X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אורי יצקר פסיכיאטר ילדים בית-חולים זיו
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אנחנו יודעים כשיש מחסור בויטמין B12 או ברזל תהיה לנו אנמיה, אנחנו רק לא מספיק מודעים לעובדה שמחסור באומגה 3, יכול להיות גורם סיכון להפרעת קשב
▪  ▪  ▪
שמן דגים חשוב לבני אדם [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

בשעה שנרדמנו אנחנו כהורים, כמורים, כרופאים, הפכנו להיות מדינת הריטלין. איך קרה שבמקום אוכל טוב למוח שלנו, התחלנו לחלק תרופות?
אנחנו יודעים שלתפקוד נכון של הגוף, אנחנו צריכים ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות. לגבי ויטמינים ומינרליים, אנחנו פחות או יותר מסודרים. הבעיה שלנו מתחילה בחומצות שומן החיוניות ובעיקר באומגה 3 ממקור ימי.
אנחנו יודעים כשיש מחסור בויטמין B12 או ברזל תהיה לנו אנמיה, אנחנו רק לא מספיק מודעים לעובדה שמחסור באומגה 3, יכול להיות גורם סיכון להפרעת קשב.
מה זה אומגה 3? מה יש בשמן דגים שכל-כך חשוב לבני אדם? אומגה 3 זה לא חומר. זו תכונה. תכונה כימית. כמו שג'ינג'י זה לא חומר אלא תכונה, צבע, של שיער. שיער יכול להיות חום או שחור או ג'ינג'י. ככה חומצת שומן יכולה להיות אומגה 3 או 6 או 9.
יש רק 2 חומצות שומן אומגה 3 שהן חיוניות לנו: אומגה ימית EPA ו-DHA. אומגה 3 ימית EPA ו-DHA ניתן לקבל מדגים או במידה מוגבלת גם מבעלי-חיים שניזונו מעשב. בישראל כיום אין מקורות של בשר, ביצים וחלב שניזונו מעשב. הצורה הנוחה והזמינה והזולה ביותר לקבל אומגה 3 ימית EPA + DHA היא בצריכת קפסולות של שמן דגים. כל קפסולה שוות ערך בערך לסרדין.
מה תפקידה של אומגה 3 ימית בגוף?
ה-DHA חשובה במיוחד במערכת העצבים. המיילין במוח עשוי ברובו מ-DHA, הרשתית בעין מכילה כמות מאוד גדולה של DHA. בנוסף על כך, זרע הגבר מכיל כמות גדולה של DHA. ה-DHA מצטברת בגוף במהלך של שנים.
ה-EPA תפקידה לייצר הורמונים המווסתים את מערכות ההגנה של הגוף - בקרה של קרישת הדם (מניעת קרישת יתר), בקרה של המערכת החיסונית (מניעת תגובה אלרגית ותגובה אוטואימונית). ה-EPA נוצרת כל יום על-ידי גופנו ולכן כמעט ולא מצטברת. מסיבה זו יש תמיד לספק לגוף יותר EPA מ-DHA וזה גם יכתיב את סוג האומגה 3 שמתאימה לנו.
מחקר חדש קובע, מחסור באומגה 3 משמן דגים הוא גורם סיכון להפרעת קשב ADD ו-ADHD. במחקר שנערך בבית-חולים זיו בצפת על-ידי ד"ר אורי יצקר וד"ר איילת עומר ארמון, בדק השפעת שמן דגים וויטמין E על אינדקס אומגה 3 ועל חומרת הסימפטומים של ADHD בילדים. נמצאה קורלציה בין מידת הנטילה של אומגה 3 וויטמין E לעליה באינדקס אומגה 3 והפחתה בסימפטומים.

תאריך:  12/09/2017   |   עודכן:  12/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרה קפלן
מנהג הברכות בערב ראש השנה מבוסס על שמות הפירות והירקות בשפות השונות ונהוג בקרב העדות השונות
איתמר לוין
השופטת איטה נחמן משרה אווירה נעימה ביום של דיונים פליליים - נעימה מדי, למען האמת, וכזו שאינה מוסיפה כבוד לבית המשפט בעיני מי שאינו אורח קבוע בו. לצד זאת, היא מפגינה בקיאות בערימת התיקים שלפניה
איציק וולף
למרות שבכירי הפרקליטות הודו בדיונים רשמיים שקיים פגם מהותי בהעברת 50 מיליון שקלים רק לבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים בבעלות הכנסיה ולא לדומיהם במגזר היהודי והמוסלמי, הם מבקשים למחוק עתירה בנושא בטענה שכלל לא מדובר בתקציב מפלה אלא בתקציב ייעודי לשמירה על מסורת של מיעוט שבמיעוט שכלל לא קשור לתקציב שמעביר משרד החינוך
צילה שיר-אל
התקופה האחרונה הייתה ועדיין הינה תקופה מאוד משמעותית בחיי רבים בגלל ריבוי כוכבים משמעותיים שנמצאים בנסיגה    גם השמש בשמיים שמסמלת את אישיות האדם מקבלת זוויות קשות מכוכב סטורן
אלי אלון
אחת התאונות והתקלות בתולדות חיל-הים הישראלי שנשכחה עם השנים (יהיו שיגידו הושכחה) התרחשה בנובמבר שנת 1952 . שתי סירות של חיל-הים ועליהן 15 חיילים הפליגו במשימת אימונים מנמל חיפה. אחת הסירות "רבקה" נסחפה אל חופי לבנון ושמונת אנשיה נישבו. הסירה השנייה שנקראה "מנחם" נעלמה בלב ים ולא נמצאה עד היום ושבעת החיילים שהיו על סיפונה הוכרזו כחללים שמקום קבורתם לא נודע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il