X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דמם של אליעזר פישמן ובני משפחתו אינו סמוק יותר מדמם של שאר פושטי הרגל בישראל. יש לקוות שנשיא בית המשפט המחוזי, בתל אביב-יפו, השופט, איתן אורנשטיין, לא ייעתר לבקשתו החריגה של אליעזר פישמן, לפיה הדיון בענייני פשיטת הרגל שלו ושל בני משפחתו, יתקיים, אך ורק בנוכחות הנושים, אך ללא התקשורת
▪  ▪  ▪
אליעזר פישמן [צילום: פלאש 90]
"מה ראית שדמך אדום יותר? אולי דמו של אותו אדם אדום מדמך" (תלמוד בבלי, מסכת יומא, דף פב, עמוד ב).

אליעזר פישמן מבקש כפי שמדווח העיתונאי, איתמר לוין ("מחלקה ראשונה", תאריך 25.1.2017) מנשיא בית המשפט המחוזי, בתל אביב-יפו, באמצעות בא-כוחו, עו"ד שולי גולדבלט, להטיל חיסיון על ההליך המשפטי הקשור להליך פשיטת הרגל המתנהל נגד רעייתו, טובה פישמן. כאיש עסקים משופשף ומיומן - בין השאר, גם בהליכים משפטיים - יודע אליעזר פישמן (או אמור לדעת) כי לבקשה זו, אין כל יסוד בדין. אז מה? - מנסים בכל זאת. אולי נצליח.
בואו ותסבירו לנו, כדי שנבין דברים הבן היטב ולעומקם של דברים. אליעזר פישמן לא קיבל אשראים ענקים נוספים על גבי אשראים קיימים, כאשר הבנקים ידעו (או לפחות אמורים היו לדעת), במועד מתן האשראים הנוספים שניתנו לו, כי הוא חסר כל יכולת כלכלית לפרוע גם האשראים הקודמים שניתנו לו? אז מה? הוא ביקש - והבנקים נתנו. מה קרה?
תזכירו לי, אליעזר פישמן אינו מצוי במעמד של פושט רגל, כבר תקופה של כמה וכמה שנים טובות, נכון? אז למה הבנקים, כמו-גם שלטונות מס הכנסה החלו בהליכים משפטיים של פשיטת רגל נגדו ונגד בני משפחתו, בבית המשפט המחוזי, בתל אביב-יפו אך ורק ולראשונה בשנת 2016? אז אתם חושבים שבמצב דברים כזה יש משהו שיפריע לאליעזר פישמן להגיש בקשה לחיסיון, גם אם אין הדבר מעוגן בחוק? לא בכדי הבהיר השופט, איתן אורנשטיין, כי לבקשת החיסיון אין כל בסיס בדין, שכן מדובר בתיק פשיטת רגל בו יש לנושים זכות לדעת מה מתרחש.
בצדק, דחה נשיא בית המשפט המחוזי, בתל אביב-יפו, השופט, איתן אורנשטיין, בקשת החיסיון של אליעזר פישמן בקובעו, כי: "המקרה איננו בעניינו של החייב, אלא סוגיה בה המנהל המיוחד מבקש להיכנס לנעלי החייב ולטעון טענות נגד אשת החייב" והוסיף כי: "הוא טוען את זה בשם הנושים". גם טענתו של אליעזר פישמן, לפיה בית משפט של פשיטת רגל אינו מוסמך לדון בנכסיהם של בני זוג, נדחתה בידי השופט, איתן אורנשטיין, שהשיב לטיעון זה, כי החיסיון מיועד למקרים של סכסוכים בין בני זוג ובמיוחד כאשר מעורבים בהם קטינים, וכי הפסיקה קובעת שעניינים כגון הנוכחי נדונים בדלתיים פתוחות. "זה לא סכסוך בין הבעל לאישה", הבהיר השופט והוסיף ואמר, כי: "הנושים זכאים לדעת מה קורה לגבי רכוש של חייב".
באסכולה בה חונכנו ונתחנכנו אנו, לומדנו דעת, כי מי שאיבד הבושה - איבד הכל. דומה, כי אליעזר פישמן של שנת 2017 אינו עוד בגדר של אליעזר פישמן של שנות השמונים, כפי שכתבנו על כך, ברשימה קודמת בעבר ("מחלקה ראשונה" - 13.12.2016). אז, פעל אליעזר פישמן - בכל כוחותיו כדי לפעול להטבת הנזק הכספי שנגרם למי שרכשו המניות של קרן רונית שניהל - בשנות השמונים יחד עם יוסי ריגר. כפי שפורסם, בשעתו, פיצה אליעזר פישמן, כלל מי שניזוקו כתוצאה מירידת שערי ניירות הערך, שרכשו הם מקרן רונית. כיום שעה שמדובר בחוב של כ-4.1 מיליארד שקלים יודע ומבין אליעזר פישמן היטב, כי הוא לא יוכל להיחלץ מהמציאות העגומה של הכרזתו כפושט רגל. ברור לו, היטב, כי הוא לא יוכל להשיב כלל חובותיו לכלל מי הנושים בו, קרי, הבנקים, שלטונות רשות המיסים ועוד.
בצר לו, מציע אליעזר פישמן באמצעות בא-כוחו, עו"ד שלומי גולדבלט - הצעת פשרה, לפיה הדיון יתקיים רק בנוכחות הנושים, אך ללא התקשורת. הצעה זו לוותה בהטחת האשמות כלפי התקשורת כפי שדווח המנהלת "קרקס" ובטענות כלפי המנהל המיוחד לנכסי אליעזר פישמן, עו"ד יוסי בנקל, לפיהן בקשותיו של בנקל והדוח הראשון שלו, "נישאות על הגל הציבורי" וכי הן: "נסמכים על עולם משפטי מדומין" ועוד. אם אין די בכך, הרי אליעזר פישמן אמר לכתבת ערוץ 10, העיתונאית, ליאור קינן - כפי שראו הכל בשידור בטלוויזיה "את מוכנה לזוז מפה לפני שאת מקבלת סטירה ממני?". לפני כחודש וחצי, אמר אליעזר פישמן, בעת שיצא מדיון בבית משפט, לכתבת חדשות 2 עמליה דואק, כשנשאל אם הוא יהיה פושט רגל: "את מוכנה לעוף לי מהעיניים?". דואק השיבה בשלילה, ואז אמר אליעזר פישמן לה, המשפט "תלכי קיבינימט".
זכות הציבור למידע חפשי, אמין ובלתי מוגבל, גוברת על זכותו הפרטית של אליעזר פישמן - בכל הכבוד הראוי לחיסיון, מה-גם שלא מתקיים, בעניינו הוא, כל חריג מוכר בחוק, המעניק לו כל זכות שהיא לחיסיון..
מי שפונק שנים הרבה בידי התקשורת והמערכת הבנקאית כאחת, אינו זכאי ליחס מפלה לטובה מבית המשפט המחוזי, במיוחד לאור התנהגותו הבוטה, השתלחויותיו הגסות, המלוות באלימות מילולית בעיתונאים, כמו-גם בתקיפתו המיותרת - באמצעות מי מטעמו המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד יוסף בנקל. יוסי בנקל הינו מהיכרותנו האישית עמו, משך שנים הרבה מהטובים וההגונים בעורכי-הדין בישראל, העושה מלאכתו ראויה, כפקיד ממונה מטעם בית המשפט. ככזה - זכאי וראוי עו"ד יוסי בנקל להגנת בית משפט נכבד זה. אין ליתן פרס של חיסיון - לפנים משורת הדין וללא כל צידוק ובסיס חוקי לאדם המתנהג, כלפי אחרים, בבוטות ובגסות, כפי שמתנהג אליעזר פישמן. עם כל ההבנה למצבו הכלכלי והנפשי הקשה של אליעזר פישמן, הרי ברצף מעשיו הבלתי ראויים, גדש הוא הסאה.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  26/01/2017   |   עודכן:  26/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ולאן נוליך את חוסר הבושה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צדיק - אכן צדיק גדול ל"ת
יונה יחיאל מגצר  |  26/01/17 12:41
2
מתי נזכה
ארי כספי  |  26/01/17 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
גם אם מנועים השופטים והשופטות, מבחינה חוקית, מלהתערב ולהביא לשינוי פרטי האישום המכובסים, הנכללים בכתבי האישום המתוקנים, המובאים בפניהם, עדיין לא ברור מדוע אין מתערבים הם בשיעור ובמידת העונש המוסכם אליהם הגיעו הצדדים
חיים שטנגר
מזל שנשאר עוד מוסד בג"ץ    תנו לאלאור אזריה לערער על פסק הדין    טראמפ מוחק את השפעתו של אובמה בפוליטיקה העכשווית וזורק אותה לפח הזבל של ההיסטוריה
ארי בוסל
14 מיליון יהודים בעולם, ותפקידו להגן על כולם. הוא ואותו סלע אדיר על כתפיו. בעוד הוא נושא את הסלע, עומדים שאר האלים ובני עמו, יורקים לעברו, זורקים עגבניות בשלות ותפוחים רקובים, ואף נעזרים בקליעים
חיים שטנגר
יש לקוות, כי החשדות נגד נתניהו ורעייתו יתבררו כעורבא פרח, הגם שלפי המידע והנתונים המתפרסמים ברבים, הרי לכאורה לא כך הם פני הדברים. יש מקום להבין במצב דברים זה ההתנהלות התוקפנית משהו של חלק ממקורבי ראש-הממשלה, כלפי ארנון מילצ'ן
חיים שטנגר
הסיבה האמיתית להתנגדות לבחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב והרצון העז לקעקע חוקיות בחירתו, נובעת מהעובדה שהוא מאיים על תפיסתם והתנהלותם הפוליטית של מתנגדיו ועל סדר יומם הפוליטי השגרתי. זה השורש והבסיס להתנגדות להיותו נשיא לגיטימי של ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il