X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא טורקיה ארדואן מנסה למנף את המשבר בין ארה"ב למדינות ערב והאיסלאם בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ כדי לשדרג את מעמדו בעולם המוסלמי. בדרך הוא משתלח גם בישראל,הדרג המדיני חייב להעמידו במקומו ולחשוף את חלקה של טורקיה בתמיכה בטרור האיסלאמי הקיצוני
▪  ▪  ▪
ארדואן. מגלומניה [צילום: בורהן אוזביליסי/AP]

טוב עשה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כמה ימים כשהשיב מנה אחת אפיים לנשיא טורקיה ארדואן אשר פתח בהתקפה ארסית על ישראל בעקבות ההכרזה של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירות ארה"ב אליה בעתיד. "לא אקבל הטפות ממנהיג שמפציץ כפרים כורדים, כולא עיתונאים ותומך בטרור גם בעזה" אמר ראש הממשלה נתניהו.
נשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן איים בתחילת המשבר לנתק את הקשרים עם ישראל, אח"כ קרא לישראל "מדינת טרור שהורגת ילדים פלשתינים". דברי הבלע של הנשיא ארדואן קיבלו הד תקשורתי נרחב בעולם על-רקע הרפיסות של מנהיגי ערב בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ.
אסור לשכוח את חלקה של טורקיה בפעולות הטרור הנוראיות המתבצעות במצרים ע"י ארגוני טרור הנתמכים בידי טורקיה וקטר. הנשיא ארדואן הוא האחרון שיכול להרשות לעצמו לכנות את ישראל בשם "מדינת טרור" כשהוא מארח בארצו את מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים והוכרזו ע"י הנשא א-סיסי כטרוריסטים מבוקשים. הנשיא ארדואן העניק להם מקלט מדיני ואף איפשר להם להפעיל כמה ערוצי טלוויזיה בשפה הערבית שאותם הם מפעילים לצורך הסתה נגד משטרו של הנשיא א-סיסי. ההסתה כוללת גם פרסום "פתאווא" (פסקי ההלכה) הקוראים להתנקש בחייו של הנשיא המצרי ומתארים אותם כ"מצווה" מאללה.
זאת ועוד, הנשיא ארדואן מארח באיסטנבול משרד של תנועת חמאס שמכווין פעולות טרור בגדה, החל מחטיפת ורצח 3 הנערים הישראלים בגוש-עציון בקיץ 2014 ועד לרצח בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז"ל ליד שכם באוקטובר 2015 .
מהמשרד הזה פעל סאלח אלעארורי, כיום סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס שהוא גם ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, הוא נאלץ לעזוב את טורקיה בעקבות לחץ של ישראל אך משרד חמאס ממשיך לפעול באיסטנבול למרות מחאות ישראל. לפני כחודש חשפו שירותי הביטחון של מצרים רשת ריגול גדולה של המודיעין הטורקי שפעלה במצרים ואספה מודיעין בתחום המדיני, הכלכלי והחברתי. על-פי הודעת משרד הפנים המצרי, המידע המודיעיני הועבר למנהיגי "האחים המוסלמים" בחו"ל לצורך תכנון שורה של מעשי טרור במצרים.
המגלומניה של הנשיא ארדואן היא שדוחפת אותו להסית ולתקוף את ישראל כדי למנף את עצמו ואת מעמדו בעולם המוסלמי. ארדואן עומד בראש מפלגת "הצדק והפיתוח" שהינה תנועת בת של "האחים המוסלמים" בדיוק כמו תנועת חמאס. הנשיא הטורקי מחשיב את עצמו כמנהיג הבולט של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית,לא פחות מהשיח' יוסף אלקרדאווי הנחשב למנהיג הרוחני של התנועה שנמלט ממצרים וקיבל מקלט מדיני בקטר.
פרשנים ערבים אומרים כי הנשיא ארדואן מתחרה באמצעי התקשורת עם השיח' קרדאווי על השאלה מי מייצג טוב יותר את האינטרסים של העולם האיסלאמי. ארדואן משמש גם כנשיא התורן של הארגון לשת"פ איסלאמי שחברות בו 57 מדינות. לכן הוא הזדרז מייד לאחר הכרזת הנשיא טראמפ להודיע על כינוס חרום של הארגון שמתקיים בטורקיה בעצם ימים אלה. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יצא לטורקיה כדי להשתתף בכינוס ונועד לפניו עם הנשיא ארדואן כדי לתאם עמדות.
מחמוד עבאס מאוכזב מאוד מהעמדות של מדינות ערב בעקבות הכרזת טראמפ, הוא שומע הרבה הצהרות גינוי ואזהרות של המנהיגים הערביים אך אין שום צעד מעשי שהם נוקטים מול ארה"ב כתגובה להכרזת טראמפ, הכל דיבורים. יו"ר הרש"פ קרא ב-11 בדצמבר למדינות ערב לגרש את שגרירי ארה"ב מבירותיהן, לנתק את בהקשרים עם הממשל האמריקני ולא לארח שום משלחת אמריקנית.
הממשל האמריקני מצדו החל להפעיל לחצים על המדינות המוסלמיות המשתתפות בכינוס בטורקיה כדי שלא יתמכו בהחלטות קיצוניות. השאלה היא אם הנשיא ארדואן יוביל קו קיצוני ומיליטנטי נגד ארצות הברית וישראל, בינתיים הוא לא מימש את איומו לנתק את הקשרים עם ישראל, האם יעז לצאת בהחלטות מעשיות נגד ממשל טראמפ או שיסתפק גם כן ב "מס שפתיים" בדמות החלטות חריפות וגינוי להכרזה על ירושלים כבירת ישראל?
מההשתלחויות של הנשיא ארדואן בישראל מבצבצת שנאה ויש שיטענו גם שמדובר בנימה אנשטישמית מכיוון שהוא משתמש לעיתים בטרמינולוגיה הלקוחה מהאמנה של החמאס משנת 1988.
הנה לפני כמה ימים אמר ארדואן: "אלה (היהודים) שסבורים היום שהם שליטי ירושלים צריכים לדעת כי מחר לא יוכלו למצוא עץ כדי שיוכלו להסתתר מאחוריו".
הנשיא ארדואן מנסה להוביל את הסיסמה "ירושלים היא קו אדום של המוסלמים" כדי למנף את מעמדו כמוביל המאבק לשחרור מזרח ירושלים מידי ישראל וכמסכל של הכרזת טראמפ בעניין מעמד ירושלים.
אין לו באמת את היכולת המדינית להיאבק בהצלחה בממשל טראמפ ולהביא לכך שהנשיא יבטל את הכרזתו, במיוחד כשהוא מצפה שארה"ב תסגיר לידיו את יריבו הפוליטי פדוואלה גולאן,יחסיו עם הנשיא טראמפ אינם טובים והוא בן בריתה של קטר שמהדקת את קשריה עם אירן.
יחסיו של הנשיא ארדואן עם ישראל החלו להתדרדר מאז מבצע "עופרת יצוקה" ב-2008 שאותו תיאר אז במילים"פשע כנגד האנושות". אח"כ החל להשתלח בה על-רקע המצור המוטל על רצועת עזה ואף שיגר את משט "המרמרה" לעבר חופי עזה ב-2010.
מותם של 9 טורקים על סיפון "המרמרה" לאחר שתקפו את חיילי צה"ל שניסו לעצור את הספינה יצר משבר חריף בין 2 המדינות שגרם לקרע ביחסים, רק בדצמבר 2016 לאחר נתק ארוך נחתם הסכם פיוס בין ישראל לטורקיה הכולל תשלום פיצויים לנפגעי משפחות "המרמרה" אך היחסים נותרו קרים ומתוחים.
הנשיא ארדואן מנסה מאז לדרוך מבחינה מדינית ותקשורתית על ישראל בכל הזדמנות כדי לפאר ולרומם את עצמו על חשבונה של ישראל, מדובר ברודן מגלומן שמנהיגי ישראל חייבים להעמידו במקומו, ישראל צריכה לחשוף את מעלליו של ארדואן בכל הזדמנות, נכון עשה ראש הממשלה נתניהו ויש להמשיך במגמה הזו כדי שהקהילה הבינלאומית תבין במי מדובר וגם כדי שארדואן עצמו ידע שהשמצותיו לא נשארות ללא תגובה.

תאריך:  13/12/2017   |   עודכן:  13/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארדואן המגלומן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לדפוק בהם מארס טורקי
מוטי הקרייתי  |  13/12/17 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י' לוין
המדיניות הכושלת של ארה"ב של ממשלי אובמה וטראמפ, מספקת לרוסיה הזדמנות פז להפוך למעצמה הדומיננטית במזרח התיכון. פוטין הפגין זאת בביקור הבזק שלו באיזור
יוני בן-מנחם
הרחוב הפלשתיני זועם על מדינות ערב כי הן מגלות רפיסות ואינן פועלות בנחישות מול ארה"ב כדי לבטל את הכרזת טראמפ. גל ההפגנות בשטחים נחלש ומדינות ערב מתקשות לגבש תגובת נגד בעלת "שיניים" על ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל
אריאל י' לוין
אלו היו האמצעים בהם השתמשו מנסור עומארי ואסירים אחרים בסוריה כדי לתעד את שמות 82 האסירים במתקן. כעת הרשימה מוצגת במוזאון השואה בוושינגטון, אך דומה שהציבור אדיש לזוועות של אסד
הלל פריש
הקונפליקט בין פתח לחמאס מסתכם בזקנים    זהו קונפליקט בין קבוצה תיאוקרטית לקבוצה לאומית    רק עימות שבו יוכתר צד אחד כמנצח והשני כמובס יוכל להכריע בין חמאס לבין פתח בעזה, וספק אם הפתח תוכל לגייס את הכוח לזכות בשליטה אמיתית
עומר כרמון
הממשל הסעודי זועם על נשיא ארה"ב בשל נאומו בנושא ירושלים    בבריטניה מעריכים כי בעקבות סירובה של ראש הממשלה, תרזה מאי, ללכת בעקבות הנשיא האמריקני ולהעביר את שגרירותה לירושלים, צפוי בית המלוכה הסעודי לבחור בבורסה של לונדון ולא של ניו-יורק בהנפקה הראשונית לציבור של חמישה אחוזים ממניות ענק הנפט הסעודי - ארמקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il