X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קריסת דאעש יוצרת בעיה מסוג חדש: אלפי אזרחים מעשרות רבות שהצטרפו לארגון וכעת חוזרים לבתיהם. חלקם יירדו למחתרת, חלקם עלולים לבצע פיגועים, כולם יתקשו לשוב ולהשתלב בחברה
▪  ▪  ▪
יעברו לאל-קאעידה? [צילום: חאליד מוחמד, AP]

דאעש מאבד את שטחיו במהירות, והחלה הספירה לאחור לחיסול הארגון. בזמן שהוא קמל ונעלם, הלוחמים הזרים הרבים שבארגון, כולל אלו שחוזרים לארצות מוצאיהם, מהווים אתגר למדינות רבות למשך שנים רבות - קובעת קבוצת הייעוץ הביטחוני סופאן. נכון לעכשיו, הלוחמים הזרים לא העלו בצורה משמעותית את איום הטרור בעולם. מנגד, ישנה עלייה בפיגועים שמבוצעים בהשראת דאעש. למרות זאת, חזרת הלוחמים מהווה מידה מסוימת של סיכון.
למעלה מ-40,000 לוחמים זרים מיותר מ-110 מדינות הצטרפו לדאעש. גם כאשר דאעש יובס סופית, אחוז לא קטן מהם ימשיכו ויקחו חלק בסכסוכים אחרים, כפי שעשו לוחמים רבים לאחר נסיגת בריה"מ מאפגניסטן. אם מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדדי, ימות, חלקם יעברו לארגונים אחרים כולל אל-קאעידה. למרות שמנהיג אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי, הכריז בפברואר 2014 כי דאעש שוב איננו חלק מאל-קאעידה, רבים מלוחמי הארגון יעדיפו להצטרף לאל-קאעידה אם אל-זוואהירי יוחלף בחמזה בן-לאדן, בנו הכריזמטי והנמרץ של אוסמה בן-לאדן.
ההערכה היא, כי ישנם 5,600 אזרחים או תושבים מ-33 מדינות שחזרו משטחי הארגון לבתיהם. חשוב לציין, כי מספרים אלו אינם מוחלטים, אך עדיין הדבר מהווה אתגר עבור רשויות האכיפה. במדינות רבות לא יודעים כיצד להיערך לחזרת אותם לוחמים. רובם נכלאים או יורדים למחתרת. לצד הלוחמים שחוזרים, ישנם נשים מערביות וילדים שמהווים בעיה מסוג אחר. הבעיה היא כיצד לשלב אותם בחזרה בחברה, ומהי התמיכה הנפשית, הבריאותית והחברתית הנכונה הדרושה לילדים אלו.
ככל שהזמן חלף, מדינות רבות הצליחו להעריך את מספר אזרחיהם שהצטרפו לדאעש. במקביל, מדינות רבות חששו לחשוף את המספרים. אולם, ידוע כי לוחמים זרים רבים נטשו את שדה הקרב. לפי הערכה של הרשת למודעות בהקצנה (RAN), מתוך 5,000 אזרחי האיחוד האירופי שהגיעו לסוריה ועירק, 1,500 חזרו הביתה. בפברואר השנה הצהיר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי מבין 9,000 האזרחים הרוסים ומדינות בריה"מ לשעבר שנסעו לסוריה ועירק, 900 חזרו למדינותיהם. במדינות כמו דנמרק, שבדיה ובריטניה חזרו מחצית מבין האזרחים שנסעו.
יש לציין, כי בתחילה הלוחמים הזרים שחזרו לא ראו עצמם כטרוריסטים. נדמה היה, כי יש להם רצון להצטרף למשהו חדש יותר מאשר להרוס משהו ישן. כתוצאה מכך, לוחמים שחזרו היו בעיה קלה יותר לפתרון. בהערת אגב, בלי קשר לשאלת האיום שמציבים הלוחמים החוזרים, יש לזכור את אלו שמושפעים מהרעיונות של דאעש שמעלים את הסיכון לביצוע פיגוע במדינותיהם. ישנה סבירות גבוהה, כי בשעה שדאעש מאבד את שטחיו, מפקדים בארגון יפנו את עיניהם לעבר מדינות המערב בחיפוש אחר תמיכה, כולל בקרב לוחמים שחזרו, כדי להשאיר את הרעיון של דאעש בחיים.
הלוחמים שחוזרים נמצאים כעת על הגדר. הם לא ממש יכולים לחזור לחברה ממנה יצאו, ורובם כבר לא פעילי דאעש. הניתוק והניכור יכולים לשחק לטובת מנהיגי הארגון שרוצים לשמור על הגחלת. הלוחמים שחוזרים פגיעים במיוחד. הם עזבו את מדינותיהם בתקווה למצוא מטרה להילחם עליה. מנהיגי הארגון ינסו לשדל אותם לחזור לפעול למען הרעיון של דאעש, על-ידי ביצוע פיגועים. דבר זה יביא להגברת ההשפעה של הלוחמים החוזרים ולאתגר עבור כוחות הביטחון והאכיפה.

תאריך:  03/11/17   |   עודכן:  03/11/17
+דאעש נטל אחריות לפיגוע הדריסה בניו-יורק
08:34 03/11/17  |  

ארגון המדינה האסלאמית נטל אחריות לפיגוע הדריסה בניו יורק שבו נרצחו שמונה בני אדם ונפצעו 11. בעיתון האינטרנטי "א-נאבה" של ארגון הטרור נכתב כי "התוקף הוא אחד מחיילי הח'ליפות". לא נמסרה הוכחה. המחבל, סייפולו סייפוב, אזרח אוזבקי בן 29, ביקש לתלות את דגל דאעש בחדר בית החולים בו הוא מאושפז.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפליטים של דאעש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שינוי איסטרטגי של ישראל בסוריה
חשדנית  |  3/11/17 13:20
2
טעות
שמ   |  3/11/17 18:55
3
אני הצעתי
אהרון שחר  |  4/11/17 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עומר כרמון
סייפולו סייפוב, בן 29 ממוצא אוזבקי, היגר באופן חוקי לארה"ב לפני שבע שנים    נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ: "להיות פוליטיקלי קורקט זה בסדר, אבל לא בנושא הזה. אסור לתת לדאעש לשוב, או להיכנס, למדינה שלנו"
אביתר בן-צדף
אחרי כמה חודשים בשורות הארגון, הבין מוחמד קווייס, שאלה אינם החיים שיתאמו לו, והסגיר את עצמו לכוחות כורדיים בצפון עירק    שיתף פעולה עם חוקריו במתן מידע חשוב על הארגון ובזיהוי אזרחים מערביים, שעזבו את דאעש מתוך כוונה לבצע פיגועים בארצות מוצאם
אריאל י' לוין
מדוע הארגון הובס? האם מדובר בהצלחה למדיניות החוץ של ארה"ב? האם לטראמפ מגיע קרדיט? מהי משמעותה של נפילת א-רקה? והכי חשוב: האם הוא עדיין איום?
אריאל י' לוין
מומחים אירופיים ללוחמה בטרור תרגלו בברלין תרחיש של פיגוע כימי שיבצע דאעש    הארגון צבר ידע כימי בפעילותו בעירק ובסוריה, תוכניתו בתחום כנראה הושמדה - אבל עדיין ניתן לבצע פיגוע כזה בקלות יחסית
יוני בן-מנחם
ההנהגה המצרית מעריכה כי ארגון דאעש ותנועת "האחים המוסלמים" נערכים למתקפת טרור חדשה במדינה. ארגון דאעש מתבסס מחדש בלוב ומשגר ממנה חוליות טרור ואמצעי לחימה לפיגועים במצרים
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
דאעש נטל אחריות לטבח בלאס וגאס  /  עומר כרמון
פשיטה על פרבר ייצור הפצצה  /  עידן יוסף
"מצבנו הביטחוני - טוב מאי פעם"  /  אריאל י' לוין
הטרור הגיע גם לקנדה  /  אריאל י' לוין
דאעש יהיה קטלני יותר  /  אריאל י' לוין
ניצחון זמני על דאעש  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il