X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב אורי שרקי אמר בכנס זהות ומוסר כי מדינת ישראל חייבת להיות המצפן המוסרי של העולם הרמטכ"ל לשעבר יעלון אמר שאספקת נשק למשטרים אפלים ומדכאים בדרום אמריקה ובאפריקה, אינה תואמת את הערכים היהודיים, כמו גם חוסר המעש כלפי רצח העם בדרפור
▪  ▪  ▪
הרב אורי שרקי
משה (בוגי) יעלון

משה (בוגי) יעלון:
"מה שקרה בלבנון לא נבע מחוסר ביכולות של צה"ל, אלא מכישלון ניהולי של הדרג המדיני ומכישלון פיקודי של הדרג הצבאי"

אייל מגד:
"השמאל הישראלי ניסה ונכשל לכפות ב-15 השנים האחרונות על הערבים הסכמים ללא הבנת עולמם הפנימי, מתוך דמיון שהראש הערבי חושב ורוצה בדיוק כפי מה שאנו חושבים שהוא רוצה"

הרב אורי שרקי:
"לא פוגעים באויב מכיוון שהוא פושע, אלא מכיוון שהוא אויב ומסכן את קיומנו. הדרישה הזו מהצבא גורמת להחלטה הבלתי מוסרית, שפגיעה באזרחי אויב חמורה מפגיעה באזרחים שלך"

הרב אלישע וישליצקי:
"יש להגיע לחלוקת תקציבים במדינה לפי מפתח מוסרי ולא לפי מפתח מפלגתי"

"למדינת ישראל יש חובה להיות ועדת ביקורת למצב המוסרי של התרבות בכללה", כך אמר (יום ג', 13.3.07) ראש המחלקה הישראלית במכון מאיר. בכנס הארצי השני בנושא זהות ומוסר, אמר הרב אורי שרקי כי אין זה מן הראוי שהמדינה תתעלם מסחר האברים שנלקחים ממחנות נידונים למוות בסין, וקרא לראשי המדינה להשעות את היחסים הדיפלומטים עם סין עקב כך.
עוד אמר הרב שרקי כי הדרישה מחייל במלחמה להיות שופט ולהבחין בין חפים מפשע לשאינם כאלה, אינה מוסרית הואיל ומלחמה אינה אקט שיפוטי. "לא פוגעים באויב מכיוון שהוא פושע, אלא מכיוון שהוא אויב ומסכן את קיומנו. הדרישה הזו מהצבא גורמת להחלטה הבלתי מוסרית, שפגיעה באזרחי אויב חמורה מפגיעה באזרחים שלך", אמר.
במסגרת הכנס שקיים מכון "זהות", אמר רא"ל ב(מיל.) משה (בוגי) יעלון כי חוסר הזהות הוא איום אסטרטגי, ואף חמור יותר מהאיום האירני. "אם אינך יודע מאיפה אתה בא, אינך יודע גם להיכן צריך להגיע", אמר יעלון. לדבריו, עומדת ישראל תחת מתקפה מרובת חזיתות על זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית ועל הזיקה בין העם היהודי לארץ ישראל. הוא הוסיף כי מדינות ערב אינן מנסות כיום להכניע את מדינת ישראל מבחינה צבאית, אלא מבחינה מוסרית על-ידי מניפולציות שונות. "מי שאין לו עוצמה רוחנית שנובעת משורשים, איננו עומד, לא בסערות הגדולות ולא בסערות הקטנות".
עוד אמר יעלון כי מה שקרה בלבנון לא נבע מחוסר ביכולות של צה"ל, אלא מכישלון ניהולי של הדרג המדיני ומכישלון פיקודי של הדרג הצבאי. הוא טען שהמדיניות כיום מוכוונת אינטרסים פוליטיים, ולא כפי שצריך להיות - מוכוונת ערכים וזהות. לדבריו, אספקת נשק למשטרים אפלים ומדכאים בדרום אמריקה ובאפריקה, אינה תואמת את הערכים היהודיים, כמו גם חוסר המעש כלפי רצח העם בדרפור.
הסופר איל מגד דיבר על הזדהות אנושית עם כאבם של הערבים על חורבנם ב-48', שאפשרית מתוך זהות חזקה שלנו, ושהזדהות זו יכולה לפתוח כיווני פתרון חדשים למציאות במזרח התיכון. לדבריו, השמאל הישראלי ניסה ונכשל לכפות ב-15 השנים האחרונות על הערבים הסכמים ללא הבנת עולמם הפנימי, מתוך דמיון שהראש הערבי חושב ורוצה בדיוק כפי מה שאנו חושבים שהוא רוצה.
רבה של תל אביב, ישראל מאיר לאו, הזכיר את הקשר המילולי והתוכני שבין מוסר למסורת, ואמר כי המוסר היהודי מגיע מן המסורת היהודית. הוא הזכיר לדוגמה, שאל לעשירים לתרום מכספים שהגיעו אליהם בדרכים לא ישרות, כדי לכפר כביכול על עוונם, ולכן הקדימה התורה את פרשת משפטים לפרשת תרומה היינו שהמשפט קודם לתרומה.
ד"ר דניאל שליט ניתח את השינויים האחרונים בתקשורת ובמדיות בהן היא משתמשת, וקרא לעסוק יותר בלימוד ההשפעות השליליות שהיא יוצרת בנפש האדם ובדרכים למנוע את אותן ההשפעות - הצפת הידע, הבלבול הנפשי, הפגיעה בזכויות היוצרים ועוד.
הרב אלישע וישליצקי אמר בכנס שאם לאדם אין עולם מוסרי בתוך הנפש שלו אזי זהותו שחוקה לגמרי. לדבריו, יש להגיע לחלוקת תקציבים במדינה לפי מפתח מוסרי ולא לפי מפתח מפלגתי.

תאריך:  14/03/2007   |   עודכן:  14/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להשעות את היחסים הדיפלומטיים עם סין"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ראוי וחשוב לשמוע ולהשמיע
יהודי מהגליל  |  15/03/07 00:26
2
שהרב לאו ישמע את שפיו מדבר
אפרת  |  15/03/07 01:03
3
לרמטכ"ל בוגי
s  |  15/03/07 01:30
4
"עולמם הפנימי" של הערבים
לאייל מגד  |  15/03/07 06:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי עצמון
בג"צ הוציא צו על תנאי המורה לממונה על השכר באוצר לנמק מדוע לא יפורסמו שמות העובדים מקבלי השכר החורג הכלולים בדוח השנתי
עידן יוסף
השתיים חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי    החברות מקוות להגדיל את הנתח הפרסומי    החברות ישיקו שירות וידאו-קול חדש
רונן ליבוביץ
הצעת החוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבורי עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת    חברי הכנסת יחימוביץ' אלדד ודותן מבקשים לחייב דיווח מפורט בכל שנה על שחיתות בשירות הציבורי
שרון שפורר
הצניחה בעקבות החשש ממשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי שהפיל את השווקים בעולם   
אסף דוד-מרגלית
איש מקצוע לא יואשם ברשלנות פלילית אם לא הוגדר כמפקח, גם אם התאונה התרחשה במקום עבודתו    הבנתו של איש המקצוע במכונה שגרמה לתאונת עבודה אינה הופכת אותו לאשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il