X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  עיתונאים צעירים
אי-אפשר להתכחש לעובדה שהרוב המוחלט של התרמילאים הישראלים צורכים סמים עד לאמצע העשור הקודם הייתה ההתנסות בנטילת סמים רק נדבך נוסף בחוויית הטיול מאז קרה משהו לתרמילאי הישראלי
▪  ▪  ▪
טיול בהודו [צילום: שירה בולביק]

שרתת בגולני 3 שנים. אתה עומד להשתחרר בעוד חודשיים. הדבר הראשון שעולה לך לראש: טיול למזרח. עובדים כמה חודשים, צוברים כסף לקראת הטיול המיוחל. מארגנים תיק, ציוד, לבוש ומחכים בקוצר רוח לטיסה שתיקח אותנו לעולם החופש.
נפגעי סמים בהודו
הדבר הראשון שעולה לך לראש: לי זה לא יקרה. תנו לי לגלות לכם פרט קטן - אחד מכל חמישים יחזור מהודו שרוט.
כ30 אלף תרמילאים טסים להודו מדי שנה. קרוב ל-2000 מהם נזקקים בשובם לטיפול נפשי בעקבות שימוש בסמים. רבים מהם נכנסים להתקפים פסיכוטיים כתוצאה משימוש בקנביס בלבד. קרוב ל-600 מגיעים לאשפוז.
אי-אפשר להתכחש לעובדה שהרוב המוחלט של התרמילאים הישראלים צורכים סמים. עד לאמצע העשור הקודם הייתה ההתנסות בנטילת סמים רק נדבך נוסף בחוויית הטיול. מאז קרה משהו לתרמילאי הישראלי, ועם הזמן עישון הסמים ובליעת הכימיקלים נהפכו לפעילות היחידה שלו.
אז מאיפה בכלל נולדה התופעה?
רבים מקשרים את תופעת הסמים בקרב הישראלים לשירות הצבאי. המסגרת הנוקשה שבה משרתים החיילים מפתחת בהם רצון להתפרק, להשתחרר, לנקות את הראש ולבחון מחדש את התובנות עליהן גדלו וחונכו.
בנוסף לכך במהלך השירות הצבאי, ובעיקר הקרבי, נחשפים החיילים לריגושים חזקים ולחוויות מסעירות, דבר המוביל לכך שהם זקוקים למשהו אחר בעל עוצמה שיצליח להפעיל אצלם את המערכות.
דוגמה לכך היא גיא (שם בדוי), ששירת כלוחם ביחידה קרבית וסיים כמפקד צוות באותה יחידה. גם הוא החליט לאחר סיום השירות הצבאי לטוס למזרח. הוריו של גיא קיבלו בערב חורפי וקר טלפון מדאיג מאחד מחבריו, שדיווח להם כי גיא מתהלך מוזנח ביותר ברחובות "אולד מנאלי", מבטיח לכל מי שמוכן להקשיב כי הוא "השליח" והוא נועד להציל את העולם, ומפזר את כספו ברחובות ללא חשבון.
למרבה הצער, בכל הארץ ישנו רק מוסד אחד קטן שערוך לטפל בנפגעים. אין רשות, מוסד או משרד ממשלתי, כמו הרשות למלחמה בסמים או משרד הבריאות, המקיימים מעקב מסודר אחר היעדים שמהם חוזרים לישראל רוב נפגעי הסמים. המענה לבעיית נפגעי הסמים מצומצם ביותר.
אז איך בכל זאת ניתן למזער את הסיכון?
הדבר הראשון והחשוב ביותר: על המטיילים להיות מודעים לסכנות הכרוכות בעישון. עליהם לשים לב לכמויות הצריכה, לא למהר לבטוח בכל אחד שמוכר, ולהמתין מעט לפני שמתחילים לקחת שאיפות או כדורים.
בנוסף לכך הפחתת הסיכון תלויה גם בקרוביהם של המטיילים. עליהם לדעת למה לשים לב, ואיך לזהות מצבי סיכון גם דרך הסקייפ. גם הכנה מספקת של המטיילים הצעירים ביכולתה להפחית את הסיכון שבשימוש.
אז אם גם אתם מתכננים טיול להודו בקרוב, קחו שאיפה עמוקה, וחישבו פעמיים לפני שאתם לוקחים את השאיפה הראשונה...

תאריך:  23/01/2018   |   עודכן:  23/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרה יהולשט
השבוע נערך דיון בכנסת בוועדת ביקורת המדינה בו נשמעה ביקורת נוקבת על שיטת המאצ'ינג שמפעיל משרד הרווחה בהשלמה של התקציבים ברשויות המקומיות. שר העבודה הורווחה, חיים כץ אמר כי יבחן הפחתת השתתפות הרשויות החלשות במימון התקציב החברתי בעריהן.
רז נוביק
אז כן, אין עדיין משחקי ליגה, ולא היו במשך כמה חודשים, אבל למרות הכל, קרו כמה דברים מעניינים בקיץ הזה. פרק שני בסדרה
רז נוביק
הרגע שכל כך חיכיתם לו קרוב מתמיד. ליגת העל לשנת 2017/18 בפתח, ואנחנו כאן כדי להביא לכם את כל הידיעות החמות שנייה לפני אחת העונות המרתקות ביותר
יהונתן כבירי
אוטובוס עובר ברחוב, ממש לידנו, ואנחנו מזהים בתוכו אדם עם כובע שכתוב עליו "משטרת ההגירה"...
רועי שרון
איגוד האתלטיקה מוחה נגד הכוונה להפוך את אצטדיון הדר יוסף לאצטדיון כדורגל    האיגוד פנה במכתבים לשרת הספורט, ליו"ר הוועד האולימפי ולראש עיריית תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il