X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נשיא טורקיה ואמיר קטאר. תומכי טרור [צילום: יאסין בילבול/AP]
טורקיה מתחבקת עם חמאס
שלטונותיה מאפשרים לזרוע הצבאית של חמאס לפעול ממשרד באיסטנבול שעוסק בהכוונת פיגועים ובהעברות כספים לפעילי הארגון בשטחי הגדה. את המשרד מפעיל צאלח אלעארורי סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס שמסתייע בכמה פעילי חמאס ששוחררו ב"עסקת שליט"

ישראל עוקבת בשבע עיניים אחרי הקשרים בין טורקיה לבין תנועת חמאס מאז פרשת ההשתלטות על ספינת ה"מרמרה" במאי 2010 וחשיפת הקשרים העמוקים בין נשיא טורקיה רג'ב טייפ ארדואן לבין יו"ר הלשכה המדינית דאז של חמאס ח'אלד משעל.
מפלגת "הצדק והפיתוח", שבראשה עומד ארדואן, היא שלוחה של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, שהיא גם תנועת האם של חמאס. אומנם חמאס הודיעה על הינתקותה מהתנועה הזו, אך בפועל הקשרים עמה נמשכים. חמאס הורידה פרופיל בקשר שלה עם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים, כדי שתוכל להתקרב למשטרו של הנשיא א-סיסי, מתוך האינטרס של הקלת המצור על רצועת עזה, אך היא ממשיכה בקשריה עם שאר שלוחות "האחים המוסלמים" ברחבי העולם - פשוט מדובר במשחק כפול.
שירות הביטחון הכללי של ישראל פרסם הודעה רשמית לפני כמה ימים על חשיפת פעילות של חמאס להעברת כספים לפעיליה בגדה דרך טורקיה. מדובר בסכומים גדולים מאוד בהיקף של מיליוני דולרים. מחקירת השב"כ מסתבר כי צאלח אלעארורי, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, שהיה ראש המשרד של חמאס בטורקיה וגורש משם בלחץ ישראלי לפני חתימת הסכם הפיוס בין שתי המדינות, ממשיך למשוך בחוטים, למרות שהוא התמקם באחרונה במעוז החיזבאללה בשכונת א-דאחיה בביירות שבלבנון ומשמש כאיש הקשר של הנהגת חמאס עם אירן. אחד מאנשיו של אלעארורי בשם זיאד אלג'בארין ששוחרר במסגרת "עסקת שליט" ב-2011 ופעל בהנחיית אלעארורי, הוא שגייס את חברי הרשת שנעצרו ע"י השב"כ.
בחודש שעבר עצר שירות הביטחון הכללי את כמיל טקלי, אזרח טורקי המשמש כמרצה למשפטים. על-פי המידע שבידי ישראל, פעל טקלי בשנים האחרונות לסייע לפעילי חמאס, רובם ממגורשי "עסקת שליט", להתבסס בטורקיה והיה שותף ברשת הלבנת הכספים. לאחר חקירה הוא גורש מהארץ.
שבוע לאחר מכן עצר השב"כ את דרע'אם ג'בארין שהיה מעורב בהעברת הכספים. הוא נסע מספר פעמים לטורקיה ושם גויס לשורות חמאס. לפני שנעצר הספיק להעביר לפעילי הזרוע הצבאית של חמאס בגדה סכום של 200 אלף אירו, וברשותו נתפס סכום נוסף של 91 אלף אירו. הכספים האלו נועדו לממן פעילות טרור נגד ישראל והוא יועמד בקרוב לדין. מחקירת השב"כ התברר עוד כי פעילי חמאס בטורקיה מחזיקים בבעלותם חברה בשם IMES, שמשמשת את חמאס להלבין הון בהיקף של מיליוני דולרים, שמועברים לגדה ולרצועת עזה.
משוחררי "עסקת שליט" מפעילים את משרד חמאס באיסטנבול
הזרוע הצבאית של חמאס מחזיקה באיסטנבול שבטורקיה משרד העובד באופן הדוק עם "מטה הגדה" של חמאס ברצועת עזה המכווין את פעילות הטרור בגדה. אחד הפעילים שאליהם הוא קשור הוא פורסאן ח'ליפה האחראי על צפון הגדה שהפעיל את חוליית הטרור בראשות המחבל אחמד ג'ראר מג'נין, שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל ליד חוות גלעד שבשומרון. המשרד הזה פועל בידיעת גורמי הביטחון של טורקיה ובאישורם. איש הקשר של חמאס לשלטונות טורקיה הוא ג'יהאד יע'מור, פעיל חמאס שהיה מעורב בחטיפת חייל צה"ל נחשון וקסמן ז"ל ושוחרר גם הוא ב"עסקת שליט". פעיל חמאס נוסף ששוחרר ב"עסקת שליט" ופועל מהמשרד באיסטנבול הוא סלאמה מרעי, שהיה מעורב בפיגוע ירי ב-1993 באזור ברקין בצפון הגדה שבמהלכו נרצח חייל צה"ל.
במסגרת המגעים להסכם הפיוס עם טורקיה, דרשה ישראל את סגירת המשרד של חמאס באיסטנבול. טורקיה סירבה אך הסכימה להרחיק משטחה את ראש המשרד, צאלח אלעארורי, שנאלץ לעבור לקטר, משם עזב אח"כ ללבנון. אלעארורי ממשיך להפעיל את המשרד מרחוק עד היום. המשרד הזה אחראי בין היתר לחטיפתם ולריחתם של שלושת הנערים הישראלים בגוש-עציון ביוני 2014, אירוע שהביא בדיעבד לפרוץ מבצע צוק איתן ברצועת עזה, וגם להפעלת חוליית הטרור שרצחה את בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל באזור שכם באוקטובר 2015. כמו-כן, היה המשרד הזה בקשר הדוק עם מאזן פוקהא, משוחרר "עסקת שליט" שפעל מ"מטה הגדה" ברצועת עזה ושהכווין פעולות טרור בגדה. פוקהא חוסל בנסיבות מסתוריות בביתו בעזה בחודש מרס 2017, ובחמאס טוענים כי נרצח ע"י משתפי פעולה בשליחות ישראל.
אלעארורי הפעיל גם מהמשרד בטורקיה רשת טרור גדולה שמנתה יותר מ-60 פעילים בגדה. הרשת פעלה כדי לערער את יציבות הרש"פ ובאופן אישי את משטרו של מחמוד עבאס. השב"כ עצר את חברי הרשת וברשותם נשק וחומרי חבלה. ראש השב"כ דאז יורם כהן נסע אישית למוקטעה ברמאללה ועדכן את מחמוד עבאס. עבאס הודה לישראל על עזרתה, ומנגנוני הביטחון הפלשתינים, שלא היה להם מושג על תמנון הטרור החמאסי שצמח מתחת לאפם, המשיכו את מעצר חברי הרשת שהסתתרו בתחומי הרש"פ.
המשך הפעילות של משרד חמאס באיסטנבול ממנו מוכוונת פעילות טרור נגד ישראל הוא למעשה הפרה של ההבנות בין ישראל לטורקיה, שסוכמו לקראת החתימה על הסכם הפיוס בין שתי המדינות. ישראל מכירה בחשיבות האסטרטגית של היחסים עם טורקיה, ואינה מנתקת את הקשרים עימה למרות שהפעילות של חמאס נעשית באישורו של הנשיא ארדואן, שמחשיב את עצמו כמנהיג החשוב ביותר של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית ומאמץ לחיקו את תנועת חמאס ומנהיגיה. ארדואן איננו נותן רק "אור ירוק" לפעילות הטרור של חמאס נגד ישראל משטח טורקיה - הוא תומך ביחד עם שליט קטר בפעילות הטרור של תנועת "האחים המוסלמים" ושל דאעש נגד שלטונו של הנשיא המצרי א-סיסי.
בימים אלה עומדים לדין במצרים חברי רשת טרור גדולה של "האחים המוסלמים", שתכננה ביוני 2013 ביחד עם המודיעין הטורקי להפיל את השלטון המצרי בשלושה שלבים. התוכנית כללה גם ביצוע פיגועים באמצעות מכוניות תופת כדי לערער את יציבות השלטון המצרי.

תאריך:  16/02/2018   |   עודכן:  16/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
דביר מור
כיצד אירן השתלטה באופן הגמוני על לבנון וסוריה בדרך לחיזוק הציר השיעי במזרח התיכון    אירן היא סיפור שונה לגמרי ממדינות ערב, שבנוסף למורשת האיסלאם נושאות עימן מורשת קוליניאלית שעיצבה את התרבות ואת הגבולות של כל מדינה
עמוס גלבוע
האיום האמיתי היה ונשאר ארסנל הרקטות והטילים האימתני של חיזבאללה מלבנון    במזרח דאעש עדין חי וכל הזמן ממשיך לרצוח    בתחום המדיני, כל "ועידות השלום" המצחיקות נכשלות ובן
מרדכי ליפמן
האירנים מקפידים להפגין כי אין הם חוששים מישראל, ובמיוחד לא ממחאותיה כנגד התבססותם גם באזור הגבול בין ישראל וסוריה    לראיה - הם העבירו כוחות של מליציות שיעיות וחיזבאללה דרומה לדרעא, על-מנת שיסייעו לכוחות אסד במאמץ מחודש להשתלט על העיר
אסתר שניאורסון גרי
באה המציאות והוכיחה כבר למחרת הכרזת המדינה, כי באויב קשה עסקינן    חמש מדינות ערב הצהירו בגלוי על כוונתן להכרית את האוד המוצל מאש השואה, ולסיים את עבודתו של היטלר, בן בריתם
יוני בן-מנחם
הצבא המצרי פתח במבצע צבאי גדול בצפון סיני להרחבת אזור החיץ עם רצועת עזה ולמיגור הטרור של דאעש   הנשיא א-סיסי מעוניין בהשגת "תמונת ניצחון" על הטרור בסיני עד לבחירות לנשיאות בחודש מרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il