X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ככל שמעיינים בחשדות שפורסמו המייחסים למשפחת דרעי, בייחוד שהחקירה מנוהלת, כבר מתחילתה, בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, הבקיאה בחקירות שעניינן ארגוני פשע לא ברור לנו, מדוע מצטמצמת חקירת חשודים אלה ואחרים הקשורים אליהם, אך ורק לחשדות להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס ואינה מורחבת גם לחשדות של קיום ארגון פשיעה ופשעים המבוצעים, על-ידו, כהגדרתו בחוק מאבק בארגוני פשיעה
▪  ▪  ▪
אריה ויפה דרעי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לא הכל יודעים, כי אחד מהגורמים העיקריים בהרשעת אדם בפלילים, בידי בתי-משפט בישראל, הם סעיפי האישום המדויקים בהם מואשם נאשם בכתב-אישום, המוגש נגדו לבית המשפט, בחשד לביצוע עבירות פליליות. לפני כשנתיים הוגשו כתבי-אישום לבית המשפט המחוזי, בירושלים בפרשה המוכרת בשם: "פרשת רונאל פישר". עו"ד, לשעבר, רונאל פישר ושותפו, רפ"ק ערן מלכה הואשמו בלקיחת שוחד, שיבוש הליכי משפט, קבלת דבר במרמה והלבנת הון.
פרקליטת מחוז תל אביב, לשעבור רות דוד-בלום, הואשמה בשיבוש הליכים וקבלת נכסים שהושגו במרמה.
רפ"ק ערן מלכה נידון לשמונה שנות מאסר, בעסקת טיעון. נגד רות דוד-בלום בוטלו התנאים שהגבילו חרותה והיא רשאית לצאת מן הארץ ואילו רונאל פישר מצוי במעצר, כשהוא אזוק באזיק אלקטרוני, לאחרונה, הגיש עתירה לבטל מעצרו זה, בנימוק שאינו חוקי. הבענו, בעבר - מספר פעמים - דעתנו, כי סעיפי האישום שבהם נאשמת רות דוד- בלום, הינם קלים, מאלה שבהם אמורה הייתה היא להיות מואשמת מכוח ובשל תפקידה ומעורבותה בפרשת רונאל פישר.
נכון, לעכשיו, כל עוד לא תורשע רות דוד-בלום, בפלילים, עומדת לה חזקת החפות ולא ניתן לפגוע בחופש התנועה שלה. דברים אלה נכתבים, על-רקע עיכובם - בתחילת השבוע החולף (יום ב) לחקירה של שר הפנים, אריה מכלוף דרעי, אשתו, יפה דרעי, אחיו, עו"ד שלמה דרעי ועוד 13 אנשים שנחקרו, במקביל אליהם, במסגרת פרשה זו. כפי שפורסם, מטעמן של למשטרת ישראל, רשות המיסים (חקירות מס הכנסה ת"א) והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים - החוקרים, יחדיו, כלל הנחקרים, בפרשה זו. משטרת ישראל פרסמה, בהודעה מטעמה לתקשורת, כי השר, אריה מכלוף דרעי, נחקר בחשד להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.
במסגרת חקירתו של השר, אריה מכלוף דרעי, עוכב לחקירה גם אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. המנכ"ל נחקר בחשד להעברת כספים מהמשרד הממשלתי לעמותה שבראשה עומדת רעייתו של השר דרעי, יפה דרעי והוא שוחרר - בתום חקירתו - ללא תנאים מגבילים. מתברר, כי המשטרה ושאר רשויות החקירה בודקות עסקות נדל"ן פנים-משפחתיות של משפחת דרעי. החשדות עוסקים בהעברה בלתי חוקית, לכאורה, של בניין בן חמש דירות, בקריית שאול מהשר, אריה מכלוף דרעי לאחיו, עו"ד שלמה דרעי. כן נבדק חשד לבניית וילה במושב ספסופה שנבנתה, לכאורה, בכסף שמקורו בהון בלתי מוצהר. בנוסף, מעורב בחקירה עניין חיקור דינה שנערך בגרמניה למיליארדר, ג'יימס שלאף, שהעביר לכאורה כספים לאחיו של דרעי.
ככל שמעיינים, עיין היטב, בחשדות שפורסמו המייחסים למשפחת דרעי, קרי, שר הפנים, אשתו, יפה דרעי ואחיו, עו"ד שלמה דרעי - בייחוד שהחקירה מנוהלת, כבר מתחילתה, בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, הבקיאה בחקירות שעניינן ארגוני פשע לא ברור לנו, כלל וכלל, מדוע מצטמצמת חקירת חשודים אלה ואחרים הקשורים אליהם, אך ורק לחשדות להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס ואינה מורחבת גם לחשדות של קיום ארגון פשיעה ופשעים המבוצעים, על-ידו, כהגדרתו בחוק מאבק בארגוני פשיעה.
בניגוד לרושם שנוצר - ושלא בצדק - לפיו מי שניתן להגיש נגדם כתבי-אישום הם רק מי שעוסקים בפשיעה שוטפת, הרי חוק מאבק בארגוני פשיעה, תשס"ג - 2003, שחוקק במקביל לחוק לאיסור הלבנת הון והמהווה חוק מקביל, משלים בחוק מאבק זה - מגדיר "ארגון פשיעה" כחבר בני אדם, מואגד או בלתי מואגד, הפועל בתבנית מאורגנת, שיטתית ומתמשכת לעבירת עבירות שלפי דיני ישראל הן מסוג פשע או עבירות המנויות בתוספת הראשונה, לחוק.
חוק מאבק בארגוני פשיעה קובע, כי ניתן להגיש כתב-אישום נגד מי שביצע עבירה לפי סעיף 220 לפקודת מס הכנסה, אם התקיים בה אחד מאלה: ההכנסה שלגביה נעברה עבירת המס היא בסכום העולה על 2,500,000 שקלים חדשים בתקופה של ארבע שנים או בסכום העולה על 1,000,000 שקלים חדשים בתקופה של שנה; או עבירת המס או עבירה לפי סעיפים 3 או 4 לחוק המאבק בארגוני הפשיעה, שמקורה בעבירת המס נעברה בתחכום וכן ההכנסה שלגביה נעברה עבירת המס היא בסכום העולה על 625,000 שקלים חדשים; או עבירת המס או עבירה לפי סעיפים 3 או 4 לחוק המאבק בארגוני פשע, שמקורה בעבירת המס נעברה בזיקה לארגון פשיעה או לארגון טרור כהגדרתם בפרט (17א) או עבירה לפי סעיפים 3 או 4 לארגון פשיעה או לארגון טרור, שמקורה בעבירת המס נעברה בידי מי שאינו החייב במס.
ניתן להגיש גם כתב אישום לפי חוק המאבק בארגוני הפשיעה, בעבירה לפי סעיף 98(ג2) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963 (בפרט זה - עבירת מס), אם התקיים אחד מאלה: עבירת המס כללה השמטת שווי עסקה, בסכום העולה על מיליון שקלים וחצי חדשים; או עבירת המס כללה אי-דיווח על העסקה או דיווח כוזב של זהות הצדדים, והכול כששווי הנכס עולה על 100,000 שקלים חדשים; או עבירת המס או עבירה לפי סעיפים 3 או 4 לחוק המאבק בארגוני פשע, שמקורה בעבירת המס נעברה בתחכום; עבירת המס או עבירה לפי סעיפים 3 או 4 לחוק המאבק בארגוני פשע, שמקורה בעבירת המס נעברה בזיקה לארגון פשיעה או לארגון טרור כהגדרתם בפרט (17א) וכן אם העבירה לפי סעיפים 3 או 4 לחוק המאבק בארגוני פשע, שמקורה בעבירת המס נעברה בידי מי שאינו האדם החייב במס.
מי שאחראי על קביעת סעיפי האישום שיכללו באישומים, הנכללים בכתבי אישום, המוגשים לבתי-המשפט הם הפרקליטים, האחראים על ניסוח והגשת כתבי-אישום אלה והם נתונים לביקורתם של פרקליטים בכירים, הכפופים לפרקליטי מחוזות ולעתים - במקרים מיוחדים - נדרשת התערבותו של פרקליט המדינה או היועץ המשפטי לממשלה.
ככלל, לא זכור מצב דברים, לפי גורם חיצוני התערב בקביעת סעיפים האישום, שייכללו או שיושמטו מכתבי-האישום. ישנם מקרים נדירים, בהם בעל-דין שנגדו הוגש כתב-אישום, עותר לבג"ץ בעניין כתב-אישום שהוגש נגדו, בידי הפרקליטות ובמצב דברים זה, נבדקים גם סעיפי האישום, הנכללים בכתב-האישום.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה - בין היתר - בתחום המשפט הפלילי, תחומי הלבנת הון, לסוגיהם השונים, עתירות לבג"ץ ומשפט מנהלי ודיני מעצרים.
תאריך:  04/06/2017   |   עודכן:  04/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלבנת הון? אולי דווקא ארגון פשע?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
וואלה - רעיון מהסרטים ל"ת
אוהד שיפרין  |  4/06/17 10:06
2
ארגון הפשע המכונה מערכת המשפט
ב_שמואל  |  5/06/17 13:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מתברר ומסתבר שאיילת שקד, שואבת עידוד מכך, שהיא הצליחה, עם פוליטיקאים בוועדת הבחירה, לכפות על נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור מינוי נשיא בית המשפט המחוזי, בחיפה, השופט, יוסף אלרון, לשופט בית המשפט העליון. עכשיו ממשיכה, איילת שקד, בשלב הבא ומאיימת - כן. כן. ממש מאיימת ולא לכאורה
עמוס שנער
משה כחלון: "בסוף יהיו פה שתי מדינות - אין לנו כסף לביטוח לאומי לכולם"
חיים שטנגר
גבירותיי ורבותיי, אנא נהגו כבוד במרואן ברגותי, סליחה טעינו, בד"ר מרואן ברגותי, שזכה לקבל תואר דוקטור, בעת ריצוי חמישה עונשי מאסר על רצח, בכלא הישראלי
חנינא פורת
60 שנה חלפו מאז החל טוביהו בשיקומה של באר-שבע הערבית והפיכתה לעיר עברית    שאלנו עצמנו האם שיטות עבודתו של טוביהו כראש עיר דומיננטי, קידמו בעשור הראשון את העיר או שהמשרדים והגופים שטיפלו בעיר היו לעומתיים עקב התנהגות זו?
חיים שטנגר
הפתרון המומלץ לסוכני ביון אלה לכלול בחוזיהם עם מעסיקיהם, חובת פיצוי של מעסיקיהם, בכל מקרה של הדלפות מידע שגרמו להם נזקים - גם אם נעשו הם בידי צדדים שלישיים, שאין להם כל זיקה אליהם ואין יריבות חוזית ומשפטית ביניהם, ואפילו שהנזק שנגרם להם, לא נגרם במישרין בידי מעסיקיהם הישירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il