X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הכי קשים היו השלבים שבהם אבא הפנים וקיבל את המחלה, עד כדי כך שהוא לא רצה להתמודד איתה ואיבד את התקווה שאפשר להתגבר עליה
▪  ▪  ▪
מתמודדים עם המחלה [צילום אילוסטרציה: AP]

מרגע שההורים שלי נישאו אחד לשני, לאורך כל השנים חיינו חיים בריאים, שמחים ומאושרים, עד לרגע שבו נתבשרנו שאבא חולה במחלה של טרשת נפוצה.
מכאן הגיע שלב שבו אני והמשפחה נאלצים להתמודד עם קשיים פיזיים ויותר מכך עם קשיים רגשיים שליוו את שנות ההתבגרות שלי. אני לא זוכרת את הרגע בו סיפרו לי שלאבא שלי יש טרשת נפוצה, אבל אני כן זוכרת את הרגע שבו בפעם הראשונה ראיתי את אבא מאבד שיווי משקל ונופל. אני חושבת שרגע זה היה מאוד דומיננטי בשלבי הילדות וההתבגרות שלי, הצורך להתמודד עם אבא חולה.
השלב הראשון שבו אני והמשפחה נאצלנו להתמודד, היה כשאבא התחיל לקבל את העובדה שהוא חולה. היה בו כעס רב ותסכול, מהצורך להתמודד עם מציאות חדשה שבה הוא לא איש בריא כמו בעבר ולא פעם הוא פרק את רגשותיו עלינו - המשפחה.
דבר זה התבטא, בין השאר, גם באיבוד סבלנות ומריבות חוזרות ונשנות בינו לבין אמא. כתוצאה מכך, אני הרגשתי בגידה בערכי המשפחה שעליהם חונכתי עד-כה. לאחר תקופה ממושכת, אבא הצליח להפנים ולקבל את מחלתו ולנסות לחיות חיים נורמלים למרות הקשיים החדשים.
עד השלב הזה הבעיה הייתה בעיקר עם התחושות של אבא, מכאן והלאה התחילו קשיים רגשיים שלי עם המחלה. הדבר התבטא בפחדים וחששות למצבו ולביטחונו. בנוסף הייתי משנה את סדר היום שלי בכדי להיות יותר קרובה לאבא לבדוק שהוא לא נופל. גם בזמנים שלא הייתי בבית בכל רגע, הייתי חושבת ומוטרדת מדברים שיכולים לקרות.
הכי קשים היו השלבים שבהם אבא הפנים וקיבל את המחלה, עד כדי כך שהוא לא רצה להתמודד איתה ואיבד את התקווה שאפשר להתגבר עליה. באותם רגעים אבא שוחח איתי רבות על המוות, שיחות שאין רגילים לשמוע ולדבר עליהם בגיל הילדות. השיחות הללו העצימו עוד יותר את הקשיים הרגשיים שלי.
אני חושבת שהחוויה שעברתי מוכיחה שלא רק החולה בטרשת נפוצה נפגע כתוצאה מהמחלה, אלא כל המשפחה הסובבת אותו. לכן חשוב מאוד שגם הרופאים שמטפלים יעבדו בהתאם, דרך הסתכלות רחבה על החולה ועל המשפחה על-מנת לתת מענה נכון לכלל הצרכים של הבית.

תאריך:  12/02/2017   |   עודכן:  12/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הקול הרעשני והצורמני של השופר המשיחי, שהשתלט על שרי ממשלת הימין, אינו נותן מקום לקול המוסרי והערכי של נשיא המדינה להישמע, אינה מאפשרת לקול ההיגיון של הנשיא לפלס דרך
יורי מור
טעות לחשוב שהחלטת השופטים מהווה מכה לטראמפ; צחוק הגורל הוא בכך שהנשיא טראמפ יצא נשכר מהעימות. כפי שהבטיח - ניסה לבלום הגעת המחבלים. עכשיו השופטים העניקו לו אליבי: ברגע שיתרחש פיגוע מחריד הבא, טראמפ יציע לעם המפוחד לבוא בטענות לשופטים
יצחק מאיר
העם בישראל נע כל אחד אל מחנהו וכל אחד אל דיגלו במדים המציינים אותו    יותר ויותר אנשים ונשים בישראל מזוהים על-פי מקום מגוריהם
בעז שפירא
אצלנו הכול מתנהל באופן לגמרי אחר. היועץ "מייעץ" באופן הדומה יותר להכתבת תנאים. בהמשך הוא נוקט עמדה, נעמד על הרגליים האחוריות ובכוחנות מציב תנאים לממשלה
ראובן לייב
חוק ההסדרה, שלידתו היא בחטא, מתגלה לעין כל בקלונו הגדול, ואין הוא אלא כסות מבישה לחוק הפקעתן של אדמות פלשתיניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il