X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא טורקיה ארדואן משמיץ את ישראל בעוד הוא עוסק בעקביות בהפרת זכויות האדם של בני עמו. ארדואן תוקף גם את מצרים ומסית נגדה ומארח מפקדה של החמאס באיסטנבול העוסקת בתכנון פיגועים בגדה
▪  ▪  ▪
ארדואן. שיכור ניצחון [צילום: וויסאם השלמאון/פלאש 90]

נשיא טורקיה טייפ רג'ב ארדואן הוא שיכור ניצחון במשך כמה שבועות מאז ניצחונו במשאל העם על הכנסת השינויים בחוקה, לאחר שלא קיבל אפילו שיחת טלפון אחת מראש הממשלה נתניהו או מנשיא המדינה ריבלין שבירכה אותו על ניצחונו, הוא בחר להשתלח בארסיות בישראל בדברים שאמר בכנס איסלאמי שהתקיים השבוע באיסטנבול לרגל "יום אלקודס".
"ישראל הורגת ילדים שמשחקים על החוף ואין כוח שירתיע אותה או שיכריח אותה להפסיק את המדיניות הזו" אמר הנשיא ארדואן, "כל יום שבו ירושלים תחת כיבוש הוא עלבון עבורנו". הוא הפנה קריאה לכל המוסלמים בעולם לבקר במקומות הקדושים לאיסלאם בישראל וכמחווה של רצון טוב גם העניק לרש"פ סיוע כספי בסך של 10 מיליון דולר.
הנשיא ארדואן, הדיקטטור הישן-חדש השואב כוח מניצחונו הפוליטי האחרון, משחק משחק צבוע ודו פרצופי כאילו הוא אביר זכויות האדם בעוד שהוא מפר בשיטתיות את זכויות האדם בארצו. מי שיבדוק את נתוני הפרת זכויות האדם בטורקיה בשנה האחרונה, מאז ניסיון ההפיכה הכושל ב15 ביולי, יגלה נתונים מדהימים: בבתי הכלא בטורקיה עצורים 47 אלף בני אדם, 100 אלף פקידים גורשו מהשירות הציבורי ו4200 שופטים פוטרו מתפקידם. רק באחרונה הוציא השלטון הטורקי צווי מעצר ל 107 שופטים ותובעים כללים נוספים באשמת חברות ב"ארגון טרור מזויין" של המנהיג הגולה פתהוללה גולן.
בימים אלה בוחן שלטונו של ארדואן את האפשרות לנצל את השינויים בחוקה כדי להחזיר את עונש המוות למערכת הענישה במדינה. החזרת עונש המוות תאפשר לו להרתיע ולדכא עוד יותר את מתנגדיו וגם להקל על הצפיפות האיומה בבתי הכלא בגלל המעצרים ההמוניים.
על-פי הדיווח בעיתון הטורקי "זמאן", הנשיא ארדואן שוקל לקיים משאל עם נוסף בעניין החזרת עונש המוות. בלגיה וגרמניה כבר הודיעו כי הן מתנגדות לאפשר משאל עם כזה באמצעות שגרירויות טורקיה בשטחן לאזרחים ממוצא טורקי.
הנשיא ארדואן רואה עצמו כסולטן הטורקי החדש והוא רוצה לחזק את מעמדו בעולם האיסלאמי על גבה של מדינת ישראל לכן היא עבורו מטרה נוחה לתקיפה. ישראל איננה המדינה היחידה שהנשיא ארדואן תוקף, גם מצרים היא יעד להתקפה טורקית בטענה כי משטרו של הנשיא א-סיסי מפר באופן חמור את זכויות האדם במצרים.
מאז 2013, העניק הנשיא ארדואן מקלט מדיני לעשרות ממנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לאחר עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון, הוא אפשר להם להקים כמה ערוצי טלוויזיה בשפה הערבית שמשדרים באופן יומי הסתה נגד השלטון המצרי כולל פרסום פסק הלכה(פתווה) המאפשר את ההתנקשות בחייהם של הנשיא המצרי א-סיסי ובכירי המשטר.
העובדה שהשלטון המצרי הכריז על תנועת "האחים המוסלמים" כתנועת טרור איננה מפריעה לארדואן, הוא גם מארח באיסטנבול פעילים של הזרוע המדינית של חמאס וגם של הזרוע צבאית העוסקים בהכוונת "חוליות רדומות" בגדה מתוך טורקיה עצמה, אחת מחוליות הטרור האלו שהוכוונה מטורקיה רצחה את בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל באזור שכם באוקטובר 2015. על-פי דיווח בעיתון המצרי "אליום א-סאבע" מה-6 במאי,הנשיא ארדואן מממן ותומך בשני מכוני מחקר של "האחים המוסלמים" באיסטנבול המשבחים ומפארים אותו.
המכונים האלה פרסמו באחרונה שני מחקרים, האחד המשמיץ את המשטרים בטורקיה שקדמו לנשיא ארדואן ובמיוחד את משטרו של אתא טורק, ומציג את הנשיא ארדואן כמי שהציל את טורקיה מקריסה, והשני על מעורבות טורקיה במלחמה בסוריה ובעירק. המחקר טוען כי טורקיה מתערבת במלחמה כדי להגן על גבולותיה ומתאר את הנשיא ארדואן כ "ח'ליף עות'מאני" שיביס את האיחוד האירופי ויכפה את דעתו עליו בנושא הפליטים.
מפלגתו של ארדואן, מפלגת "הצדק והפיתוח" הינה חלק מתנועת "האחים המוסלמים" העולמית, הנשיא ארדואן רואה עצמו כאחד מהמנהיגים המובילים של התנועה בעולם לא פחות מהשיח' והפוסק האיסלאמי הידוע יוסף אלקרדאווי ראש "אגודת חכמי הדת של פלשתין" היושב בדוחא. לכן, ניתן להעריך שדברי ההסתה שלו נגד ישראל אינם הפעם האחרונה וכי הוא ימשיך במתקפות על ישראל למרות חתימתו על הסכם הפיוס עמה.
המגלומניה שלו גורמת לו מדי פעם לצאת בהתקפות על ישראל כדי לצבור פופולריות בעולם האיסלאמי. לכן, חשוב להעמיד אותו במקומו,כדברי הפתגם "מי שחי בבית העשוי זכוכית צריך להיזהר בהשלכת אבנים", גם ארדואן צריך לדעת שהוא פגיע.
כל פעם שהנשיא ארדואן ידבר על הפרת זכויות האדם של הפלשתינים בידי ישראל כדאי מאוד להזכיר לו את הפרות זכויות האדם שלו כלפי עשרות אלפי אזרחי טורקיה.

תאריך:  11/05/2017   |   עודכן:  11/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארדואן הדו-פרצופי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הסולטן
שמ  |  11/05/17 20:00
2
דו פרצוף לא פחות מאובמה וטאמפ
הגוי..  |  13/05/17 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
ראובן לייב
הגיעה העת ללמוד את הלקח ולהתנער מהאשליה שהסכם הפיוס שלנו עם הטורקים עשוי, כביכול, להחזיק מעמד. אחרי ככלות הכל אין לשכוח שארדואן הוא שליט מוסלמי קיצוני, ושבתור שכזה גם אינו מהסס להתנער מאיתנו
מחלקה ראשונה
במסגרת ההסכם ישראל תשלם 20 מיליון דולר כפיצויים למשפחות ההרוגים במשט בתוך 25 יום. מנגד, תביעות שהוגשו נגד חיילי וקציני צה"ל במדינה יבוטלו
יוני בן-מנחם
טורקיה מתקרבת שוב לרש"פ כדי להפגין תמיכה בבעיה הפלשתינית. טורקיה מנסה להחזיק את המקל הפלשתיני משני קצותיו אך תמיכתה האמיתית הינה בתנועת חמאס
מירב ארד
לדברי תא"ל (מיל.) יעקב נגל בוועדה לביקורת המדינה: ההסכם עם טורקיה הוא דוגמה ומקרה-בוחן להחלטות סדורות    הדגיש כי שרי הקבינט מקבלים דוח מודיעיני יומי
ענבל בר-און
דן מרגלית מחלק לביבי ציונים על יחסי החוץ שלו    בתחום אפריקה וטורקיה הוא מקבל טוב מאד, ובתחום ‏האמריקני הוא מקבל נכשל
רשימות נוספות
כצפוי: נדחו העתירות נגד ההסכם עם טורקיה  /  איתמר לוין
המדינה: לדחות על הסף העתירות בנושא טורקיה  /  איתמר לוין
עתירה נגד הפיצוי על ה"מרמרה"  /  איתמר לוין
פיצויים עונשיים   /  יראון פסטינגר
יורה ומלקוש  /  אריאל י. לוין
ההסכם עם טורקיה  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il