X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עברנו את פרעה – נעבור גם את חמאס

רק לא להתנצל

הנה זה מה שצריכה ישראל להסביר. עזה היא ההוכחה, וקודם כל ל"שוחרי שלום" בתוכנו, כי אין פניהם של הפלשתינים לשלום, אין פניהם למו"מ אמיתי שיביא להכרה בישראל, להשלמה עמה ולהפסקת תוקפנותם הטרוריסטית. מה השתנה אצל שכנינו הערבים-הפלשתינים? - שום דבר
▪  ▪  ▪
[צילום: צפריר אביוב/AP]

כל ההתרחשויות בצעדת הטרור של פלשתיני-עזה היו צפויות מראש. מראש היה ברור שההפגנה אינה מצטלמת טוב בשביל ישראל. מצד אחד, אלפי ערבים "אומללים", בהם נשים וילדים, שצועדים עם אבנים ודגלים בידיהם אל עבר הגדר, מצד שני צבא מצויד במיטב הנשק והיכולת, ערוך ומוכן למנוע את הפרובוקציה הגדולה.
מראש היה ברור שיפלו קרבנות בצד התוקפן, הרוגים ופצועים, כפי שהחמאס השתוקק. מראש היה ברור, שלמראה המפגינים המוסתים, האפופים בענני עשן, וכמה מהם שצנחו פגועים ארצה, תקום מיד זעקה בעזה וברמאללה, באו"ם ובאירופה, בטורקיה של ארדואן, אצל זנדברג-של-מרץ ובשאר חוגים "נאורים" בתוכנו.
מראש כל זה היה ברור, אך טוב שישראל מראש הביאה כל זאת בחשבון, ולא נרתעה, כאשר נערכה כהלכה ובלמה בהצלחה את טרור-המצעד. בניגוד לקובי מידן, גדעון לוי, עמירה הס, אחמד טיבי ואיימן הודה - בסוף שבוע זה של חג החרות שלנו הייתי גאה במיוחד להיות ישראלי.
אין לישראל על מה להתנצל. לא מול הפרובוקציה של ראשי-הנחש הנייה וסינוואר, המשגעים את תושבי "מדינת עזה", לא מול זעקת החמס הצבועה של אבו-מאזן, שמיום ליום מחריף את ביטויי השנאה שלו כלפי ישראל וארה"ב, ולא מול האו"ם שמזדעק מיד - אפילו בלי להמתין לצאת החג היהודי שנקרא פסח - לכנס את מוסדותיו ולדון במה שקרה בגבול הרצועה.
התסריט הרי חוזר על עצמו, רשום מראש: מנהיגי החמאס ואש"ף יוזמים פרובוקציה. זו יכולה להיות בדמות הפגנת המונים, או טרור סכינים, או ירי רקטות - ואז "הכל בסדר". ישראל מתגוננת, הודפת את האלפים המסתערים על גבולה, משמידה עמדות שמהן נורו לעברה רקטות, או מטילה מצור והורסת בתים של רוצחים - ואז הכל "לא בסדר".
או-אז - האויב ברוב חוצפתו שאין לה גבול, דורש "לנקום" על התגובה הישראלית הקשה על תוקפנותו. כבת-הד לכך מתעוררת הקהילה הבינלאומית ודורשת, במקרה הטוב, בדיקה של ההתרחשויות. הם אינם לומדים לקח, האירופים, שטועמים מפעם לפעם אף הם את נחת זרועו של הג'יהאד האיסלאמי. שוב ושוב הם נופלים בפח התעמולה המתוכננת של הטרור הפלשתיני רווי השנאה וצמא הדם.
לצה"ל הכל היה ברור מראש, והוא נערך כראוי ופעל בהתאם. יש לה לישראל "קיר ברזל" שעליו היא יכולה לסמוך. פחות אמורים הדברים במערך ההסברה הישראלי. הרי גם כאן אפשר היה להכין מראש קו "ברזל" של הסברה.
הסברה שראשיתה באוגוסט 2005, כאשר ישראל עזבה באופן חד-צדדי את הרצועה והעבירה אותה לשליטה מוחלטת של החמאס. גוש ישובים שלם נעקר ועמו כמעט עשרת-אלפים מתיישבים. אפילו השמאל בתוכנו אמר אז, כי מרגע עזיבתנו איננו נושאים עוד באחריות לגבי המתרחש ברצועה.
מאז העקירה, היו כידוע שלושה מבצעים גדולים של צה"ל, אך בעיית עזה נותרה על-כנה. החמאס והקהילה הבינלאומית ממשיכים לטעון, כי ישראל אחראית לרעב ולעוני ולאבטלה בתוככי הרצועה. ישראל אומנם מעבירה משלוחי מזון ובטון לעזה, אך אלה כמעט אינם מגיעים לצריכת העזתים.
החמאס ממשיך ומגביר תוקפנותו, על גבם של מאות האלפים המורעבים. גורלם של בני עמו אינם מעניינים אותו. חשוב לו יותר להמשיך בהתגרויות, בהתחמשות, במלחמת הטרור נגד ישראל החזקה, ובכל מחיר. ולכן, הסגר הישראלי מוצדק בהחלט. ומה חלקה של מצרים, הגובלת ברצועה, שאף היא הייתה במגנים את ישראל?
דבר טוב אחד יצא מן ההינתקות - הוכח לכל, כי גם חזרה לקווי 67 לא תשים קץ לחלום הפלשתיני לחסל את ישראל ולכונן את מדינתם במקומה. היום זו עובדה: נסיגה לקווי 67 לא תביא לשלום, לא תשים קץ לטרור, לא תמחה את חלום השמדתה של ישראל. כמו בירי הטילים, כמו במנהרות התופת, כך גם בפרובוקציה ההפגנתית שחולל החמאס ביום ששי ליד גדר המערכת, התברר הדבר בלא להותיר ספק.
הנה זה מה שצריכה ישראל להסביר. עזה היא ההוכחה, וקודם כל ל"שוחרי שלום" בתוכנו, כי אין פניהם של הפלשתינים לשלום, אין פניהם למו"מ אמיתי שיביא להכרה בישראל, להשלמה עמה ולהפסקת תוקפנותם הטרוריסטית. מה השתנה אצל שכנינו הערבים-הפלשתינים? - שום דבר. בפסח זה כמו בכל ימות השנה הם שבים ומוכיחים, כי רק דבר אחד עומד לנגד עיניהם - השאיפה לשלול את חרות העם היהודי בכל מחיר.
סיום ה"כיבוש"? - אין דבר כזה גם בחזרה לקווי 67. עזה ה"משוחררת" היא ההוכחה, שאסור להפקיר שטח כלשהו בארץ-ישראל לידי הערבים, ולא לאפשר להם ליזום סיבובי מלחמה ותוקפנות לעתיד. צה"ל עשה את שלו ויעשה את שלו, אם יימשכו ההתגרויות, אם השיעור של יום ששי לא יילמד. אם יש צורך הוא גם "ישבור את העצמות" לתוקפנים - בלא מורא ובלא חשש מפני "מה יגידו".
עברו ימי ההתנצלויות וההתפתלויות. עברנו את פרעה - נעבור גם את חמאס.

תאריך:  01/04/2018   |   עודכן:  01/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק לא להתנצל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא להתנצל?סמוך על ביבי
קורצ'אק  |  1/04/18 13:04
2
להסבי ״לשוחרי השלום״?
משה מיכאל  |  2/04/18 04:30
 
- שוחרי שלום אמיתיים
שוחר-שלום  |  6/04/18 19:30
3
מדוע לא חוסלו המנהיגים
סתם אחד  |  2/04/18 14:05
4
רק לא להתנצל
דני הורה   |  2/04/18 14:11
5
אותך לכנסת!! ל"ת
קיבוצניק  |  2/04/18 21:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
למארח הייתה קלטת נוספת, בה מספר פול רובסון פרקים מחייו לחוג של סופרים ואנשי רוח    כמי שאוהב את שירתו של הזמר פול רובסון הייתה זו חוויה מרגשת להאזין בסיום קריאת האגדה להקלטה    פול רובסון גילה למאזינים שאביו, ויליאם רובסון, היה עבד במדינת קרולינה
איתמר לוין
"אם יו"ר הרשות לא מעוניין לשבת לשיחות - נמצא גורם אחר לעבוד מולו"    "לא נתערב בדרכים בהן ישראל תתמודד עם הסכסוך"    "אין כמעט קרע בין ישראל ליהדות ארה"ב"
יוני בן-מנחם
צה"ל התמודד בהצלחה עם אירועי "יום האדמה" אך בחמאס רואים בהם כמה הישגים גדולים וקמפיין "השיבה" ימשך כמתוכנן עד ה-15 במאי    חמאס הצליחה להעלות את הבעיה הפלשתינית מחדש לסדר היום העולמי ולהביך את הרש"פ והעומד בראשה    "עסקת המאה" של טראמפ נראית כחלום שאינו בר ביצוע
עומר כרמון
"חיילי צה"ל הדפו את פעילי הזרוע הצבאית של החמאס בנחישות ובמקצועיות, בדיוק כפי שציפינו מהם"    ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני): "שולח חיזוק ועידוד לכל החיילות והחיילים של צה״ל ואנשי כוחות הביטחון"
עומר כרמון
גופות שני מחבלי חמאס שנהרגו אתמול בעימותים על גבול ישראל-עזה נמצאות בידי ישראל    ארגוני זכויות אדם פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיאפשר לצוותי חילוץ פלשתינים להגיע לאזור הגבול בו נהרגו השניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il