X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תשאלו את האדם מן הישוב מה המצב הכלכלי שלו ושל המדינה... פה כבר המצב יהיה חמור מאוד מרבית האנשים יחלו בשלל סיסמאות שבינן לבין המציאות אין קשר – "אבטלה, אינפלציה, בנקים עושקים, בורסה נופלת, טייקונים רעים, תספורות, יוקר המחיה, ריבית גבוה ועד כמה קשה ולא ניתן לחיות פה ולא ניתן לסגור את החודש"
▪  ▪  ▪
הכל טוב [צילום: לואיז פישר/פלאש 90]

תשאלו את האדם מן הישוב מה שלומו – התשובה הראשונה של הרוב, בדרך כלל, תהיה 'בסדר גמור'. חלקם יתלוננו וישפכו את בעיותיהם בפני השואל וחלקם יענו ש'לא, ממש לא בסדר'.
תשאלו את האדם מן הישוב מה המצב הכלכלי שלו ושל המדינה ופה כבר המצב יהיה חמור מאוד. מרבית האנשים יחלו בשלל סיסמאות שבינן לבין המציאות אין קשר – "אבטלה, אינפלציה, בנקים עושקים, בורסה נופלת, טייקונים רעים, תספורות, יוקר המחיה, ריבית גבוה ועד כמה קשה ולא ניתן לחיות פה ולא ניתן לסגור את החודש".
בתקופה האחרונה היו מספר אירועים שעירערו לדעתי את רואי השחורות. החל מהבחירות האחרונות בישראל, הבחירה של בריטניה לצאת ולהיפרד מהאיחוד, בחירתו של דונלד טראמפ ועוד ועוד. רואי השחורות "יודעים" לנתח בדיוק רב את העתיד ומה יקרה אם ואילו.
אם ננסה להיות אוביקטיבים עד כמה שניתן ונבחן את הפרמטרים הכלכליים נגלה כי המצב לא רע. אולי אפילו טוב. מותר לכתוב נפלא?! כחלק מהמדידה ראוי לטעמי לענות לאדם מן הישוב במדויק ובמילים פשוטות ורק לאחר מכן במילים מקצועיות.
אבטלה בישראל – הנמוכה בהיסטוריה, בארה"ב – אבטלה נמוכה, באירופה האבטלה במגמת ירידה וירדה אל מתחת ל– 10%.
האינפלציה בישראל - עד לפני זמן לא רב הייתה שלילית. בכלל, בעולם המערבי האינפלציה נמוכה מאוד. חוסר אינפלציה הינה מראה לחוסר צמיחה
בנקים עושקים – אנחנו חיים בעולם חופשי והבנקים בארץ ובעולם הבינו שהצרכן יכול ללכת למתחרים. התחרות בתחום שירותי הבנקאות גבוהה מאוד. מי שנשאר מאחור אלו הם הלקוחות שממאנים לעבור בנק לאור חששותיהם מהתהליך.
בורסה נופלת – הבורסות בשנים האחרונות אכן עברו טלטלות אך בשורה התחתונה, מי שלא התפתה לספקולציה רשם תשואות גבוהות.
טייקונים רעים – אני קורא לזה רכילות או צרות עין. יש גם אנשים רעים שאינם טייקונים. ישנם לא מעט אנשים שעוברים על החוק ופוגעים באנשים אחרים.
תספורות – כל עוד החוק מאפשר זאת – זה החוק. אני מכיר לא מעט אנשים שעברו נפילה כלכלית אישית ולאחר שנים לא רבות בית המשפט הוציא להם 'הפטר' מה שמחק להם את העבר הרעוע ואיפשר להם להתחיל מחדש. במילים אחרות – תספורת.
יוקר המחיה – יוקר המחיה הוא צמד מילים ריקות מתוכן לאור האמור.
ריבית גבוה – הריבית בארץ ובעולם נמצאת ברמתה הנמוכה ביותר בעשרות השנים האחרונות.
קשיי מחייה וקושי לסגור את החודש – לפי מדידה אוביקטיבית של אזרחי ישראל המשפט הזה במרבית המקרים מנותק מהמציאות. למי שקשה לסגור את החודש שפשוט יצמצם בהוצאותיו. למשל – פחות טיסות לחו"ל, פחות רכב חדש ופחות טלפון משוכלל הדור האחרון (בכל אלה הנתונים מצביעים על שיאים חדשים כמעט מדי חודש).
אז נכון, לא הכל מושלם ויהיו כאלה שישר יכתבו לי על מחירי הדירות שרק עולים וזוג צעיר לא יכול לרכוש דירה. מנגד אני יכול להציג כי אלו שכן רוכשים דירה משלמים ריבית נמוכה מאוד (היסטורית). יהיו אלה שיציגו את מצבם של הנכים, ושל הזקנים, ושל נתמכי הביטוח הלאומי. כאלה תמיד יהיו. לעד. וכן, צריך לנסות ולשפר את מצבם.
את הנתונים המלאים, הניתוח המעמיק והצגת המצגות המקצועיות אני משאיר לפעם אחרת. לטעמי, זה לא יעניין את האדם מן הישוב.

תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  09/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היתכן שהכל נפלא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
או ! הנה הבן אדם
שהמציא את הגלגל.  |  9/05/17 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
במאמר בעיתון הארץ מנסה הכותב, אורי כץ, לשכנע אותנו שהנתונים מורים שמצבנו הכלכלי יחסית לשאר העולם לא השתפר משמעותית משנת 1960    ההיגיון מורה שהוא השתמש בנתונים מטעים
ציפורה חלפון
רק אחד מעז לדבר על התנגדותו המלאה לתפירת מכרזים, מול מסך הטלוויזיה בכל חוג בית ומעל לכל במה אפשרית. אבי גבאי לשעבר השר לאיכות הסביבה, מי שיתמודד ביוני הקרוב 2017 לראשות מפלגת העבודה, בפריימריז.
יצחק מאיר
שבעים ושתיים שנה אחרי תום המלחמה ההיא הנוראה עדיין יש אומרים כי השמים היו נעולים ובאותו יום נפתחו. יש אומרים כי אם ננעלו, אי-אפשר להם לעולם להיפתח. יש אומרים כי לא ננעלו ממרום אלא מלמטה, בני אדם נעלו אותם
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס התנתקה באופן פורמלי בלבד מ"האחים המוסלמים" והמסמך המדיני החדש שלה הושפע רבות מהשיח' יוסף קרדאווי. מבחינה אידיאולוגית אין שום שינוי מהותי בינה לבין "האחים המוסלמים" והיא עדיין דוגלת בהשמדת ישראל
ראובן לייב
הפה שאסר הוא הפה שהתיר. בהפירו בעצמו את שביתת הרעב, שאותה פקד על 894 האסירים הפלשתינים, נחשף רב המחבלים המוביל במלוא קלונו, כשהוא עובד עליהם בעיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il