X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
KPMG סומך חייקין KPMG סומך חייקין רואה חשבון פירמת רואה החשבון KPMG סומך חייקין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועד אירוע המס בעסקה כאמור (יום המכירה) יהא ביום חתימת ההסכם, בין אם מדובר בחוזה עם תנאי מתלה, ובין אם לא. בנוסף, נעשית הבחנה בין שלושה מקרים עיקריים שבהם התמורה, כולה או חלקה, מועברת למוכר במועדים המאוחרים ליום חתימת ההסכם
▪  ▪  ▪
[צילום: ספנסר גרין/AP]

ביום ה-22 בנובמבר 2017, פרסמה רשות המיסים טיוטה לחוזר מקצועי בנושא עסקה למכירת זכויות בתאגיד הכוללת תמורות שיועברו למוכר במועדים עתידיים (לעיון בטיוטה לחץ כאן).
מטרת טיוטת החוזר הינה להנחות לגבי אופן דיווח ההכנסה לצרכי מס וקביעת עקרונות נוספים בכל אותם מקרים בהם התבצעה מכירה של זכויות בתאגיד, והתמורה שנקבעה בעסקה כוללת תמורה עתידית.
בהתאם לטיוטת החוזר, נקבע בין היתר, כי מועד אירוע המס בעסקה כאמור (יום המכירה) יהא ביום חתימת ההסכם, בין אם מדובר בחוזה עם תנאי מתלה, ובין אם לא. בנוסף, נעשית הבחנה בין שלושה מקרים עיקריים שבהם התמורה, כולה או חלקה, מועברת למוכר במועדים המאוחרים ליום חתימת ההסכם, כדלקמן:
1. עסקה הכוללת תמורה עתידית ידועה
ככלל, התמורה לצרכי מס תהא סך סכומי התמורה שנקבעו בעסקה. עם זאת, במקרים בהם תנאי העסקה מצביעים על קיומן של שתי עסקות, עסקת מכר ועסקת אשראי, תפוצל התמורה באופן הבא:
א. תמורה בגין עסקת המכר היוון זרם התשלומים שנקבעו בין הצדדים ליום המכירה.
ב. ההפרש שבין התשלומים שיתקבלו בפועל ביום תשלומם על-ידי הרוכש, לבין התמורה מעסקת המכר יחשב כהכנסות מימון בידי המוכר.
2. עסקה בה נקבע כי סכומי תמורה ודאיים יופקדו בנאמנות
לגבי עסקות בהן נקבע כי סכומי תמורה נקובים יופקדו בנאמנות עד להבטחת קיום מצגים, התמורה לצרכי מס תהא סך סכומי התמורה שנקבעו בעסקה, כולל הסכומים שהופקדו בנאמנות. ריבית והפרשי הצמדה ככל שיצברו בגין סכומים שהופקדו בנאמנות, יסווגו בידי המוכר כהכנסות מימון.
3. עסקה הכוללת תמורה מותנית
לגבי עסקות הכוללות תמורה מותנית המועברת למוכר במועדים מאוחרים ליום המכירה בכפוף לתנאים ו/או אבני דרך שנקבעו מראש, יש לדווח על כלל התמורות כפי שהוסכם בין הצדדים, כנתקבלו ביום המכירה. עם זאת בתנאים מסוימים, רשאי הנישום לבחור לדווח על רווח ההון בגין רכיב התמורה המותנית, במסלול דיווח חלופי. להלן עקרונות הדיווח במסלול דיווח חלופי:
  • רכיב התמורה המותנית לא יהווה חלק מהתמורה במועד המכירה.
  • מועד חישוב המס ותשלום המס לגבי רכיב התמורה המותנית, יידחה למועד בו התמורה או חלקים ממנה ישולמו בפועל או שיהפכו לוודאיים, לפי המוקדם.
  • בעת חישוב המס בגין רכיב התמורה המותנית, יום המכירה, יום הרכישה, שיעורי המס ומס יסף יהיו בהתאם להוראות שהיו בתוקף בשנת המס בה חל אירוע המס של מכירת הזכויות בתאגיד בה משולבת התמורה המותנית, לרבות מס יסף. כמו-כן, יהיה ניתן לקזז הפסדי הון שנוצרו עד וכולל שנת המס בה חל אירוע המס למכירת הזכויות כאמור.
  • הוראות דיווח וטפסים - בחירת המסלול החלופי יהא בכפוף לחתימת הסדר מול פקיד השומה. כמו-כן, נקבעו בטיוטת החוזר הוראות דיווח ספציפיות לעסקה כאמור, לרבות: הגשת פירוט התפתחויות רלוונטיות לגבי צפי היקף התמורה המותנית ופנייה לקבלת אישור ניכוי מס במקור פרטני וספציפי.
יודגש, כי הוראות טיוטת החוזר מתייחסות, ככלל, לעסקות בהן התמורה נקבעה בין הצדדים בתום לב ומבלי שהושפעה מקיומם של יחסים מיוחדים. בנוסף, האמור בטיוטת החוזר אינו מתייחס לעסקות למכירת זכויות באיגוד מקרקעין או למכירת זכויות בתאגיד אשר הוקצו לעובדים ונושאי משרה.

תאריך:  29/11/2017   |   עודכן:  29/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמורות עתידיות ומותנות בעסקות למכירת זכויות בתאגיד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אטרי
מה תרוויח המדינה ואזרחיה אם עכשיו היא תקבל את הכספים שממילא היו לגביהם סימני שאלה כל השנים אם ממחר ייסגרו ארגונים שלא יעבירו יותר אגורה שחוקה לקופת המדינה? צריך להפעיל גם היגיון בריא, בצדק טען נציג אחד הארגונים במהלך הדיון שלא יעלה על הדעת שיש פה כל כך הרבה עברייני מס
מרדכי ליפמן
אין לזלזל בזכותם של עובדי ציבור, בכללם שופטים, לדברים הטובים המזומנים להם במוצאי שבת, בחיק משפחותיהם    אלא שהמפגינים, אנשים דלי יום, השקופים, על-פי הגדרתו של אריה דרעי, עומדים מדי מוצ"ש, במחאה אילמת, מול חלונות ובתי "העליונים"    הם הם שווי הזכויות לחלוטין לאלה המפגינים בפתח תקוה ולשופטים ובני ביתם    ומי אם לא ביהמ"ש הוא שיעמוד על משמר זכויותיהם?
אסתר שניאורסון גרי
ווינסטון צ'רצ'יל: "השמעת הבלים בנאליים, הסירוב להתייצב מול עובדות טורדניות... אהבת השלום והאמונה הפתטית שהאהבה היא הבסיס לאותו שלום... ההתמכרות לרגש המנותק מן המציאות... כל אלה מרכיבים תמונה של כסילות מופקרת...
זוהר בן-אשר
מה שמעניין את נתניהו הוא שהציבור לא ידע מה חושבת המשטרה של מעלליו ומה המלצתה באשר להעמדתו לדין בגינם. ומה שמעניין את כחלון ודרעי ואת ליברמן - הוא שלא יּֽגָרְרוּ לבחירות כל זמן שהם חושבים שאולי עוד זמן על כורסאות השרים יבטיח להם שרידות. מה שהם שוכחים הוא שבשנייה שנתניהו יקבל את החוק המונע מהמשטרה להמליץ על העמדה לדין הוא ילך לבחירות ברגע שהוא יחשוב שזה טוב לו
יוני בן-מנחם
המדינות הסוניות המתונות עשו השבוע צעד חשוב כשהתכנסו בריאד בדרג של שרי הגנה כדי לדון במלחמה בטרור. אולם, כדי שהמהלך יצליח עליהן לשתף פעולה עם ישראל בתחום הזה ולגלות יצירתיות וחשיבה "מחוץ לקופסא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il