X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משבוחר ראש-ממשלה לנהל הליך משפטי, כאדם פרטי, הליך שמשפטי שהוא יזם אותו, עליו לקחת בחשבון, שעליו להיפנות מכלל עיסוקיו השוטפים - יהיו הם חשובים, ככל שיהיו ולהתייצב לדיון במועד שנקבע לדיון, מה-גם שבקשות דחייה קודמות שהגיש נתניהו נתקבלו בידי בית המשפט
▪  ▪  ▪
השופט עזריה אלקלעי. החלטה אמיצה [צילום: בוצ'צ'ו]

גם בתקופתנו אנו כשמבקשים כותבים ופוליטיקאים, כאחת, לציין עליונותו של תחום המשפט בישראל והיותו מנותק - דרך כלל מהטיות והקשרים פוליטיים - נוגים הם לצטט המשפט המיוחס לראש ממשלת ישראל המנוח, מנחם בגין, לפיו: "יש שופטים בירושלים".
ובכן, בואו נסיר מעקש וטעות של אבן-נגף זו, המיוחסת למנחם בגין המנוח. בעת הדיון בכנסת על הסכם השלום עם מצרים - בחודש מארס 1979 - בעת ניהול ויכוח, בכנסת, על החלטת בג"ץ, אם התנחלות בית אל חוקית היא, אם לאו ואם תפונה היא, אם בכלל, הביע מנחם בגין המנוח דעתו על עליונות המשפט בישראל, על-פני הפוליטיקה ואמר המשפט: "יש שופטים בישראל", תוך שמעולם - מעולם לא אמר וייחס אותו לבית המשפט העליון, בהכרח.
נזכרנו בדברים אלה, על-רקע החלטתו האמיצה של שופט השלום בתל אביבי, עזריה אלקלעי, שלא לדחות התייצבותם לדיון של ראש-הממשלה, בנימין (ביבי) נתניהו ורעייתו, כדי להיחקר על תצהיריהם, שהוגשו לקראת הדיון הקבוע בעניינו של ראש-הממשלה - היום - בבית משפט השלום, בתל אביב, בתביעת הדיבה שהגיש הוא נגד העיתונאי, יגאל סרנה. נושא התביעה אינו מענייננו אנו, ברשימה זו, אלא ענייננו אנו בכך, כי משבוחר ראש-ממשלה לנהל הליך משפטי, כאדם פרטי, הליך שמשפטי שהוא יזם אותו, עליו לקחת בחשבון, שעליו להיפנות מכלל עיסוקיו השוטפים - יהיו הם חשובים, ככל שיהיו - ולהתייצב לדיון במועד שנקבע לדיון, מה-גם שבקשות דחייה קודמות שהגיש נתניהו נתקבלו בידי בית המשפט.
כפי שפורסם, הרי בעבר אושר לבני הזוג נתניהו, שלא להופיע לפגישת גישור ובדיון המקדמי שהתקיים, במסגרת תביעת הדיבה, אושר להם בידי השופט, עזריה אלקלעי, לשהות בבית המשפט, אך ורק לצורך חקירה על תצהיריהם ולעזוב אולם בית המשפט, בתום חקירותיהם אלה ונדחה הדיון - לבקשתם - בשתי ישיבות הוכחות, שנקבעו מראש, ביקש בא-כוחם לדחות דיון ההוכחות, הקבוע להיום, בשל מה שהוגדר: "נוכח ריבוי משימות בינלאומיות של התובע 1 (בנימין נתניהו - ח"ש), לרבות מפגשים בינלאומיים אשר חלקם בלתי צפוי".
הסופר והעיתונאי, יגאל סרנה, אותו תבע בנימין נתניהו, באותה תביעה, התנגד לדחיית הדיון ובתגובתו כתב הוא - בין היתר - כי: "המבקש הוא התובע. המבקש ידע על כל משימותיו וחובותיו עת בחר לתבוע. יתכבד המבקש ימחק תביעתו ויתפנה להגישה בעת שעתותיו בידיו".
כאמור, השופט, עזריה אלקלעי, לא קיבל בקשת הדחייה של בנימין נתניהו, כאשר בהחלטתו מאתמול, כתב הוא, כי: "אין ספק כי התובע כראש ממשלת ישראל הינו אדם עסוק ביותר ואין חולק כי עיסוקיו חשובים מאין כמותם. עם זאת, חייבים התובעים לדעת כי משהגישו בקשה לבית המשפט עליהם להתייצב לדיון במועד שנקבע, כדי להיחקר על תצהיריהם, וכי לצורך כך על התובע, ראש הממשלה, להיכבד ולהתפנות מעיסוקיו החשובים במועד החקירה, מה גם שקבעתי בהחלטתי כי התובע אינו חייב להיות נוכח בדיון אלא לצורך חקירה על תצהירו, כך שאין מדובר להערכתי בזמן רב".
בהחלטה זו נכתב עוד, כי: "זמנו של בית המשפט מצוי במשורה, כך שדחיית הדיון, בסמוך למועד קיומו, תגרום לירידת זמן שיפוטי יקר מפז לטמיון. ודוק, דיוני הוכחות נקבעים על-ידי מושב זה עקב העומס לחודש מאי 2018, ולא ניתן לדחות את הדיון למועדים קרובים יותר. לא זו אף זו, אלא שהנתבע, שאף לו זכות דיונית מתנגד לדחיה זו.
ומדוע מגדירים אנו החלטתו של שופט השלום התל אביבי, עזריה אלקלעי, החלטה אמיצה, כמו-גם החלטה מכוננת? מפני שבמדינתנו הקטנטונת, בה הכל מעורב ומעורבב בכל, מכל כל. כל אחד מכיר משנהו, מה-גם שבוועדה לבחירת שופטים חברים - מלבד שופטים - גם אחרים, העלולים לבוא חשבון עם אותו שופט, בעתיד, בשל החלטתו זו, בעת שתעלה אפשרות קידומו לבית המשפט המחוזי.
עדיין אין דינם של שופטי ושופטות בית משפט השלום, בתל אביב, כדינו של שופט השלום המכהן, באילת - שהנהלת בתי-המשפט גזרה עליו לגור, חוצה לאילת, כדי למנוע חיכוך מיותר עם תושבי אילת, לאור מספרם המצומצם של תושבי עיר זו - אבל, עדיין, עדיין - הספקות והחשש המנקר, קיימים תמיד ובמדינת-ישראל בפרט ועל אחת כמה וכמה.
גילוי נאות: כותב שורות אלה מכיר, אישית, ראש-ממשלת ישראל, בנימין (ביבי) נתניהו, מתקופת היותו היועץ המשפטי של סיעת "תכלת לבן" בהסתדרות. כן, מכיר הוא, אישית, כלל פרקליטי הצדדים, שאחד מהם ייצגו, בעבר. ומשפט בעניינו מתנהל בפני כב' השופט, עזריה אלקלעי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחומי רישוי עסקים ותכנון ובנייה, בנוסף לשאר התחומים המשפטיים, בהם עוסק המשרד דוגמת: המשפט הפלילי, דיני מעצרים, דיני מיסוי, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  13/03/2017   |   עודכן:  13/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש ועוד איך יש - שופטים בתל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
והשופט, אכן נושא עיניו למחוזי? ל"ת
וינטר הניה  |  13/03/17 20:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
ראוי ונכון הוא הדבר, ששני הרבנים החשוכים הללו, הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין, העומדים בראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" שבעלי, יפסיקו אחת ולתמיד להתחפש לרבנים "נאורים" חובשי כיפות סרוגות. וברוח ימי פורים אלה, המתרגשים עלינו, יחליפו כיפותיהם הסרוגות בכיפות קטיפה שחורות, המאפיינות קיצונים שבקיצונים
שרה אהרונוביץ קרפנוס
נעים מאד, אמרה לפני חודשים לא רבים, והושיטה לו יד באותה פגישה בודדת בבוקר שבת, בה לגמו כוס קפה במקום הומה
חיים שטנגר
במדינה מתוקנת פונה מנכ"ל האוצר בתלונה למשטרת ישראל ואם יש בידו ראיות לגניבה נטענת, לכאורה, של מסמכים השייכים לאוצר, דוגמת תיעוד מצולם. כאשר הגוף החוק מזמן את הנילון לחקירה ואם יש ממש בדברים, מוגש כתב אישום בגין גניבה לכאורה ועבירות פליליות נוספות שבוצעו, ככל שבוצעו, לכאורה. במדינת גמדים משתהים, אין מטפלים בנושא, מאפשרים לטשטש, לכאורה, ראיות ולאחר מכן הופך הנילון למתלונן
חנינא פורת
חבר קיבוץ, מתנדב, שומר שדות, מוכתר, איש הש"י וקהילת המודיעין    האם תרם לדו-קיום בנגב?
חיים שטנגר
בין אם צודק דונלד טראמפ במלחמתו המתמשכת נגד גופי תקשורת מובילים, דוגמת העיתון רב ההשפעה: "ניו-יורק טיימס" או רשת חדשות הטלוויזיה C.N.N. ובין אם לאו, הרי הוא העלה נושא זה של האשמת התקשורת ביצירת אמיתות חדשותיות מזויפות, לסדר היום הציבורי. בכך תרם וממשיך לתרום דונלד טראמפ לביקורת ציבורית מתמשכת על המדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il