, כי: "כשהתעוררו חשדות נגד תא״ל (מיל') בוכריס, נקטתי שורה של צעדים פיקודיים, לרבות השעייתו וביטול מינויו לראש חטיבת המבצעים, והוא סיים בהמשך את שירותו בצה״ל. לעבירות שתא"ל (מיל') בוכריס הודה בביצוען, אין ולא היה מקום בצה"ל, בשרות סדיר ובשירות מילואים". אז מה.
יופי, טופי, כפי שנוהגים ילדים, לדבור בשפתם הם ולצקצק בלשונם, לאחר - זה עתה - בלסו והכינו אל עומק בטנם, ממתק דביק, מסוג זה או אחר. ומה עם הענישה הפומבית והציבורית שואלים אנו? אופק בוכריס לא יבצע, בעתיד, שום תפקיד במילואים, אבל הוא נותר בעל דרגת אלוף-משנה ובשל כך הוא נותר ונשאר חלק בלתי נפרד מישראל ומצה"ל. הוא גם לא יישא בכל עונש של מאסר - ולו גם בדרך של ביצוע עבירות שירות, על-ידו.
לא את ראשו של בוכריס מבקשים אנו, אלא ניקוי "הרפש הערכי", שהותיר הוא, במעשיו הנבזים והנפשעים, מבקשים אנו. מאיש חבוש כיפה, מבקשים אנו דרגה ערכית גבוהה יותר, ממי שאינו חבוש כיפה שכזו לראשו. "מה אתם אומרים, ביחס לכך. שאנחנו נאיבים? שממילא הדתיים מושחתים כמו כולם ואולי אפילו יותר". ובכן, אנחנו לא מקבלים גישה צינית ומפחידה שכזו. לטעמנו אנו, היהדות הדתית, החרד"לית והחרדית, עדיין נושאת נס הערכים בקרבה והיא חיל החלוץ, ההולך בפני המחנה, בכל הקשור להתנהגות ערכית, מוסרית, גבוהה ושונה מן הרגיל.
לכן, אין נחה דעתנו מכך שתת-אלוף (עדיין!) בוכריס, לא עבר טקס "זובור" פומבי ומשפיל של קריעת דרגות התא"ל, מעל כתפיו. ציפינו ממש בשינויים המחויבים ובניתוק הקשר ההיסטורי והעובדתי - לאותו טקס (או טקס דומה, בשינויים המתבקשים) של הסרת דרגות הקצונה מכתפיו ושבירת חרבו של רב סרן, אלפרד דרייפוס, שהואשם, בשעתו, בידי שלטונות צרפת ושלא בצדק בריגול, מרמה, בגידה ומה לא.
בוכריס הינו בוגר המכינה הקדם צבאית של ישיבת עטרת ירושלים. באתר מכינה זו נכתב, כי: "המכינה רואה שליחות בהכשרת בחורים מכל שדרות האוכלוסייה בישראל לאהבת תורה ויראת שמים לאור דרכם של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק ובנו רבנו הרב צבי יהודה, לתרומה ומעורבות בחברה, לשירות משמעותי וממצה בצה"ל, ושותפות פעילה בבנין ירושלים". בערכים מוסריים ונעלים אלה בגד אופק בוכריס, בהתנהגותו הפושעת והנאלחת, בכל הכבוד הראוי. ערכים אלה, לכלך וטינף בוכריס, במעשים, שבעשייתם הודה, כאשר שמה הטוב של קבוצה רחבה ומרשימה של מה שקרוי: "החבר'ה החרד"לים", שתרמו וממשיכים לתרום, מעשה של יום יום ושעה שעה - מוכתם ומוכפש, שלא בצדק, בעקבות מעשיו אלה של בוכריס. למה לא קם - ולו גם רב אחד ואמיץ, מקרב השכבה הדתית-החברתית, אליה משתייך בוכריס והשמיע ברבים קול מוסרי-פומבי, המגנה התנהגותו של בוכריס, המכתימה מחנה ערכי, טהור ונפלא, על לא עוול בכפו?
זוכר אני, כי בימי ישיבה שלי ואף לאחר מכן כשהייתה כיפה מונחת על ראשי, נזהרתי זהירות יתר בהתנהגותי הפומבית, שמא יפרשו, מי שיפרשו, מעשיי האישיים, כמעשים שבוצעו על-ידי מי השייך לקולקטיב הדתי, הכולל ויוצר, חלילה וחס, מה שקראו אז, "חילול השם לשמו". מים רבים זרמו וממשיכים לזרום בירדן, מאז. דומה - דומה, כי בימינו אנו אין כל דמות רבנית-מוסרית וערכית, גם יחד, היכולה לפרסם קול פומבי ולגנות מעשיו הנפשעים של בוכריס. נראה, כי אין בנמצא כל דמות רבנית-מוסרית היכולה לגנות התנהלותו הנפשעת של בוכריס - אחד מבניה של הציונות הדתית בבחינת קול קורא להוצאת הבן הסורר מן העדה והותרת המחנה, רחוק ממנו, נפרד ובדול וממנו תוך שהוא ממשיך לשמור על טהרו וטוהרו. חנוכה משמח לכל עם ישראל ולכל החרד"ליסטים למיניהם, שבוכריס עדיין מהווה חלק בלתי נפרד מהגרעין החברתי שלהם.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  05/12/2016   |   עודכן:  05/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההשפלה וההדחה המתחייבת בפרשת בוכריס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ושוב - מה השינוי הדרסטי
אלי יזרעאלי  |  5/12/16 23:28
2
קרא נא את מאמרו של מר פסח
אל: ד"ר שטנגר  |  6/12/16 06:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
למה צריכה נתניהו לסבול מהרעש התקשורתי שנוצר מההדלפות מחקירתה במשטרה, בסוף השבוע החולף? תנו לשב"כ - שאינו גורם מעורב בעניין, דוגמת משטרת ישראל - לחקור הדלפת חומרי החקירה. תוך ימים תהיינה בידי הציבור התוצאות המדויקות. כך לפחות לא נשחיר פניה של לשכת ראש הממשלה, בחשדות בלתי מבוססים
חיים שטנגר
הודאה בקיום מערכת יחסים מינית עם חיילת, הנתונה לכאורה למרותו, כמו-גם בבעילה אסורה, בהסכמה של חיילת זו, בהתנהגות שאינה הולמת קצין, ביחס לקצינה הנתונה לכאורה למרותו ויורד לדרגת אלוף-משנה מדרגת תת-אלוף, בה מחזיק הוא, כיום, אינו זכאי עוד לטעון לחזקת החפות
חיים שטנגר
הטלת מס על מי שמחזיק דירה שלישית, בבעלותו, לא רק שלא תביא אותו למכור דירתו זו, השלישית, אלא הוא יגלגל כספי החיוב במס, על מי השוכרים ממנה דירה זו. כך תורם שכר האוצר, במו ידיו, להאצת האינפלציה, להעלאת שיעור דמי השכירות ולדחיקת עוד אלפי זוגות צעירים ממעגל שוכרי הדירות
חיים שטנגר
בעקבות מניעת השמאי הממשלתי הראשי לפרסם מדד מחירי הדירות, "מצליח", לכאורה, משה כחלון - בדרך שרבים קראו אותה בשם: "ביריונות בחסות החוק" - למנוע מידע חופשי מהציבור, לרבות מידע במניעת בדבר כישלונו המוחץ בהורדת מדד מחירי הדירות, כמו-גם עלייה רצופה ומתמשכת, משך חודשים בעליית מדד מחירי הדירות, בתקופת כהונתו כשר האוצר
חיים שטנגר
דומה עלינו, כי הפתרון הפשוט והיעיל ביותר, למניעת שימוש בטלפון נייד סלולרי, הוא יצירתה של מערכת חישה אלקטרונית, לפיה לא יהיה ניתן להשתמש בטלפון סלולרי, בתוככי רכב, כל אימת שרכב זה, מצוי בתנועה, קרי, במצב נהיגה. כך, רק כך נמגר, אחת ולתמיד, תופעה מסוכנת והמסכנת חיי אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il