X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יושב-ראש מפלגה פוליטית, דוגמת אבי גבאי, המכריז השכם והערב על היותו אלטרנטיבה ראויה וממשית לשלטון הליכוד, אינו יכול לנקוט בלשון מגומגמת והססנית בשאלת פינויין או אי-פינויין של ההתנחלויות בשטחים
▪  ▪  ▪
אבי גבאי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

השקט הרועם בו התקבלו דבריו של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי שאמר אתמול (יום ב', 16.10.17) בראיון לערוץ 2 כי גם בהסדר מדיני אין צורך לפנות התנחלויות, אינו לכבודה של מפלגת העבודה. זאת ועוד. העובדה שאמירה אידיאולוגית זו, לא עוררה כל תגובה, מצד חוגים רעיוניים שונים, הפועלים במסגרת מפלגת העבודה, לא רק שאינה לכבודה של מפלגת העבודה, אלא מבזה מפלגה זו ומציגה אותה, ככלי ריק, מן הפן והבחינה האידיאולוגיים, כאחת.
אין חולק על כך, כי מפלגה פוליטית, להבדילה מהרצאה אידיאית פוליטית של מלומד או הוגה דעות, זה או אחר, מחייבת נקיטת עמדת אידיאולוגית חד משמעה וברורה. עמדה זו חייבת המפלגה להביאה לידיעת הציבור הרחב, כדי שידע הוא מהי עמדתה של אותה מפלגה, בעניינים חשובים ומהותיים העומדים על הפרק. לצורך כך יש לכל מפלגה ומפלגה מצע אידיאולוגי, שמהם מתחייבת היא שלא לסטות. בית המשפט העליון, פירש וקבע באחת ההזדמנויות שהתגלגלה לפתחו השאלה, בדבר מעמדו של תקנון מפלגה (הכולל בחובו ובגדרו שאלות ועניינים אידיאולוגיםׂ) כי תקנונה של מפלגה פוליטית, מהווה חוזה, לכל דבר ועניין שהוא, בין המפלגה לבין חבריה המפלגה החברים בה.
על-רקע זה יש לתמוה וזאת בלשון המעטה בלבד מדוע הראיון שנתן אבי גבאי לערוץ 2 עורר, אך ורק דיון ער בקבוצות הפנימיות במפלגה בין חברי הכנסת, אולם לא נתקבלה כל תגובה רשמית של שום מוסד אידיאולוגי של מפלגת העבודה לדברים אלה. כפי שפרסם הבוקר העיתונאי, חיים לוינסון, בעיתון הארץ, הרי למעט תגובה מסויגת של ח"כ איציק שמולי שכתב בטוויטר כי היפרדות לשתי מדינות תחייב: "ויתור כואב ופינוי חבלי מולדת" איש מחברי הכנסת לא התייחס לדבריו של אלה אבי גבאי, בפומבי.
רק ח"כ זוהיר בהלול, יצא חוצץ נגד דברי אבי גבאי באומרו, כי: שאמר כי הוא "תמה על אמירתו של מי שנבחר להיות מנהיג מחנה השלום". לעומתו, עמיר פרץ, שלי יחימוביץ' וסתיו שפיר, המזוהים עם הקו השמאלי במפלגה, לא הגיבו, ואילו מרב מיכאלי טסה אמש לרומניה כחלק ממשלחת של ועדת החוץ והביטחון.
מכתבתו זו של חיים לוינסון עולה עוד, כי גם חברי הזרם המרכזי במפלגה הופתעו מהאמירה של גבאי, לאחר שלא שמעו ממנו אמירות דומות או קרובות לכך בקמפיין. "אני לא מבין את הפער בין עמונה-דימונה (אמירתו של גבאי אחרי ניצחונו בפריימריז על "מנהיגות שדואגת לדימונה ולא רק לעמונה") למה שאמר הערב", מצוטטת בכתבה זו, אמירתו של אחד מחברי הכנסת. חבר כנסת אחר הוסיף: "אני לא מאלה שנגד ההתנחלויות בכל מחיר, וצריך להשקיע בתושבים שכבר שם, אבל האמירה שגם בהסדר (לא יפונו התנחלויות) היא מרחיקת לכת".
לוינסון מביא בכתבתו ציטוט של אחד מחברי הכנסת של המערך כאומר, כי: "לא אתבטא נגדו גם אם יש מחלוקות קטנות. מהכתבה עולה, כי במפלגה שבעו מהסכסוכים של השנים האחרונות וכעת רוצים לתת לגבאי הזדמנות להביא לשינוי הדנ"א של העבודה. גם חלוקת התפקידים הפנימית במפלגה, שכללה מינוי של יחימוביץ' לוועדת החוץ והביטחון ושל ח"כ יואל חסון ליו"ר הסיעה, עברה ללא התנגדות ממשית.
מקורב לגבאי אמר אמש להארץ כי יו"ר העבודה קיבל במודע החלטה לקחת סיכון ש"הבייס" יברח לו לטובת קריצה למצביעי מרכז וימין רך. בשיחות פנימיות נוהג גבאי לומר: "ליכודניקים אוהבים אותי, אני יודע לדבר אתם". כחלק מאסטרטגיה זו הוא לוחץ מאוד על שר הביטחון לשעבר משה יעלון להצטרף לשורות המפלגה. בשיחה פנימית אמר גבאי: "הדעות הביטחוניות שלנו זהות. הוא לא נגד מדינה פלשתינית כאידיאולוגיה".
גם תגובתו של אבי גבאי, כפי שנמסרה היא לעיתון הארץ, לפיה: "הכתבה הערב בערוץ 2 מייצרת תגובות רבות. אני רוצה להבהיר שאני עומד מאחורי מה שאמרתי, אך לא מאחורי הכותרת והמסגור שניתנו לכתבה. בכל מפגש, כנס וראיון אני מדגיש את מחויבותי לחתירה קבועה להסכם שלום, על בסיס פתרון שתי המדינות תוך שמירה על ביטחון ישראל, וכן את ההבחנה הברורה בין גושי ההתיישבות להתנחלויות מבודדות (שאת הבנייה בהן נעצור). מנגד, אין לטעמי מקום לשרטט בשלב זה את גבולות המשא-ומתן ואת מתכון הפתרון, לרבות סוגיית פינוי מיידי של כלל ההתנחלויות. אין מקום להתחייב עליה כאמירה מקדימה בשלב זה. אני אומר בכל הזדמנות ומדגיש שכל פתרון שיוביל אותנו להסכם, ראוי להיבחן ולהישקל. מה שפורסם היום לא שונה מקו קבוע זה, ולצערי זכה למסגור מופרז", רק מעצימה הבלבול באשר לתפישתה האידיאולוגית הרשמית של מפלגת העבודה, בסוגיית פינויי ההתנחלויות.
מפלגה חסרת חוט שדרה אידיאולוגי אין לה תקומה במערכת הפוליטית העכשוויות, המשרטטת קווים אידיאולוגים ברורים וחדים בין ימין לשמאל ובין שמאל וימין, כאחת. יושב-ראש מפלגה פוליטית, דוגמת אבי גבאי, המכריז השכם והערב על היותו אלטרנטיבה ראויה וממשית לשלטון הליכוד, אינו יכול לנקוט בלשון מגומגמת והססנית בשאלת פינויין או אי-פינויין של ההתנחלויות בשטחים. אמירה מסוג האמירות, לפיהן יש להבחין הבחנה ברורה בין גושי ההתיישבות להתנחלויות מבודדות (שהבנייה בהן תיעצר) וכי אין מקום לשרטט בשלב זה גבולות המשא-ומתן ומתכון הפתרון, לרבות סוגיית פינוי מיידי של כלל ההתנחלויות, כמו גם, כי אין מקום להתחייב עליה כאמירה מקדימה בשלב זה, אינה מוסיפה לכבודה של מפלגת העבודה.
מן הראוי שמפלגת העבודה שהייתה מפלגה בעלת אידיאולוגיה מוצדקת וברורה תפרסם עמדתה הברורה, בסוגיית פינוי ההתנחלות בשטחים, בשפה חד-משמעית ולא בלשון עמומה ומעורפלת. כך ורק כך תצליח מפלגת העבודה להוות אלטרנטיבה לשלטון הליכוד ורצונה לתפוס במקומו הגה השלטון בישראל. ללא אמירה אידיאולוגית, ברורה וחד-משמעית, בסוגיות מהותיות ושנויות במחלוקת, לא הצליחה שום שום מפלגה בישראל לאחוז בהגה השלטון.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים
עסקיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין
תאריך:  17/10/2017   |   עודכן:  17/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלגה חסרת חוט שדרה אידיאולוגי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חיים, כתבת: "מן הראוי שמפלגת
ב_שמואל  |  17/10/17 19:45
2
זהירות מדובר בהתחזות.
8_8_8.  |  26/10/17 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
תרומת ארגון "השומר" להתיישבות בנגב - לאור ההנחה המקובלת כי הנגב היה "מושא חלומותיו"
יוסי ברנע
למרות פוטנציאל הסיפור והיכולת התיאורית של המחבר, לוקה הספר בנקודה חשובה לספר מסוג זה - העדר מתח
עפר דרורי
הספר המרתק הזה מנסה לבדוק ולבחון בצורה עובדתית את הנושאים השונים מהם מורכבת מדינה    הספר בוחן נתונים כלכליים, דמוגרפיים, יזמות, ערכים חברתיים ועוד ועוד
חיים שטנגר
ומה, כי אט אט פג הצורך בקיומו של אונסקו למטרות שלשמן הוקם הוא ועם פרסום הודעת הפרישה של ארה"ב מארגון בינלאומי זה, שתגרור בעקבותיה ככל הנראה גל פרישות נוסף, מוטל קיומו של ארגון בינלאומי זה, כארגון פעיל בספק
חיים שטנגר
יותר משיינזקו תושבי איי יוון, אם בכלל, כתוצאה מביטול הקו הימי בין האיים שלהם לאיי טורקיה. יינזקו מכך ובעיקר הטורקים עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il