X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במוקדם או במאוחר יהיה המחיר של ההדרה מהממשלה גבוה מידי על החברה החרדית, ובלית ברירה היא תצטרך להתבגר ולמצוא את הדרך החרדית לגשר הפיקוד באוניה. כי אחרת, החרדים עלולים ליפול ממנה בסערות ובטלטלות או גרוע מכך - להיכלא בבטן האוניה
▪  ▪  ▪
ליצמן. לקחת אחריות [צילום: פלאש 90]

ב-68 מתוך 70 שנות המדינה, סירבו החרדים להיות חברי ממשלה, והגיונם עימם - הם לא מוכנים ליטול חלק בחילול השבת שהממשלה אחראית לו. שנים רבות הח"כים החרדים לא היו מוכנים אפילו להיות סגני שרים, ועל כן הם מונו כיו"ר ועדות הכספים של הכנסת לדורותיהן.
כאשר בג"ץ קבע כי סגן שר אינו יכול לנהל משרד ממשלתי, בחרו החרדים לקבל עליהם, לראשונה מאז קום המדינה, משרת שר בממשלה. אולם לשטר הזה צמוד תורף מובהק: עליהם לקבל אחריות כוללת למעשי הממשלה, כולל חילול השבת.
בעניין זה, בכלל לא ברור מה הקפיץ את הפיוז דווקא בשבת האחרונה. ברכבת ישראל מבצעים עבודות תחזוקה בשבתות מאז ומעולם. לפחות ניתן לתרץ זאת באופן קלוש בסכנה לפיקוח נפש אם העבודות לא תתבצענה בשבת, אלא כאשר תושבת הרכבת בימי חול ומספר תאונות הדרכים יעלה.
אבל מה לך להלין על הרכבת? בנתב"ג מחללים שבת, כל שבת, ובצורה גורפת פי אלף יותר מהרכבת. יתרה מכך - בחיפה פועלת מאז ומעולם תחבורה ציבורית בשבת. נהגים יהודים מועסקים בשבת ומסיעים אוטובוסים ריקים רובם ככולם, כבר 70 שנה. השרות הוא כל כך מפסיד בגלל מיעוט הנוסעים, שהמדינה מסבסדת אותו מכיסה בסכומי עתק. ועדיין, לא שמענו איש מחברי הכנסת החרדים, אפילו מליצמן, דרישה להפסיק את שירות האוטובוסים המיותר בחיפה בשבת.
ואולם, למה ללכת דווקא למחוזות התחבורה? האם בתי החולים שומרים שבת? האם הפעילות שם מצטמצמת ל"פיקוח נפש"? לא מיניה ולא מקצתיה. אם מגיע חולה לבית החולים בשבת, איש לא מהרהר או מערער לשניה כי הוא יקבל את כל הטיפול הרפואי, בין אם הוא בסכנה כלשהי ובין אם לאו. איש לא דוחה טיפול למוצאי שבת. אפילו לא את ההסעות הביתה בשבת של עובדי בתי החולים.
נוכל לעבור כך בכל המשרדים הממשלתיים ולהוכיח כי כולם מחללים שבת ביודעין, במתכוון וללא כל הפרעה.
כאשר ליצמן קיבל את רשות רבותיו להפוך לשר בממשלה, הוא היה צריך להסביר להם, ולכל הסובבים אותם, את משמעות הדבר. ה"סטטוס-קוו" בעניין השבת, כולל חילול שבת המוני בפרהסיה, באישור הממשלה. אפשר לנסות לצמצם אותו, אפשר להיאבק שלא להרחיב אותו, אבל ממשלת ישראל מחללת שבת ברשות ובסמכות. עבודות התחזוקה ברכבת הם אפילו לא קצה הזנב של העכבר הזה.
במוקדם או במאוחר היה ליצמן והאדמו"ר מגור מגיעים לאותה פרשת דרכים שהחרדים נמנעו ממנה בכל שנות המדינה לפניהם - הסמכות גוררת אחריה אחריות. אין מנוס מכך.
התפטרותו של ליצמן תייצר עתה בהכרח את השיח הנדרש בעולם החרדי, האם הוא בשל להנהגה או שהוא ימשיך להשתרך בשולי הדרך בתקווה לפירורים ושאריות מעוגת השלטון.
במוקדם או במאוחר יהיה המחיר של ההדרה מהממשלה גבוה מידי על החברה החרדית, ובלית ברירה היא תצטרך להתבגר ולמצוא את הדרך החרדית לגשר הפיקוד באוניה. כי אחרת, החרדים עלולים ליפול ממנה בסערות ובטלטלות או גרוע מכך - להיכלא בבטן האוניה.
המהפכה הזו תתחיל מלמטה, והיא בהכרח תפעפע ותגיע גם לראשי הציבור החרדי ורבותיו, במוקדם או במאוחר. אין ברירה. 70 זה גיל מתאים, אולי אפילו די מאוחר, להתבגרות.

תאריך:  27/11/2017   |   עודכן:  27/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר ההתבגרות של ליצמן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החברה החרדית מחללת את
ישע.   |  27/11/17 09:42
2
שנה את הרבנות ואהב המלאכה
ראובן גרפיט  |  30/11/17 06:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התוצאה המעשית היחידה של המשבר הקואליציוני היא שיעקב ליצמן יוכל להיות שר בלי להיות שר. כל השאר לא ישתנה, והעסקנים החרדיים שוב הוכיחו שהם דואגים רק לציבור הצר שלהם ולכסאות שלהם
אורנה רב-הון
אוטובוסים, מוניות, רכבים פרטיים, רכינוע, גלגלת ושאר חידושי לשון במדינת תל אביב הקטנה    כשאני מגיעה לתל אביב, לרחוב דיזנגוף למשל, לא רק שמפלצות גדולות מאיימות לחנוק ולמעוך אותי, אלא שיש גם כל מיני כלי תחבורה מוזרים שיש להם חוקי תנועה מוזרים משל עצמם
ראובן לייב
במפלגת השלטון נותנים את הטון מספר חברי-כנסת כוחניים, שרומסים ברגלם הגסה, בלי טיפת-רחמים, את מה שהיה בעברה המזהיר ההדר הבית"רי
עמי דור-און
כיוון שתפיסת עולמו הברורה של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט היא כי "שלטון החוק הוא מעל לכל", חשוב מאוד שיודיע באופן גלוי, כי ייאבק בכל כוחו ובכל האמצעים העומדים לרשותו - משפטיים ופוליטיים - לחסימה מוחלטת של החקיקה המבישה שכל כוונתה יוצריה דוד ביטן ודוד אמסלם היא לבנות סביב ראש הממשלה "חומת הגנה סינית" הן לגבי מה שהיה והן לגבי מה שיהיה
בעז שפירא
היום שלא רק שאינני מכבד את האנשים האלה, השופטים העושים ביהודים שפטים, אלא שאני חש כלפיהם זלזול, בוז ואפילו טינה    האמינו לי, הם הרוויחו זאת ב"יושר", אם ניתן לומר כך על פסיקות עקומות, שערורייתיות, מקפחות ומפלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il