X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ מחממת את האווירה בשטחים ובעולם הערבי לקראת נאום ההשבעה של הנשיא טראמפ בבית הלבן. קמפיין ההסתה של הרש"פ עלול להביא לגל של מעשי אלימות במיוחד בירושלים
▪  ▪  ▪
פיגוע דריסה בארמון הנציב [צילום: סבי ברנס/פלאש 90]

שנת 2017 נפתחה מבחינת ישראל בסימן רע, הפיגוע הקשה נגד חיילי צה"ל שבמהלכו נהרגו ארבעה חיילים בטיילת של ארמון הנציב בירושלים איננו מבשר טובות לאחר ארבעה חודשים של רגיעה ממשית בגל הטרור המכונה "אינתיפאדת הבודדים".
הפלשתינים מתארים את פיגוע הדריסה כפיגוע המציין את המשכה של "אינתיפאדת הבודדים" למרות שבישראל פורסם כי המחבל המפגע, פאדי קנבר מהכפר ג'בל מוכבר, היה תומך דאעש. פיגועי דריסה הינם תופעה נפוצה במסגרת "אינתיפאדת הבודדים" הפלשתינית עם זאת גם ארגון דאעש השתמש בשיטה הזו בחלק מפיגועיו באירופה.
גורמי הביטחון בישראל חוששים שבגלל שהפיגוע נחשב כהצלחה בקרב הפלשתינים הוא יעודד קיצונים נוספים לחקותו, גם ברחוב הפלשתיני יש הערכה דומה.
הרש"פ לא גינתה את הפיגוע וגורמים בתנועת פתח אפילו שיבחו אותו, למרות שהמחבל היה תומך דאעש אי-אפשר לנתק את הפיגוע מאווירת ההסתה שיצרה הרש"פ בימים האחרונים לקראת כניסתו של הנשיא החדש דונלד טראמפ לבית הלבן ב-20 בינואר על-רקע הודעתו בקמפיין הבחירות כי בכוונתו להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים.
כבר בשבוע שעבר העבירה הרש"פ הנחיה לדרשנים במסגדים בגדה להעלות את נושא העברת השגרירות האמריקנית לירושלים בדרשות יום השישי בתפילות במסגדים. ב-10 בינואר קראה הרש"פ שוב לכל המסגדים להעלות את הנושא בדרשות יום השישי הקרוב(13 בינואר) ולצלצל בכל פעמוני הכנסיות בירושלים ובשטחים ביום ראשון הבא (15 בינואר).
לכך יש להוסיף את ההצהרות המתלהמות באמצעי התקשורת של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, יועצו מחמד הבאש וסאאב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, כי העברת השגרירות האמריקנית לירושלים הינה "חציית קו אדום" ו "הכרזת מלחמה על מדינות ערב והאיסלאם".
ההסתה הזו החלה כבר לחלחל לתוך השטח והיא צפוייה להתגבר בימים הקרובים מכיוון שהחשש ברש"פ הינו שהנשיא טראמפ יודיע כבר בנאום ההשבעה שלו ב-20 בחודש על החלטתו להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים.
מבחינתה של הרש"פ מדובר בסכנה מיידית וממשית ולמחמוד עבאס אין שום בעיה, למרות התיאום הביטחוני עם ישראל, לשחרר את הרסן ולייצר הסתה למעשי אלימות במיוחד באזור ירושלים שבה שולטת ישראל והאחריות הביטחונית מוטלת עליה.
אווירת ההסתה שיוצרת הרש"פ על הרקע הזה הינה דלק לחידוש מעשי הטרור,קשה מאוד מבחינה מודיעינית לסכל פיגועים של בודדים וההצלחה של הפיגועים מעודדת מעשי טרור נוספים במיוחד כשמחמוד עבאס מציג את העברת השגרירות האמריקנית כפגיעה במעמדם של ירושלים ומסגד אל-אקצה.
תוכנית הפעולה הפלשתינית
במקביל לקמפיין ההסתה באמצעי התקשורת גיבשה הרש"פ תוכנית פעולה מדינית למרות שאין לה שום מידע קונקרטי אם אכן הנשיא טראמפ יזכיר את הנושא בנאום ההשבעה שלו.
עד עתה גם לא ברור האם מדובר בהודעה אמריקנית, אם אכן תהיה כזו, שתכריז על העברת השגרירות האמריקנית למערב ירושלים באופן כזה שהקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים תמשיך לפעול כרגיל או שמדובר גם על הכרה בכך שירושלים המאוחדת הינה בירת ישראל.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שיגר בתחילת השבוע איגרת לנשיא דונלד טראמפ שבה הסביר את ההשלכות של צעד כזה וביקש ממנו לשקול מחדש את החלטתו. במקביל הוא שלח איגרות בנושא למנהיגי מדינות המערב ומדינות ערב.
ביום שבת הקרוב יעלה יו"ר הרש"פ את הנושא בפני האפיפיור ויבקש ממנו לצאת בקריאה פומבית לנשיא טראמפ לשקול מחדש את החלטתו.
מחמוד עבאס יגיע לרומא כדי להשתתף בטקס חנוכת השגרירות הפלשתינית בוותיקן. שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי ייצא לקוואלה לאמפור, בירת מלזיה, להשתתף בפגישת שרי החוץ של הארגון לשת"פ איסלאמי ב-19 בחודש.
המפגש מתקיים כדי לדון במצבה של הקהילה המוסלמית במינאמר אך הוא צפוי לקרוא לנשיא טראמפ, יום לפני השבעתו כנשיא, לחזור בו מכוונתו להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. כמו-כן מתכננת הרש"פ שורה של פעולות במועצת הביטחון ובמועצה לזכויות אדם של האו"ם היה והנשיא טראמפ יודיע בנאום ההשבעה שלו על העברת השגרירות לירושלים.
לאן פני הדברים?
שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי הגדיר את הצעדים שנקטה הרש"פ, בראיון שהעניק לעיתון "אל-איאם" ב-10 בינואר "כצעדי מנע מקדימים" נוכח חששה של הרש"פ כי ההודעה על העברת השגרירות לירושלים תימסר כבר ב-20 בחודש.
בנוסף לכך השמיעו בכירים פלשתינים, כמו ד"ר סאאב עריקאת מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, איומים על ביטול ההכרה של אש"פ בישראל, בחינה מחדש של הסכמי אוסלו, פירוק הרש"פ והצטרפות מיידית של "פלשתין" ל-16 ארגונים בינלאומיים. הכרזה אפשרית כזו של הנשיא טרמפ תהווה מכה מדינית קשה לרש"פ לאחר הצלחתה האחרונה במועצת הביטחון בעניין ההתנחלויות ולאחר ועידת פריז.
מבחינת הפלשתינים היא מהווה הכרה אמריקנית בירושלים כבירה המאוחדת של ישראל, מתן אישור להמשך הבנייה במזרח ירושלים ובהתנחלויות ופגיעה קשה בעקרון "פתרון שתי המדינות". כבר עכשיו מזהירה הרש"פ את ממשל טראמפ כי צעד כזה לא יאפשר לארה"ב להמשיך ולתווך בין ישראל לרש"פ מכיוון שהיא לא תחשב בעיניהם כ "מתווך הוגן".
הרש"פ נזהרת מאוד שלא לקרוא לביצוע מעשי אלימות אולם בשטח, ובמיוחד במזרח ירושלים, עלול קמפיין ההסתה של הרש"פ להתפרש כמתן "אור ירוק" לביצוע פיגועים נגד ישראל במיוחד כשמחמוד עבאס שוב מנפנף בדגל הפגיעה במעמדם של ירושלים ומסגד אל-אקצה.
המשחק של מחמוד עבאס הוא מסוכן, הוא מנסה "לרכוב על נמר האלימות", בדיוק כפי שעשה קודמו יאסר ערפאת, מתוך הנחה מוטעית כי הוא יכול לשלוט בו ולרסנו, אולם העניינים עלולים לצאת מכלל שליטה ולגלוש לגל אלימות וטרור גדול.
הדרג המדיני בישראל צריך להזהיר כבר מעתה בפומבי את מחמוד עבאס כי הוא נושא באחריות לכל מעשה אלימות אפשרי ובמקביל להסב את תשומת ליבו של הממשל החדש בארה"ב להסתה של הרש"פ. מן הראוי שגם ממשל טראמפ הנכנס יעביר מסר לרש"פ כי הוא איננו מתרגש מאיומיה וכי עליה להפסיק את ההסתה לאלתר.

תאריך:  11/01/2017   |   עודכן:  11/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת גל טרור נוסף?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ספורט, דמוקרטיה וג'יהאד
דר יוסף טילס  |  11/01/17 09:38
2
העברת השגרירות לירושלים תרפא
שבץ חלובה  |  11/01/17 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ממשלת לוב טוענת כי תנועת חמאס מסייעת לארגוני הטרור הנלחמים בה. בחמאס מכחישים את הטענות ומאשימים את מחמד דחלאן כי הוא מנסה לסכסך בינה לבין לוב
עידן יוסף
ביתו של המחבל פאדי אל קונבר בשכונת ג'בל מוכבר ייהרס בהקדם וגופתו לא תועבר לבני משפחתו
איציק וולף
פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב תועד במלואו במצלמות אבטחה של הטיילת    ניתן לראות כיצד נהג המשאית פוגע בחיילים, נוסע לאחור וכיצד עשרות צוערי קורס הקצינים של צה"ל, חמושים ברובם, נמלטו ולא חתרו למגע
איציק וולף
מחבל דהר עם עם משאית ופגע בקבוצת הולכי רגל    20 חיילים נפגעו - לפחות ארבעה נהרגו    המחבל נורה ונוטרל    המפכ"ל: לא הייתה התרעה מוקדמת, המחבל - תושב מזרח ירושלים
יוני בן-מנחם
הרש"פ מנסה לגייס את העולם הערבי והמוסלמי כדי להפעיל לחץ על ממשל אובמה שלא להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. הרש"פ מודאגת מהחלטת הקונגרס האמריקני בעניין ההתנחלויות ומאפשרות סיפוח מעלה אדומים לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il