X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוזרים הדברים שגורמים לנו להתאהב מילא אם זה היה הלחם האלוהי, פטה הכבד, ג'ל היין או המחיר המזערי של העסקית, אבל הבירקנשטוק?! דניאלה רגב מפגינה אהבה צ'פלינאית לאדורה של אבי ביטון
▪  ▪  ▪
רעיון גאוני. בוריק שוקולד [צילום: rest.co.il]

התאהבתי באבי ביטון, השף של מסעדת אדורה, ממבט ראשון. זה לא קורה הרבה לכלבה קרת לב כמוני. מבחני הקבלה לחוג המכרים המצומצם שלי לא היו מביישים את ליגות העל של המכללות בארצות הברית, אבל ברגע שראיתי את ביטון נכנס בנעלי הבירקנשטוק שלו לתוך המסעדה, הבנתי שהוא האיש.
והנה ההסבר: לובשי הבירקנשטוק היו עד לא מזמן קבוצה אליטיסטית של אנשים שהנוחות היתה חשובה להם. הם אמרו לעצמם - נשקיע אקסטרה מזומנים, הנעל אולי תהיה קצת מכוערת, אבל לנו יהיה נח ושימות העולם. תכונה זו הזכירה לי קצת את המיזנטרופיה המפורסמת שלי, ואת טרנינג המעצבים המרוט והאהוב אותו אני אוהבת ללבוש בימי החורף גם בבית וגם בעבודה ושימות העולם.
לפני שנה וחצי, אם אני זוכרת נכון, צצו להן בישראל נעלי הקרוקס. היו אלו חיקויים עלובים ומכוערים ביותר לבירקנשטוק. תחת כל עץ רענן צצו להם נשים, זקנים וטף לובשי הכיעור הצבעוני הזה. חשבתם שלבירקנשטוק יש לאן להשתפר בתחום האסתטי? ובכן, באו הקרוקס והראו לכם כיעור המוני מהו. רבים הלכו אחר הקרוקס כאילו היו החלילן מהמלין, אבל רק הטובים באמת נשארו בבירקנשטוק והוכיחו את ניצחון הרוח על החומר. את האנשים האלה אין אלא להעריץ.
הגענו לארוחת צהרים באדורה מורעבים כל כך, ששקלנו לתדלק בדוכן השקשוקה הקרוב למסעדה. ארוחה עסקית מוגשת כאן בימים ב' עד ה' בין השעות 12:00 ל-17:00 וביום שישי עד 16:00 ומחירה 55 שקל בלבד. ואלוהים כמה שזה משתלם.
לפתיחה קיבלנו לחם שאור עטוף בנייר, שלצידו הגיעו צלוחיות עם שומים אפויים, מלח גס, אריסה של עגבניות וחמאה צהובה. רשמו לפניכם שהמסעדה תמשיך להגיש לחם גם בימי חול המועד, ותאמינו לדניאלה, בשביל הלחם הזה אתם מסכימים להסתכסך עם אלוהים.
פתחנו עם בייבי קלמארי בחמאה ולימון קונפי, מנה מצוינת ומרעננת שתעלה ארבעה שקלים נוספים ממחיר התפריט, ופטה כבדים - מנה מעולה לא פחות של כבדי עוף וכבד אווז, חמאה ומעט קוניאק שהגיעו בליווי מרקחת של פרי, ג'לי יין וכמובן צנימים קטנים. כאן אולי חשוב לתת איזו מילה קטנה על צוות המלצריות של המסעדה. צוות כה קשוב ונעים לא ראיתי זה זמן רב. המלצרית שלנו זיהתה שהצנימים של הפטה עומדים להיגמר ומיד הביאה צלחת נוספת כשהיא נעולה ב-בירקנשטוק כמובן. מיד התאהבתי גם בה. מעבר לכך שמדובר באחת ממנות הפטה המוצדקות שנראו בעיר, חייבים לציין שג'לי יין זו הברקה שרק עליה מקבלת המסעדה את צל"ש הדניאלה.
לעיקריות בחרנו כמיטב המסורת מנה מן הים ומנה מן היבשה. את הים ייצגה מנת שרימפס וקלמארי בתבשיל סורי של מנגולד, לימון ועגבניות תמר על בורגול וזעפרן (תוספת של תשעה שקלים לתפריט). האמינו לדניאלה, מעולם לא טעמתם מנה כה יצירתית. נדירים המקרים שבהם התוספת מצליחה להפתיע את המנה העיקרית, אבל הבורגול היה פשוט מעולה והשתלב נהדר עם המנגולד ופירות הים. מיד ניסיתי לברר איך עושים שלום עם סוריה.
שותפי לארוחה מעריך בעלי כנף ועל כן בחר במנה של פילה יען ב"ראס אל חנות" - שיפודוני פילה יען במשרה דבש תמרים ותערובת תבלינים מרוקאית בליווי מח עצם ופירה. אני כל הזמן מופתעת מחדש שחיה מטופשת כיען יכולה להיות טעימה כל כך. הפירה היה חלק ומח העצם אמר כולו שירה.
בגלל ששמנו לנו לחוק תמיד לקנח עם מנה שיש בה בננות בחרנו בבוריק ממולא בקרם שוקולד בלגי שמוגש על קרמל בננות, שאינו נכלל בארוחה העסקית, אבל שווה כל אחד מ-28 השקלים שעלה. רק אנשים של בירקנשטוק יכולים להוציא מתחת ליד שלהם רעיון גאוני כמו לשלב את הבוריק עם שוקולד ומבחינתנו מי ששם בננות בקינוח, כבר ראוי לתואר אביר של כבוד. כוס של מרלו רקנטי ב-27 ₪ ליוותה את הארוחה. אין ספק שאדורה שייכת לקבוצת הבירקנשטוק של המסעדות בישראל.
Adora - בן יהודה 226 תל אביב, 03-6050896

הכותבת היתה אורחת המסעדה.
תאריך:  17/04/2007   |   עודכן:  17/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
לאחר סדרה של ימי מסחר אדומים בדולר, עולה שערו ברבע אחוז ל-4.064 ש"ח לדולר    בחודש מרס יוסף הדולר ב-2%    עיקר הפעילות בחודש מרס היתה של משקיעים מקומיים ולא זרים
מוטי אקסמיט, ניר יהב
אדם בן 35 נפצע באורח בינוני ושלושה נוספים נפצעו באורח קל בפיגוע ירי מרכב חולף בסמוך ליישוב נעלה שבאזור מודיעין
יפעת גדות
אנשים שסבלו ממלנומה ואובחנו על-ידי רופא עור נטו יותר לסבול מסרטן בשלבים המוקדמים של המחלה וסיכוייהם לחיות לפחות חמש שנים היו גבוהים יותר לעומת אנשים שאובחנו במלנומה על-ידי רופא שאינו רופא עור
אלעזר לוין
דירקטוריון הראל החליט להזרים סכום-ענק לחברה הבת    הראל עלולה להפסיד כ-50 מיליון שקל    גיא ויסמן גנב פי 1.5 מההון העצמי של החברה    ראשי הראל ייחקרו
הדר פרבר
דוברת הבית הלבן, דנה פרינו, אמרה כי הממשל האמריקני "מוטרד מאוד" ממה שהגדירה כ"תבנית של שימוש בכוח" של הרשויות ברוסיה, בעקבות מעצרים והכאה של מפגינים במוסקבה ובסט. פטרסבורג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il