X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אם יש לך חבר שיודע מה יקרה מחר, אני רוצה להיות חבר שלו" לאחר שמאמצים את זה, ניתן לאמץ כלל נוסף: "חכם סיני אמר: עדיף מילימטר מזל מקילומטר שכל"
▪  ▪  ▪
כללים מרכזיים [צילום: נתי שוחט/פלאש90]

אני פועל בתחום ההשקעות מאז 1992. במבט לאחור זה לא מעט שנים. מתוכם מעל 10 שנים כיועץ השקעות פרטי. כמו כולם, מתחילים בלי ידע וככל שחולפות השנים צוברים אותו.
קילומטראז' בשוק ההון שווה המון.
במהלך השנים חוויתי את מפולת השווקים בשנת 1994, 1996, 2001, 2008 וגם התעתוע בשנת 2012. מנגד, חוויתי את תקופות הגאות בשנת 1992, 1996, 1998, 2003, 2009 ועד ימים אלו (ויסלחו לי אלו שימצאו טעות בשנתוני הגאות והשפל שהזכרתי כאן).
אחד הכללים המרכזיים שאימצתי לעצמי עם השנים בא לידי ביטוי במשפט פשוט וברור גם לאלו שאינם בקיאים ברזי שוק ההון:
"אם יש לך חבר שיודע מה יקרה מחר, אני רוצה להיות חבר שלו". לאחר שמאמצים את זה, ניתן לאמץ כלל נוסף: "חכם סיני אמר: עדיף מילימטר מזל מקילומטר שכל".
אוטוטו ניתן יהיה לפתוח את ההתייחסות לשנת 2018.
השווקים הפיננסים בסך-הכל חיוביים מאז המשבר הגדול של שנת 2008. אומנם היו שנים שליליות באמצע אך במבט של 10 שנים לאחור השווקים הפיננסים היטיבו עם המשקיעים.
אני נתקל בלא מעט פעילים בשוק שטוענים ששנת 2018 תביא איתה מפנה שלילי ולו רק בגלל שהשנים שלפניה היו חיוביות. כתבתי וקראתי לא מעט לאורך השנים על אלו שטענו טענה זהה על מחירי אגרות החוב. הן הקונצרניות והן הממשלתיות. הטענה הרווחת הייתה שמחירי אגרות החוב מלאים ונקודת המפנה נמצאת ממש מעבר לפינה והתשואות יחלו לעלות (הווה אומר – שהמחירים ירדו). שנה לאחר שנה "מומחי האג"ח" טעו ומחירי האג"ח עלו והתשואות ירדו. אז מי שאימץ את המומחים הללו כחבר השקעות שיודע מה יקרה מחר קיבל לצערו את השכל אך ללא מילימטר של מזל.
אז מה יהיה בשווקים הפיננסים ב–2018? אני באמת לא יודע את התשובה המוחלטת. אני כן יודע שכמו בכל מפנה שלילי שהיה בשווקים בעבר לא באמת ניתן להתכונן אליו. עם זאת, יכולים לבוא סימני דרך אליהם יש להתייחס. כמו-כן, מחירי מניות מנופחים תמיד יהיו כר פורה להתפוצצות בועה. לטעמי, מחירי המניות כיום אינם במקום הזה.
יש דבר אחד מטריד בתקופה הנוכחית והוא אינו קשור למחירי המניות או לתנועת המדדים בשנים האחרונות: כמעט כולם טוענים את אותו הדבר – הריבית נמוכה ולכן יש מקום לחשיפה מנייתית גבוה. כשכולם צועדים לאותו הכיוון יש מקום לתהיות.
עם זאת, חייבים לזכור – יש מונח שנקרא 'ברבור שחור'. מדובר באירוע שהשפעתו שלילית על השווקים אך לא ניתן בשום פנים ואופן להתכונן אליו או לזהות אותו.

תאריך:  22/01/2018   |   עודכן:  22/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
האדם שנחת אמש בארץ הוא קודם כל נוצרי מאמין, ורק אחר-כך סגן נשיא ארה"ב    הוא אוהד ישראל לא מטעמים של פוליטיקה, אלא מטעמים של ערכים ואמונה    האוונגליסטים קוראים את התנ"ך כמו שהוא: עם ישראל נותר עם ישראל, ויש לעזור להגשים את הנבואות על שיבתו לציון
בעז שפירא
הביטוי עדר מכוון לצערי לכל המעורבים בקידום האג'נדה הרעה והמזיקה הזו למרות שרבים מהמעורבים בעלי ההשפעה אינם מכירים עובדות מהותיות ו/או מתעלמים מהן
אפרים הלפרין
הפעלת החוק הפלילי בעילת של העלבת עובד ציבור היא חיונית מיידית, יש להשליך את אלדד יניב לכלא, אפילו אם חבורת קרקרנים אנרכיסטים תעשה מכך הון פוליטי
אפרים הלפרין
מאות אנשי אקדמיה חתמו על עצומות למניעת גירוש מסתננים    בקשה זו היא בחלקה סבירה וליבראלית, זה לא הוגן לגרש מסתננים אשר יש עבורם פתרון טוב יותר, ולחלקם יש ודאי פתרון טוב יותר
גל חדד
חוק חינוך חובה במדינת ישראל הוא מגיל שלוש בלבד, ולכן הורים לילדים מתחת לגיל שלוש משלמים אלפי שקלים בחודש על-מנת שתהיה השגחה על ילדיהם והם יוכלו לצאת לעבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il