X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו בבורסה, אם אתם לקראת עסקה של קניה או מכירה של בית – אין לכם באמת אפשרות לדעת לאן הכיוון של המחיר (בטווח הקצר) פרט למיקוח מול הצד השני
▪  ▪  ▪
קונים חזקים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

מי שקורא את הפוסט זה בטוח חשב לעצמו מה קורה עם מחירי הנדל"ן. יש מיליון ואחת פרסומים על מחירי נדל"ן שיורדים ואז בא פרסום שמחירי הנדל"ן בעצם עולים.
ההבדל בפרסומים נעוץ באופי המפרסם ובאופי הנתונים שנבחנו. בעוד גוף אחד בודק דירות 4 חדרים, האחר בודק 5 חדרים. בעוד גוף אחד בודק ממוצע האחר בודק חציון. יש גוף שקשור לממשלה, יש את הלשכה המרכזית, יש את התאחדות הקבלנים ויש את יד 2.
אז למי להאמין? כמו בבורסה, השוק תמיד צודק. אם אתם לא על סף קניה או מכירה של בית – מה באמת זה משנה מה המחיר?! כמו בבורסה, אם אתם לקראת עסקה של קניה או מכירה של בית אין לכם באמת אפשרות לדעת לאן הכיוון של המחיר (בטווח הקצר) פרט למיקוח מול הצד השני.
אם אתם מוכרים בית ודורשים עבורו 2 מיליון שקל – אם לא יבוא קונה שיהיה מוכן לשלם את המחיר – אזי תנאי השוק אינם של 2 מיליון שקל אלא פחות. אם ממש תרצו למכור את הבית תאלצו לרדת במחיר עד שתיפגשו קונה מתאים. כמה נמוך תרדו? עד שיבוא קונה שיהיה מוכן לשלם. מנגד, אם יבואו 4 קונים "חזקים" שיהיו מוכנים לשים כסף במיידי... נו, ייתכן שהבית שווה את המחיר ואולי אפילו קצת יותר.
את הבורסה אני לוקח כדוגמה מאחר שזה הדבר הקרוב ביותר אלי להשוואה. מניות חברת טבע ירדו כי לא היה קונה שהיה מוכן לשלם את המחיר. המוכרים היו כה אגרסיבים וכמהים לקונה שהיו מוכנים למכור את הנכס שבבעלותם (מניות טבע) לקונה הראשון שמצאו וזאת על-אף שהוא היה מוכן לקנות/לשלם 50% פחות ממה שהיה המחיר כמה ימים לפני כן.
לסיכום... אני הייתי מתייחס בזהירות לפרסומים השונים של עליה או ירידה במחיר הדירות. באופן אישי אני חושב שאנחנו נמצאים קרוב לפיק הגבוה אך כפי שאתם יודעים 'הנבואה ניתנה לשוטים'. אם אתם בצד של הקונים – אני הייתי ממתין (הכוח אצל הקונים) אך לוקח בחשבון שאולי בעתיד יהיה קצת יקר יותר.
אם אתם בצד של המוכרים – כאן הקביעה מה לעשות היא קצת יותר בעייתית (שוב, הכוח אצל הקונים). מה שבטוח זה שרק לאורך זמן נדע את הכיוון של מחירי הנדל"ן. וזיכרו, אני תמיד בעד לקנות ניירות ערך סחירים על פני קירות.

תאריך:  28/08/2017   |   עודכן:  28/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
התורה אוסרת על פנייה למנחשים, לקוסמים ולכל בעלי הסגולות והקמיעות. אין צורך בדרך פתלתלה כדי לבקש ישועה משמים. כל יהודי יכול לפנות אל הקדוש ברוך הוא בעצמו - "והייתם לי סגולה" (שמות י"ט ה). עם סגולה.
אפרים הלפרין
אלדד יניב וכל האחרים שמסביבו חזרו על המספר 500 שוב ושוב, במלל, ובשלטים המגחכים את המספר 500    הדישה החוזרת ונשנית במספר 500 עושה דבר אחד, היא עושה פלסתר מהחלטת בית המשפט
יעקב שטרכר
אפשר כבר לשער מה יהיו הטריקים והשטיקים שיתבצעו    יורדים ישתכנעו לחבור לליכוד בעת ביקורם בארץ כך שיוכלו להצביע גם אם לא יהיו בארץ ביום הבחירות
רחלי בן-צור
ראשי הליכוד ופעיליו היו מדוכדכים, הילכו בינינו כצל, חפויי ראש ונוגים, ולא ידעו את נפשם מרוב צער על מה שנראה כאיבוד השלטון לטובת מפלגות המרכז והשמאל    ואז חל המהפך!
חיים שטנגר
משה כחלון דומה למי שלא נתן ולא שת ליבו לכך, כי הוא נותר בשולי הדרך והכרכרה, הסוסים והרכב חלפו עברו להם על פניו זה מכבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il