X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציונות הדתית, שמזדהה בכל נימי נפשה עם המדינה, מוסיפה להיבעט בגסות
▪  ▪  ▪
ליברמן. חידה בלתי פתורה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

חופש הדיבור הוא כידוע ערך מקודש. לכן מדינת ישראל לא חלמה להוציא צו סגירה נגד האקדמיה לאמנות בצלאל, שאחת הסטודנטיות בה, חמאסניקית ממזרח ירושלים, פירסמה כרזת הסתה לרצח ראש הממשלה. גם את אוניברסיטת ב"ג לא חשב איש לסגור, למרות שסטודנטים בה קיימו טקס הוקרה לארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה'.
וכך תיאטרון 'אל מידאן' החיפאי, שהעלה מחזה המהלל את המחבל וליד דקה, אשר פיקד על חוליית המחבלים שחטפה, עינתה ורצחה את החייל משה תמם ב-1984. לא רק שתיאטרון האבסורד הזה לא נסגר, אלא אפילו ממשיך להיות מתוקצב מקופת הציבור, בהוראת היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, שכל כך חרד לקדושת חופש הדיבור.
זו גם דרכה של גימנסיה הרצליה בת"א. מנהלה ד"ר זאב דגני, המזוהה עם השמאל הלא-פטריוטי, מתעקש, מטעמים של אידיאולוגיה רדיקלית, שלא לפתוח את שערי המוסד להופעות קציני צה"ל בפני התלמידים. שערה לא הוסרה מראשו. וכך גם המחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית, שאחד ממרציה, ד"ר עופר כסיף, כינה את שרת המשפטים "חלאה ניאו נאצית". לזכות כל אלה ועמיתיהם מן השמאל הקיצוני, שלעיתים גולש לעויינות מטורפת, עומדת תמיד טענת חופש הדיבור.
יש רק מוסד אחד בישראל, שמדינת ישראל מאיימת לסגור, מבלי להכיר בזכות חופש הדיבור. זוהי המכינה הציונית דתית הקדם צבאית 'בני דוד', ביישוב עלי בשומרון, שהפכה עצמה לפס הייצור היעיל ביותר להכשרת חיילים וקצינים איכותיים לצה"ל.
לא עומדת לזכותה העובדה, שמבית היוצר הזה לגיבורי האומה יצאו קצינים וחיילים מעוטרים, כמו סא"ל עמנואל מורנו הי"ד, מעוטר צל"ש אלוף והקצין הבכיר ביותר שנפל במלחמת לבנון השנייה; בעל עיטור העוז רס"ן רועי קליין הי"ד; רס"ן אלירז פרץ, שנפל ברצועת עזה; סגן הדר גולדין; סרן יוני נתנאל, סמ"פ צנחנים שנפל במבצע 'עופרת יצוקה'; ולהבדיל, טפו-טפו, בין המתים לחיים, אישי מופת כמו תא"ל עופר וינטר, מעוטר צל"ש אלוף; אל"ם אליעד מאור, מפקד עוצבת ברעם; אל"ם אבי בלוט, מפקד עוצבת חיצי האש; אל"ם חזי נחמה, מפקד חטיבת מנשה; אל"ם אילן דיקשטיין, מפקד חטיבת עציוני; סרן איתן פונד, מעוטר עיטור המופת; ועוד אזרחֵי מופת במישור האזרחי.
חיוך של הבנה
איך זה שהמוסדות האנטי לאומיים, המייצרים בוגרים לטובת מחנה השמאל הרדיקלי, מרשים לעצמם למתוח את גבולות חופש הדיבור, כאילו היו אדוני הארץ, ועוד נהנים מתמיכה כספית של המדינה המתועבת בעיניהם, ודווקא המוסד הכי פטריוטי שקיים בסביבה, ומזוהה עם הציונות הדתית, זוכה לאיומי סגירה? מה מקור הזילזול המוחלט של המדינה במכינת עלי, עד כדי רמיסתה והשפלתה באיומי סגירה, בשל התבטאות בלתי ראויה אחת? הרי התבטאויות חמורות פי כמה, נענות כאן בחיוך של הבנה, ובצקצוקי לשון בדבר חשיבות חופש הביטוי.
התשובה, כך נראה, טמונה בשני מישורים. האחד, מעמדה הפוליטי הנחות של הציונות הדתית, אשר הפכה לילד הכאפות של המדינה. אילו הייתה לציונות הדתית נציגות פוליטית זקופת קומה, דוגמת זו החרדית, היו הפוליטיקאים הסרוגים מזעזעים את אמות הסיפים. בדיוק כפי ש'יהדות התורה' וש"ס יודעות, כשרק מראים להן קצה של איום לפגוע בהזרמה התקציבית הגואה, לישיבות שמחנכות במודע נגד שירות בצה"ל. מישהו העז לפגוע בכל המסיתים? בישיבות שמהן יוצא קמפיין החרד"קים? – נאדה. להפך. התקציבים רק גדלים.
לעומת זאת מעדיפה הציונות הדתית להתקפד. לחיות במנטליות של מיגננה. ככל שיבעטו בה (ע"ע גוש-קטיף, עמונה, עפרה; וע"ע ההתנכלות השיטתית בצה"ל לחיילים ולקצינים הסרוגים, למן השפלת הרבנות הצבאית עד דכא, דרך גזירת הזקנים, ועד לגזירת השוויוניות בבה"ד 1, בחילות האוויר, הים, והשיריון), היא תבלע את הרוק ותושיט לחי שניה. עושה קולות של דשא, ומתגוננת בהתחסדות: "בשביל זה שווה לעזוב את משרדי החינוך והמשפטים? נו, באמת".
מה עוד צריכים להבין שר הביטחון ליברמן, וראש הממשלה נתניהו שמעניק לו יד חופשית בהתעמרותו בציונות הדתית, מהתנהלות צינית שכזו? שאפשר לבעוט ולעלוב. ששום פוליטיקאי לא ישכב על הגדר למען מכינת עלי.
המישור השני הוא איווט ליברמן. חידה בלתי פתורה, שמעולם ולעולם לא נדע אם הוא ימין קיצוני או שמאל רדיקלי. הציניקן שרוקד על כל החתונות, מכה בכל החזיתות, וכל מהלכיו נועדו לשרת מטרה אחת, ושמה הישרדות פוליטית.
את חוכמת המסכן הבזויה הזו, הוא למד ממי שהיה בעבר המנטור הבכיר שלו בפוליטיקה הישראלית, בנימין נתניהו. שניהם מבינים את מה שהיטיבה לנסח ביושר סימה קדמון בטור הפוליטי האחרון שלה: "הרי הציונות הדתית היא חבורה של פראיירים. אתה דורך עליהם ארבע שנים, וחודש לפני הבחירות מתחנף אליהם, והמצביעים מסתערים בהמוניהם". כל כך נכון. כל כך אמיתי. כל כך מצער.

תאריך:  25/03/2017   |   עודכן:  25/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ילד הכאפות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וחבל מאד. המחיר של כולנו  ל"ת
וינטר הניה  |  26/03/17 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
לגרבוז אסור לקבל פרס ישראל על התבטאויותיו    ללוינשטיין, סמוטריץ' ושותפיהם ודאי מותר לקרוא לסרבנות, לחרמות וכד'    לראש הממשלה מותר לשחק בגורל עובדים רבים בכלי התקשורת כי הרי הוא מלך ישראל
עמי דור-און
כמה כלי תקשורת מיהרו להכתיר את השר נפתלי בנט כאילו הוא שטירפד בחירת האמן יאיר גרבוז לפרס ישראל    אלא שהעובדות שונות: חברי ועדת הפרס לא הגיעו להסכמה על בחירתו    למרות זאת, בנט לא התנער מהקרדיט - שמאפשר לו להראות לתומכיו מן הימין שהוא משיב לאיש השמאל גרבוז מנה אחת אפיים
עמוס שנער
האהדה המוזרה של התקשורת לחכי"ם ממפלגה ימנית מהליכוד ופעילותו המוזרה של בנט כנגד 'ישראל היום' גורמות לי לחשוד בו ובאיילת שקד
בעז שפירא
לא די בכך שפעולת השופטת חיות אינה תקינה ונעשתה תוך עבירה על החוק אלא שבהמשך פורסמה הכחשה כאילו לא היו דברים מעולם
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ פועל להגביל את חופש הביטוי של מתנגדיו הפוליטיים ושל עיתונאים    מנגנון המודיעין הכללי ומשרד החוץ הפלשתינים מסייעים לו במשימה בדרך להפיכת הרש"פ לדיקטטורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il