X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטתה של סיעת "שינוי", להצביע נגד מינויו של אהוד אולמרט אך להתיר ליוסף לפיד להצביע בעד, בשל ידידותו האישית עם המועמד, היא שחיתות פרלמנטרית
▪  ▪  ▪

בתקשורת פורסם כי, לקראת הדיון הקרוב בכנסת, בהצעת שרון למנות - בין השאר - את אהוד אולמרט לתפקיד שר האוצר הקבוע, התכנסה סיעת שינוי לקבוע את עמדתה.
שינוי החליטה להצביע נגד ההצעה, אך התירה ליוסף לפיד להצביע בעד המינוי, בשל ידידותו האישית רבת השנים עם אולמרט.
עמדתה זו של שינוי תמוהה ומושחתת. מינוי אדם לתפקיד כה מכריע, חשוב, קשה, מסובך, מחייב כישורים עילאיים ולעיתים קרובות הרה גורל, כשר האוצר של מדינת ישראל, אינו עניין לגחמות אישיות. שינוי רשאית בהחלט להתנגד למינוי, אם כי התנגדותה חייבת - לכל הפחות מהבחינה המוסרית - להיות מבוססת על שיקולים ענייניים.
אכן, ראינו אלפי הצבעות למען מינויים ונגדם, שמניעיהן האמיתיים היו נטועים בסחר-מכר מפלגתי קטנוני ואף בשיקולים כספיים מושחתים, אך תמיד דאגו הצמביעים להציג את עמדתם כנובעת ממניעים ענייניים בלבד..
ואולם, קשה להיזכר במקרה שבו מפלגה שלמה החליטה להצביע נגד מינוי, אך התירה במפורש לאחד מחבריה - לא סתם חבר אלא מנהיגה המוחלט - להצביע בעד, לא משום שהוא חולק על דעת מפלגתו, שזה דבר לגיטימי, אלא משום שבינו ובין המועמד יש חשבונות אישיים שאינם רלוונטיים לשיקולי הבחירה, ובגלל חשבונות אישיים אלה יצביע ההיפך מהצבעת סיעתו. ולא יעזור לו ללפיד: ידידות אישית היא חשבון אישי.
בדיוק על-פי נימוקיו של לפיד, יוכל מעתה חבר בוועדה לבחירת שופטים לנמק הצבעתו בעד מועמד או נגדו ביחסיו האישיים עימו (יש עדיין תמימים הסבורים כי מעולם לא קרה כדבר הזה...), ויוכל חבר בוועדה לתכנון ולבניה לנמק הצבעתו בעד מתן רישיון בניה או נגדו ביחסיו האישיים עם מבקש הרישיון. החברים בוועדות הללו אינם מצהירים כך בגלוי, משום שברור להם כי בג"צ יפסול את ההצבעה, כי הם-עצמם עלולים להיאשם במעשי שחיתות, וכי הציבור רואה בצדק הצבעה כזו כשחיתות מובהקת. ישרי הלב פוסלים עצמם מלהצביע, בשל הקשר האישי לאיש שבו מדובר, ואילו המושחתים מצביעים תוך כדי הסתרת מניעיהם.
על-פי הדימוי העממי, האנשים הטובים שבין המתרחצים בבריכה הולכים לשירותים, ואילו הפחות טובים מטילים מימיהם בבריכה. יוסף לפיד וסיעתו, לעומת זאת, החליטו בגלוי להשתין בפרהסיה, מהמקפצה הגבוהה ביותר.
סיעת שינוי, שעל דגלה חרותים המאבק בשחיתות והכמיהה לטוהר המידות, חייבת להבין כי החלטתה מהווה שחיתות מהסוג הגרוע ביותר. אם יוסף לפיד הוא ידידו האישי של אולמרט, וסיעתו כולה מחליטה להצביע בעד המינוי, ממניעים ענייניים, אפשר לקבל השתתפותו של לפיד בהצבעה, שכן במקרה כזה אין קשר בין הידידות האישית ובין אופן ההצבעה. ואולם, במקרה כמו זה שלפנינו, הידידות האישית מחייבת את לפיד להימנע כליל מהצבעה, אלא אם יכריז כי חובתו היא להתעלם משיקולים אישיים ולהצביע נגד, עקב חשיבות המינוי, בשל אותם נימוקים שבעטיים מצביעים חבריו כך.
אם אהוד אולמרט ראוי להיות שר האוצר, לדעת שינוי, חייבת הסיעה כולה להצביע בעדו, ואם אינו ראוי עליה להצביע כאיש אחד נגדו. הצבעה בעד או נגד, על-פי חשבונות אישיים שבין המצביע ובין המועמד, תעמיק ביתר-שאת את ביצת השחיתות אצלנו, שהחלה זה-מכבר להעלות צחנה עזה.

תאריך:  28/10/2005   |   עודכן:  28/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
יוסי אחימאיר
גורי גרוסמן
אם "תנועת כך" הוצאה מחוץ לחוק-אין שום סיבה שבעולם להכשיר את השרץ החמאסי    פרס, ביילין, אחמד טיבי, ראשי "שלום עכשיו", ועמיתיהם בתקשורת ובאקדמיה, מתאימים יותר מאחרים להתייצב בראש מסע הסברה עולמי שכזה
מיכאיל חודרקובסקי
המיליארדר מיכאיל חודרקובסקי נשיאו לשעבר של תאגיד הנפט "יוקוס", המרצה ברוסיה עונש מאסר ארוך בגין עבירות מס שונות בהן הורשע, הועבר לאחרונה ממוסקבה לבית כלא מבודד בסיביר    אתמול פרסם חודרקובסקי פנייה נרגשת לציבור תומכיו    פנייתו המתורגמת מובאת כאן במלואה
נסים ישעיהו
אז יש גן ויש עדן    כולנו (פחות או יותר) יודעים מה זה גן, אבל מה זה עֵדֶן? גם ברור שעדן היה קיים עוד לפני שניטע בו גן, ולפני שיצא ממנו נהר להשקות את הגן    לא ננסה לפרש את הכל כי קצר המצע, רק משהו בקיצור ותן לחכם ויחכם עוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il