X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מרגיש היטב את הכעסים בין המגזרים השונים בארץ, שמגיעים עד כדי פחד מצד אחד ושנאה מצד שני
▪  ▪  ▪
חצי מחיר [צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]

ראיתי את הסרט הצרפתי "המלים הפשוטות" בקולנוע בתל אביב והוא מצא חן בעיני, למרות שזכה לתגובות בינוניות מן המבקרים. אולי איננו מן הגדולים בסרטים, וגם עלילתו, מסתבר, איננה חדשה, ובכל זאת הוא משעשע, עשוי היטב ובעיני זכה ליחס מיוחד מכיוון שהוא מזכיר לי את המצב בישראל.
גיבורת הסרט, ניילה סאלח (קמליה ג'ורדנה), גדלה בפרברים של פריז, בשכונה שרוב תושביה מהגרים ערבים כמוה. תמיד חלמה להיות עורכת דין והצליחה להתקבל לאוניברסיטה למשפטים המובילה בפריז. היא מאחרת לשיעור הראשון ונתקלת בפייר מזארד (דניאל אוטיי), פרופסור חד לשון ופרובוקטיבי שמעליב אותה בגלל מוצאה, המראה המוזנח שלה והאיחור לשיעור. הוא עולב בשפתה, בשמה ובמראה שלה. עלבון גזעני.
בעקבות תלונות של סטודנטים אל נשיא האוניברסיטה, נאלץ הפרופסור לקחת את ניילה וללמד אותה בשיעורים פרטיים את הדיבור, הנימוסים ותרבות הוויכוח הצרפתית. זאת, על-מנת שלא יגורש מן האוניברסיטה. בעקבות ההדרכה האישית, היא זוכה הסטודנטית המרושלת בתחרויות ויכוח ארציות ומגיעה למקום הראשון. הפרופסור, עם זאת, אינו מחזיק עוד בדעתו הגזענית.
הוא מלמד את ניילה על החשיבות של ההופעה ושל הדיבור המרשים, לעומת האמת, שעלולה להיות שונה לחלוטין. ניילה לומדת להציג את המלים והנאום, בלי קשר וחשיבות אם זה נכון ומדויק. בקיצור, פיגמליון. זאת דמות אגדית מן המיתולוגיה היוונית. פּסַל, שהתייאש מנשים, החליט לא לשאת אישה. מדמותה של אפרודיטה יצר פסל יפהפה משנהב של גלתיאה. בשלב מסוים, התעורר הפסל לחיים והוא משל לנבואה שמגשימה את עצמה. ברנרד שאו כתב את המחזה הנודע הזה. הפרופסור בסרט לימד את הסטודנטית שלו לצאת מן השכונה אל ההשכלה.
מכיוון שהסרט עשוי היטב - נהניתי. ובכל זאת, מדוע אני מלביש עליו את המצב בישראל? כאן נכנסים דבריו של הנשיא, ראובן ריבלין, שיש לי הערכה רבה אליו. באחרונה אמר הנשיא כי בישראל ארבעה שבטים והעוינות ביניהם גוברת. ישראל מורכבת מדתיים, חילונים, חרדים וערבים - ארבעה שבטים שחיים בפחד וללא שפה משותפת. אני מרגיש היטב את הכעסים בין המגזרים השונים בארץ, שמגיעים עד כדי פחד מצד אחד ושנאה מצד שני. בסרט ראיתי בעליל את שנאתו של הפרופסור המורם מעם אל הערביה מן הפרברים. כן, זאת פשוט שנאה. מוכר לי. בסרט, הוא מתגבר על שנאתו ועל פחדו ומגיע ליחס אנושי חם לסטודנטית.
ספר שני בחינם
עמדתי בחנות ספרים ולקחתי את הספר "הטנק" מאת אסף ענברי. קבלתי עליו המלצה חמה, וידעתי שאם לא אקרא אותו, בפגישת הבוקלאב הבאה לא יהיה לי מה לומר. אחרי שבחרתי את הספר (98 ש"ח "בלבד"), אמרה לי המוכרת שאני יכול לבחור ספר נוסף. חינם. יש להם מבצע "אחד פלוס אחד". עמדתי תוהה לפני דוכן הספרים ולא ידעתי מה לקחת. ראתה אותי לקוחה אחרת, שגם בידה היה כבר ספר והיא הציעה: מה דעתך, שניקח את שני הספרים במבצע? קפצתי על המציאה וכל אחד מאיתנו שילם חצי מחיר. היה כדאי.

תאריך:  26/07/2018   |   עודכן:  26/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלים לא כל כך פשוטות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סוף טוב הכל חנטאריש
אהוד פרלסמן  |  29/07/18 01:37
2
בישראל כוחניות במקום מילים
שלטון הכוח הורס  |  29/07/18 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מדוע הדרוזים יצאו נגד חוק הלאום?    יונתן היילו - קמפיין למען רוצח?    תקשורת מגויסת בעיצומו של יום האבל הלאומי    חרדים נגד חרדים    וּלקינוח יחי ההבדל
מנחם רהט
בהיעדר יחסי ציבור טובים, נשכחת ה'אינתיפאדה הראשונה', לפני 89 שנה, בה נרצחו בחייתיות סדיסטית 133 יהודים חפים מפשע
שי אלבוגן
חייבים לשמור את גופנו ולא פחות את נפשנו, כן, שמרנות היא לא מילה גסה!    בנוסף למטרה הנוראית שלהם, צריך לשים לב שהמטרה מקדשת אצלם את כל האמצעים וזה נעשה בצורה מאוד מיליטנטית
אורי נחמני
על-פי הדין העברי, התחייבויותיו של הבעל כלפי האישה שרירים וקיימים, אלא אם עלה בידי הבעל להוכיח כי האישה איבדה את זכאותה לכתובתה בשל התנהגותה. לרשות הבעל עומדות מספר טענות הלכתיות. כדאי להכירן
אלעזר לוין
החברה מכרה באפריל-יוני 117 דירות, לעומת 211 ברבעון הקודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il