X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד ההיבטים הקשים ביותר הוא הכתם הרובץ על האדם במשך שנים רבות יותר ממיליון ישראלים הם בעלי רישום פלילי או רישום משטרתי
▪  ▪  ▪
בניזרי. חף מפשע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בימים אלה הודה עד המדינה משה סלע, בפרשת שלמה בניזרי, כי כל עדותו הייתה שקר אחד גדול, וכי בניזרי חף מפשע... "מחקו לי חובות של 17 מיליון שקלים, כדי שאומר שנתתי שוחד לבניזרי". אמר את דבריו ועולם כמנהגו נוהג. הרי זו רעידת אדמה, השמים נופלים כששומעים וידוי כזה... היכן החוקרים שהכריחו אותו לעשות מעשה, השופטים, הציבור? מי מחק לו חובות? האם במרתפים אפלים מסמנים כאן אנשים שלא חפצים ביקרם? אדם שהיה שר הבריאות ושר העבודה והרווחה, שילם מחיר כל כך כבד... הרסו את חייו וחיי משפחתו... וכולם שותקים.
ב-2006 הוגש כתב אישום נגד בניזרי מש"ס בקבלת שוחד מאיש העסקים. בתמורה לטובות ההנאה שהוענקו לו, אמר סלע, סייע בניזרי בנושאים שונים בין השאר בקבלת היתרים להבאת עובדים זרים ארצה. בניזרי הורשע בשוחד, בהפרת אמונים ובשיבוש הליכי משפט, ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר וקנס. ערעורו לעליון נדחה, אך ערעור המדינה על קולת העונש התקבל, ומאסרו הוארך לארבע שנים... גם אם היה אמת באישומים, הרי החמרה כל כך קיצונית של העונש (כמעט פי שלושה) בשלב הערעור היא כל כך זדונית ומרושעת.
אחד ההיבטים הקשים ביותר הוא הכתם הרובץ על האדם במשך שנים רבות. יותר ממיליון ישראלים הם בעלי רישום פלילי או רישום משטרתי.
שלטון החוק משמעותו שהחוק מחייב את כל תושבי המדינה, לרבות אלה הקובעים את תוכנו (המחוקקים והשופטים), והשלטון צריך להבטיח שהחוק אכן יקוים. למרבה הצער מערכת המשפט אינה מחילה על עצמה את אמות המידה שהיא קובעת לאחרים. התחושה שהיא נחלתו של ציבור רחב, שנעשה שימוש לרעה בהליך הפלילי וכי אויבי "שלטון החוק" עלולים להיפגע.
אמנון דנקנר בהיותו עורך מעריב כתב מאמר "שלטון פשוט", ושם הוא מגדיר אסכולה בשם "תלוי במי מדובר", שבה המדד של מערכת המשפט הוא "הלנו אתה או לצרינו". בועז אוקון מדבר במאמרו "תשכחו מבוזגלו", על אלה הנמצאים "מעל לכול חשד" לעומת אלה ש"מתחת לכול חשד". הכתב הכלכלי משה גורלי כתב בכלכליסט על מה שקורה למי שנמצא "בצד הלא נכון של שלטון החוק".
קל לתקוף בתקשורת אנשים בעלי מעמד, ולא נדרש בישראל אומץ להגיש נגדם כתב אישום. האומץ נדרש במקרה ההפוך: בהחלטה לא להגיש אישום. ויש גם את שיטת ה"תיק הפתוח", מקרים רבים כל כך בהם נפתחו חקירות או "בדיקות" נגד אישי ציבור בחשד כלשהו, כאשר עצם קיומן מונע מאותו אדם לכהן במשרות מסוימות. החזקת התיק פתוח במשך שנים מעצימה את הפגיעה, כשנשוא החקירה חסר אונים. הוא חושש לדרוש מאלה שגורלו בידם לזרז את ההחלטה, מחשש שעצם הדרישה יגרום לכך שיחמירו עימו, והוא נותר מלא חששות, כאשר דרכו חסומה.
דברים נשגבים
יכולת המשילות של הרשות המבצעת נחלשת כל העת, ומאידך המערך המשפטי ובכללו בית המשפט העליון, הפרקליטות ומערך החקירות המשטרתי הולך ומתעצם. הפרקליטות והמשטרה האגרסיביים מערערים את המערכת הפוליטית ואף משפילים אותה. מחקר שהתייחס לשנים האחרונות, מורה כי בערעורים שהגישה המדינה על פסקי דין בתחום הפלילי היא זכתה בלא פחות מ-81.1%. לעומת זאת שיעור ההצלחה של ערעורי נאשמים היו נמוכים 15.1% בלבד. משמעות הנתונים: העצמת כוחה של התביעה. גורל הנאשם נחרץ למעשה כבר בעת החלטת הפרקליטות (או התביעה המשטרתית) אם להעמידו לדין. אם יעמוד לדין, הרי שהרשעתו באשמה כלשהי מובטחת כמעט לחלוטין. איש ציבור יודע שאם הוגשה תלונה נגדו, הרי שעתידו נתון בידי הפרקליטות.
מדי פעם נשמעים דברים נשגבים על אודות זכויות אדם, שוויון וחופש ביטוי, אבל רבים כל כך הפעמים שמתרחשת בהם פגיעה של ממש בעקרונות יסוד של זכויות אדם. למשל: פרסומים עוינים בתקשורת על אודות ראיות, עדויות וחשדות. פרסומים אלה הם במקרים רבים פרי הדלפות מהמשטרה ומהפרקליטות. לכך מצטרפות לעיתים פגיעות דוגמת חיפוש או מעצר לעין התקשורת.
ככל שהרבה העליון לעסוק בענייני ממשלה ובשירות הציבורי, גברה בו הרטוריקה הצדקנית והמוסרנית. פתאום פעולה של איש ציבור הנוגעת לאדם אחר, נהייתה מיד ניגוד עניינים. האם בתי המשפט עומדים בסטנדרטים שהם מציבים לזולת?
בג"ץ נושא את דגל הליברליזם, חופש הביטוי וחופש המחשבה. אולם ההיסטוריה מלמדת על קומוניזם דורסני. הפעילות התקשורתית של נשיאי העליון דוגמת אהרן ברק ודורית ביניש כוללות התבטאויות כמו נגד רות גביזון ומועמדותה לעליון (יש לה אג'נדה), או התערבות בעיצומה של פעולה צבאית, למשל במהלך מבצע שנועד לפגוע בתשתית הטרור באזור רפיח, כדי לאתר מנהרות. הוגשו לבג"ץ שורה של עתירות. הצבא ביקש לדחותן בנימוק ש"במקום מתנהלות פעולות לחימה" אך העלה חרס. הבג"ץ תפקד כגורם מפקח על הכוחות הלוחמים יותר מאשר כבית משפט.
לא אחת הכבידה התערבות בג"ץ על מהלכים חיוניים שמערכת הביטחון ביקשה לנקוט כדי להתגונן מפני הטרור. דוגמה מקוממת היא הדוח המעוות של גולדסטון בעקבות עופרת יצוקה, ושם הם מסתמכים על פסיקת בג"ץ בעניין "נוהל שכן", וטוען שחיילים הפרו אותה..
אצטלה של מחוקק
כוחה של התביעה היה תמיד עצום, וכול כתב אישום, ויהא המופרך ביותר, שווה ערך כמעט להרשעה.. מי זוכר שכללי הריסון של החקיקה השיפוטית, היא נאמנות השופט למחוקק, והכרה בכך שהשופט הוא עושה דברו של המחוקק, ובעצם אין בנמצא נאמנות של שופט למחוקק. יש התעלמות מוחלטת מכללי הריסון השיפוטי, ושיבוש מהותי של עקרון הפרדת הרשויות.
האקטיביזם השיפוטי נטש את כללי הריסון השיפוטי, ושם עצמו במקום הרשות המבצעת ומחליט במקומה מה נכון, או שהוא נוטל לעצמו אצטלה של מחוקק וזונח את העיקרון הבסיסי שלפיו עליו להיות נאמן . בעצם סמכות החקיקה עוברת לגוף שאינו עומד לבחירת הציבור.
פתחתי בבניזרי ואסיים איתו. נעשה כאן עוול משווע. הזדעדעתי לשמוע את הוידוי של עד המדינה, משה סלע. ואני חושבת שמי שבישל (חוקרים,שופטים) את תבשיל הרמאות והשקר,שהכניס אדם חף מפשע לכלא, חייב להיות בעצמו מושלך לבית הסוהר לשנים רבות, וכן לפצות בסכום אדיר את האיש שתפרו לו חליפת אסיר, על לא עוול בכפו.

תאריך:  01/03/2018   |   עודכן:  01/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניזרי אל תוותר
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
עיזה פזיזה.
אבנר צפוני  |  1/03/18 13:15
 
- השופט יעקב צבן
רמאי שכמוך  |  1/03/18 17:26
2
שמעתי על עד נמדינה
בניזרי אפילו לא  |  1/03/18 13:49
3
קהלת
נוניק  |  1/03/18 14:53
 
- יפה דרשת נוניק ל"ת
אלברט שבות  |  1/03/18 16:35
4
נוניק יישר כח
אברמסון שלמה  |  1/03/18 17:17
 
- כולם יודעים שכדי לתבוע צריך
הרבה כסף  |  2/03/18 11:03
5
מענין מה קרה לסלע שהודה בשקריו
מיכל מירושלים  |  2/03/18 10:46
6
חבל האמת לא יוצאת לאור ל"ת
צריך כמה שלפרסם  |  2/03/18 14:03
7
חבל האמת לא יוצאת לאור ל"ת
צריך כמה שלפרסם  |  2/03/18 14:03
8
תודה לכותבת שכל פעם מאירה
אבי כהן  |  2/03/18 14:09
9
הצאצאים
יעקב יעקב  |  3/03/18 00:28
10
משהו כאן לא ברור, איפה התביעה?
מכלוף ז'וז' אלחרה  |  3/03/18 01:02
11
בניזרי.
בבש 44  |  3/03/18 11:36
12
סתירות - לבניזרי אין סיכוי
ינקה  |  3/03/18 12:26
13
פרקליטות משטרה
מושחתים  |  4/03/18 20:45
14
מדוע כולם שותקים
שושנה ארבל  |  4/03/18 20:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
פגישת נתניהו-טראמפ היא ההזדמנות הגדולה של נתניהו להבהיר לנשיא האמריקני את האמת הפשוטה: או מדינה פלשתינית (בארץ ישראל המערבית) או שלום. אין גם וגם, כי שני אלה הם דבר והיפוכו
משה חסדאי
אנחנו המצפון של האנושות, כלומר קול קורא במדבר אנוכיותה של האנושות    הלקח שעלינו ללמוד כאשר יש לנו ארץ ומדינה, הוא שעלינו לבחור בחיים יהודיים עבריים, חיים תנ"כיים, חיים של תלמוד ירושלמי ובבלי
עו"ד רונן מונוסביץ
הסכמי השקעה בחברות הזנק כוללים מצגים רבי חשיבות על מצב החברה. חשוב שהמייסדים והמנהלים ישמרו על איזון נכון בין מסירת מידע חיוני למשקיע לבין הימנעות מסיכונים אישיים מיותרים
אברהם הללי
המהלך של שחרור בני ישראל מעבדות מצרים, עומד בתורה על החדרת האמונה בלב בני עמו של משה - המשועבדים למצרים, כי האמונה באלה ישראל, היא גם אמונת אברהם יצחק ויעקב, היא שיוצרת מהם "עם" השונה מסביבתו
יוני בן-מנחם
באתר האינטרנט של הזרוע הצבאית של חמאס מופעים רמזים לכך שייתכן שהיא תחדש את שיטת פיגועי ההתאבדות כפי שעשתה ב-1996. לאור התמיכה האירנית בחמאס ולקראת פרסום התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ ישראל צריכה להבהיר כי כל פיגוע התאבדות יביא לפגיעה קשה במפקדות חמאס ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il