X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קומדיה מצחיקה במיוחד [צילום: ז'ראר אלון]
ביקורת הצגת "עיתונאי על תנאי" בהבימה
העיתונות כראי למצב המוסר
הקומדיה שכתב גיא מרוז "עיתונאי על תנאי" ועולה בתיאטרון הלאומי הבימה, מוכיחה שפני הכלב כפני הדור. הצביעות, הסחטנות וחוסר היושר הפושים בכל התחומים, מאז ומעולם ובמיוחד כיום, מקבלים זרקור בקומדיה המצחיקה במיוחד שתענוג לחזות בה

סיפורו מחזהו של גיא מרוז, שדרן הטלוויזיה הפופולרי ונעים ההליכות, מתמקד לא רק בשחיתות העיתונות, הנכנעת לסחטנות בעלי ההון והשלטון, ומשמשת להם שופר תעמולתי. כל פיפס שאומר מאן דהוא, ממשיך ועובר בהשפיעו על מיגזר אחר, והלה ממשיך בשקרים ובצביעות הלאה והלאה, וכל זה - תוך טשטוש המציאות והאכלת הציבור בבלופים עד בלי די. והציבור אוכל את "הידיעות" המושתלות כמו כבשה הלוחכת את עשב יומה. מרוז מעז לבעוט ולדקור הרבה מעבר לסידרה "פולישוק" המעודנת והחביבה. מאידך-גיסא, אינו יורד לדרגת תוכניות ערבי שישי הלועגות בצורה בהמית ומחקות כל מי שבשלטון, בתת-רמה של הומור להמונים.
על מי לא צוחק גיא מרוז במחזהו המלבב, המצחיק עד כאב? גיבור המחזה, עיתונאי בכיר בשם בליצר,(B>>תומר שרון השחקן והקומיקאי המצוין), שעומד לפרסם תחקיר שירעיד את אמות הסיפים של פוליטיקאי, שוטרים, אנשי עולם הפשע וכל אלה הרווים בשחיתות. על-מנת לטרפדו פוגשים בו כל אלה הנזכרים בתחקיר, וסוחטים ממנו ןאיש מרעהו שיעלים או לפחות ידחה את פרסומה. שאר הדמויות הן שר הביטחון (אורי הוכמן המצוין והכה משכנע) שמאיים להתחיל במלחמה אם לא תיגנז הכתבה. זכורות היטב תופעות חריפות במתכונת זו, עת שחיתותו של אישיות בכירה שכמעט עמד לדין, הביאה לתפנית דרסטית בכיוונו הפוליטי, להפוך את עורו ולהיות חביב האומה.
כמו-כן מפנה מרוז את תשומת הלב גם לשחיתויות במשטרה, כשקצינים גבוהים מקבלים שלמונים במיליונים מאנשי ארגוני פשע. (על הצורך להעלות את משכורות השוטרים לא חזרנו וכתבנו כבר? כדי שלא יזדקקו לטובות ההנאה מצד העולם התחתון ע.ב.); לחיי המין השיקריים של העיתונאי עצמו המנהל חיים כפולים, מבטיח הבטחות שווא למאהבת שלו (ליאת אקטע הסקסית, הנהדרת בחוש הקומי והדרמטי שלה), ומשקר ללא הרף לאשתו הנאמנה (דווית גביש בתפקיד נוגע ללב בכנות משחקה וביושרה שלה שמוחזרת לה בבגידות); לראש ארגון הפשע המסובב סביב אצבעו הקטנה את המשטרה ואת כולם (פיני קדרון הכה מרשים וזוכה באהדת הצופים במשחקו הנפלא); למנכ"ל ערוץ החדשות כץ (רותם קינן שתפקידו במשחקו המשמעותי מעניק לו זרקור נאות ), שמבהיר לנו את האמת שמאחורי "החשיפות" על אנשי ציבור, סיבת בחירת התזמון של הופעת הכתבות המשמיצות על-מנת לקעקע את מעמד גיבורי הכתבות, מה שכה חוזר בימים אלה עד להדהים....לניצב המשנה במשטרה (עמי סמולרצ'יק הקומיקאי המופלא) "האוכל" מכפו של ראש ארגון הפשע, ומשהה תוצאות חקירות כדי לשנות את הסיטואציות ולהשיג תוצאות הטובות לשולחיו..
יכולתו של גיא מרוז לצחוק על כולם, בלי גבולות, היא פנטסטית. צריך אומץ כדי להפגין נכונות כזו, אחרי שאתה נודע בהיותך נחמד, טוב לב ולא מזיק. משהו-משהו. לצד כל הנמענים, מרעננת מאוד הופעתה של הבוגרת הטריה של סטודיו יורם לוינשטיין 2017 - ספיר אזולאיכברמנית נטלי ובתו של ראש ארגון הפשע. היא לא רק יפה ומקסימה, אלא גם מוכיחה שזה כלל לא מפריע לה לשחק היטב. נורמן עיסא ביים היטב את הקאסט המדהים הזה; את התפאורה עיצבה יסמין וולק, לדרמטורגיה אחראי יוני להב, למוזיקה זיו הרפז, לעיצוב התאורה זיו וולושין ולעיצוב הווידאו הכה משמעותי כמרכיב החשובים בהצגה - אריק אביגדור.
כל איומי הרצח של העיתונאי בידי המשטרה כשליחת הגנגסטר, וכל תכנוניו המדויקים (כי רק השוטרים ואנשי הביטחון הרי יודעים מלאכה זו היטב) מביאים את המחזה לשיאו בהשלמת המלאכה, גם אם לא בידיהם.
ההצגה כה מבדרת, כה מצחיקה, (אף שהיא מהווה ראי לכל העיוותים והחוליים בחברה המודרנית באשר היא, כאן ובכל העולם; פשוט בהמשך לכל התעלולים שהתרחשו בהיסטוריה העולמית), עד שהקהל יוצא ממנה רווי בתענוג ובמצב רוח טוב. אז מה אם הציבו בפנינו ראי, והוכיחו לנו שאנו הטפשים, הפתיים המאמינים לצ'יזבטים המופצים באמצעי התקשורת, והולכים שולל אחרי הכתבות המושתלות, כמו שה מובל לטבח? העיקר שהשמש זורחת, הממשלה דואגת לשלומנו, (נקווה) ושהכל יהיה בסוף טוב.
טוב שאפשר לצחוק על חשבון כולם. כי פה זו לא ארץ קומוניסטית.

תאריך:  06/12/2017   |   עודכן:  06/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיתונות כראי למצב המוסר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין חכם כבעל ניסיון
ב_שמואל  |  7/12/17 06:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
על-פי נוסח שלטי רחוב נחלת יצחק בתל אביב, שכונת נחלת יצחק היא "שכונה ממזרח לתל אביב" ובמילים אחרות, כך ניתן להבין, אינה משתייכת לעיר תל אביב. שלומיאליות בניסוח שלטי רחוב זה שהם שלטים חדשים יחסית, תאלץ כנראה את עיריית תל אביב תל אביב להחליף או לתקן את כל שלטי רחוב נחלת יצחק בעלי נוסח שגוי זה
זכי הלר
במגן דוד אדום מזהירים את הציבור מפני הפגיעות האפשריות במזג-אוויר קר שצפוי להתחיל בליל שלישי
אלי אלון
"בית נכות בית שאן" - מבנה בעל ערך היסטורי רב מהמאה ה-15, הניצב בכניסה המזרחית לבית שאן מול "קניון בנימין" בתחילת שדרות מנחם בגין, עומד מזה שנים רבות נטוש שומם ומוזנח - עד מתי?
קרן אלמוג
הרגשות שלנו כופים עלינו לנהוג לפי חינוכם של הורינו    בתחומים שבהם הורינו חשו כלפינו תחושות בעייתיות או לחלופין מנעו מאיתנו לתפקד עקב דאגה מוגברת, הרגשות יכשילו אותנו שוב ושוב בבגרותנו    הבשורה הטובה היא שניתן לשנות את הניתוב הרגשי הכאוב
אליקים העצני
למי שרוצה לתת לעצמו מתנה לחנוכה, אני ממליץ לשוטט במקומות שבהם התחוללו האירועים ההם, מן הדרמטיים שידעה האנושות. הוא ימצא, שלאחר 6 הימים עם ישראל יצא מספר המכבים אל ארץ המכבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il