X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הירידות בוול סטריט (3.9%) מחקו לשוק המניות ערך של 600 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בורסות אסיה הגיבו הבוקר (יום ד') בבהלה לנפילות החדות שנרשמו אתמול בוול סטריט, ומדדי המניות בבורסות הגדולות - טוקיו, הונג קונג וקוריאה - רושמים כעת נפילות של כ-3%.
מנגד, בורסת שנחאי, אשר עוררה את המפולת הגלובלית אתמול עם נפילה של 9%, מתקנת ועולה ב-0.3%. הנפילה החדה ביותר בבורסות שייכת לסינגפור, שבה נופל מדד סטרייטס טיים ב-5.6%. במסחר באג"ח של ממשלת ארה"ב נרשמים מימושים חדים, לאחר שאתמול זינקו המשקיעים על הניירות הבטוחים יחסית והקפיצו אותם.
דרמה אדירה התחרשה אמש (יום ד') בוול סטריט, שעה שהמשקיעים חזו בנפילות חדות במדדים של ארה"ב, אשר מחקו מיליארדי דולרים - ורק התחזקו ככל שהערב התקדם. בסיום, צנח מדד נאסד"ק בלא פחות מ-3.9% ל-2,407 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 3.3% ל-12,216 נקודות ומדד S&P500 ירד בשיעור של 3.4% ל-1,399.
הירידות בוול סטריט מחקו לשוק המניות ערך של 600 מיליארד דולר - ואת כל הרווחים שנרשמו מתחילת השנה; הירידות הן החדות ביותר מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001.
במקביל, נסו המשקיעים אל עבר השקעות בטוחות יותר. בתגובה, נפלה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.118% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז ה-22 ביוני 2005, לרמה של 4.513%. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 89% לכך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 5%, עד סוף אוגוסט.
למה הכל התחיל? לכך יש שתי סיבות. הסיבה המיידית היא שהחלטת מועצת המדינה של סין להקים כוח משימה מיוחד שתפקידו יהיה להילחם בפעילות מסחר בלתי חוקית בבורסות שנגחאי ושנזן, גררה היום את המדד המשולב של שתי הבורסות, לצניחה של 9.2% - לאחר שהשלים אתמול טיפוס של 13% בשישה ימים ושבר שיא. לכך, נוספים נתוני מאקרו שחיזקו את ההערכות של הנגיד האמריקני לשעבר, אלן גרינספן, על כך שהכלכלה האמריקנית עשויה ליפול לתקופת מיתון. נתוני המכירות למוצרים בני קיימא בינואר הצביעו על צניחה של 7.8% לעומת צפי לירידה של 3% בלבד.
הסיבה הראשונה לנפילות, ההחלטה על הקמת כוח המשימה המיוחד בסין, עוררה חששות בשוק, כי הממשלה הסינית תהדק מעתה את הפיקוח על השקעות מקומיות בשתי הבורסות. בתגובה, צנחו שערי המניות ויחד איתן בורסות רבות נוספות באסיה. בורסות הונג קונג וסינגפור ירדו ב-1.8% וב-2.3%, בהתאמה. האווירה השלילית נמשכת גם באירופה, שם ירדו הבורסות המובילות בשיעורים של כ-3%.
הסיבה השנייה אפוא היא פנימית לארה"ב. אתמול השלים מדד S&P 500 מימוש מצטבר של 0.7% בארבעה ימים רצופים של ירידות, לאחר שטיפס בתחילת השבוע שעבר לשיא של יותר משש שנים. את האווירה בוול סטריט העכיר גרינספן. בנאום בפני ועידת עסקים שנערך באמצעות חיבור לווייני, הוא העריך כי הכלכלה האמריקנית עשויה לגלוש למיתון עוד במהלך 2007.
גרינספן, שדבריו בוועידה הובאו על-ידי אתר האינטרנט של ה"וול סטריט ג'ורנל", ציין בתגובה לשאלות כי קיימת אפשרות שהכלכלה האמריקנית תגלוש למיתון כבר ב-2007, למרות העובדה שעל-פי מרבית התחזיות הקיימות כיום בשוק, לא צפוי מיתון כזה לפני 2008. על-פי גרינספן, "הגירעון הכבד בתקציב האמריקני הוא בבירור מקור דאגה משמעותית לכל אלו המנסים להעריך את עתיד הכלכלה בארה"ב ובשאר העולם". הוא הוסיף כי הכלכלה האמריקנית התרחבה מאז 2001, אולם כעת קיימים סימנים, המראים שמחזור צמיחה זה מתקרב לסיומו.
ירידות חדות ברוב המוחלט של המניות הישראליות
עם צניחה של 3.9% בנאסד"ק, רשמו מרבית המניות הישראליות ירידות חדות. טבע וצ'ק פוינט צנחו בכ-5.3% כל אחת ואינטרנט זהב איבדה 13.6%. פרטנר ירדה בכ-4.7%.
מי שהבליחה בעלייה חדה בין כל המניות האדומות היום, היא סינרון (ELOS), שזינקה ב-6.5% ל-26.6 דולר, לאחר הודעה על חתימת הסכם בלעדי עם פרוקטר אנד גמבל האמריקנית, לפיתוח ושיווק משותף של מכשירים לטיפולים קוסמטיים ביתיים. המכשירים, המבוססים על טכנולוגיית elos של סינרון, יהיו מיועדים להחלקת קמטים, הבהרת כתמים ועוד - כולם נושאים "חמים" בימים אלה, כשרבים רוצים להיראות חלקים וצעירים.
לרשימת המניות בישראליות בוול סטריט הצטרפה היום רוזטה ג'נומיקס, לאחר שהחברה השלימה אמש גיוס של 26 מיליון דולר לפי שווי שוק של 79 מיליון דולר. שלב התמחור בהנפקה נסגר על 7 דולרים למניה - מתחת לטווח המחירים המבוקש שעמד על 8.5-7.5 דולרים. עם זאת, המניה תיקנה ביומה הראשון בכ-4.6% למחיר של 7.3 דולרים.
רוזטה הישראלית עוסקת בפיתוח כלי אבחון ומוצרים לטיפול במחלות סרטניות וזיהומיות, המבוססים על mRNA - מיקרו RNA - חלק מהחומר הגנטי (DNA) המצוי בכל תא בגוף. מנייתה צפויה להתחיל להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול ROSG.
אמדוקס סיכמה על מכירת מערכת תוכנה לניהול קשרי לקוחות מסוג Amdocs CRM 6 לחברת הכבלים האירופית UPC Broadband, במסגרת עסקה המוערכת בשוק בכמה מיליוני דולרים (עסקה בהיקף של שבע ספרות). חברת UPC מספקת שירותי טלוויזיה רב ערוצית, טלפון ואינטרנט מהיר (Triple Play) ל-12 מיליון מנויים ברחבי אירופה. העסקה לא סייעה לבלום ירידה של כ-2.3% במניה, ל-34.4 דולר.
לאחר שני כשלונות בניסויים קליניים לפיתוח תרופות המבוססות על צמח החשיש, מפנה פרופ' חיים אביב, ממייסדי פארמוס את כס המנכ"ל לטובת ד"ר אלקן גמזו, המשמש כדירקטור בפארמוס בשבע השנים האחרונות. אביב יישאר כיו"ר החברה. המניה איבדה 0.6%.

תאריך:  28/02/2007   |   עודכן:  28/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בורסות אסיה מגיבות בירידות לנפילות בנאסד"ק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ה'Humira' המשמשת לטיפול בדלקת פרקים אושרה לטיפול בחולי קרוהן שאינם מגיבים לטיפולים קונוונציונלים
עומר שיקלר
בפעולה נהרגו גם שני סייענים    לוחם מג"ב נפצע קל בפעילות
מוטי אקסמיט
חקלאי, בעל חנות ירקות באופקים, נקלע לקשיים כלכליים, לחובותיו שהצטברו מונה כונס נכסים שבהחלטת בימ"ש נקבעו החזרים לנושיו. אחד מהנושים כך על-פי החשד, בעליה של "אחים אברגיל", דאג לשלוח שני גברתנים כדי לגבות את החוב
יפעת גדות
חוקרים שסקרו עשרות מחקרים מזהירים כי תוספות הוויטמינים עלולות להעלות - ולא להוריד - את הסיכון למוות    משבשות את פעולת ההגנה הטבעית של הגוף
יפעת גדות
המלחמה הסתיימה לאחר 6 שבועות בתבוסה לצבא עירק, למרות זאת, סדאם חוסיין עדיין נותר בשלטון עד למלחמת המפרץ השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il