X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אז מה אם הקיץ אוטוטו מסתיים? זו לא סיבה לוותר על חלום הבטן השטוחה מהם המרכיבים העיקריים המשפיעים על מראה הבטן החטובה ומה אתם יכולים לעשות כדי לשנות את המראה שלה? יש לנו תשובות
▪  ▪  ▪
מעצבים את הבטן [צילום: AP]

הקיץ אומנם עומד להסתיים, אבל זה לא ממש תירוץ לוותר על הרצון לחטב את הבטן - ולא רק מסיבה אסתטית. שרירי הבטן שייכים לאחת ממערכות השרירים החשובות ביותר לכל אדם, שכן זהו האזור היחיד בגוף שחלק ממנו אינו נתמך או מוגן על-ידי העצמות, אלא על-ידי מערכת שרירים בלבד. מה שמגן על האיברים בחלל הבטן והאגן הם שרירי הבטן, שנוטים להיחלש עם הזמן. חשוב לחזק את השרירים האלה, שכן הבטן היא הבסיס לאיזון הגוף וליציבות שלו.
קבוצת שרירי הבטן מורכבת מארבעה זוגות של שרירים המונחים זה על גבי זה, משולבים זה בזה ומהווים מחוך חזק הסוגר מלפנים ומהצדדים על חלל הבטן והאגן.
שרירי הבטן כוללים ארבעה שרירים:
הישר בטני (Rectus Abdominis)
אלכסוני-חיצוני (External Abdominal Oblique)
אלכסוני-פנימי (Internal Abdominal Oblique)
הרחב-בטני (Transversus Abdominis)
שרירי הבטן ממלאים כמה תפקידים חשובים, ובהם עזרה בנשימה, הגנה ותמיכה באיברי חלל הבטן והאגן, ייצוב והנעת עמוד השדרה והאגן ושמירה על יציבה נכונה. שרירים אלה נוטלים חלק בכל פעולה שאנו מבצעים כמו הליכה, הרמה של הידיים, דיבור וכדומה, מכיוון שהם מייצבים את הגו. גם בעת פעילויות אירוביות כגון ריצה או רכיבה, שרירי הבטן עובדים ומתחזקים.
חולמים על בטן שטוחה? הכירו את הגורמים העיקריים שמשפיעים על מראה הבטן שלנו:
  • תורשה - מבנה הגוף.
  • מיקום הצטברות השומן בגוף (השמנת אגס, האופיינית יותר לנשים או השמנת תפוח, האופיינית יותר לגברים).
  • שילוב תוכנית דיאטה המובילה לירידה באחוזי השומן בגוף.
  • חיזוק השריר הרחב-בטני.
כאמור, בטן שטוחה היא בעיקר תולדה של תורשה ומבנה גוף, אך גם לכם יש יכולת להשפיע על המראה שלה. כאמור לעיל, שילוב של תוכנית דיאטה המובילה לירידה באחוזי השומן, במקביל לחיזוק השריר הרוחבי של הבטן, יקנו לכם מראה חטוב ומעוצב.
למה דווקא השריר הרחב-בטני?
הרחב-בטני הוא השריר העמוק ביותר מכל שרירי הבטן. שריר זה נמצא מתחת לשריר הישר-בטני והאלכסונים של הבטן, והוא מהווה חגורה טבעית שתומכת בכל חלל הבטן מלפנים ומגיע עד לחוליות הגב מאחור. תפקידו של השריר הרחב-בטני הוא למשוך את הבטן כלפי פנים ולגרום ללחץ תוך-בטני.
כיווץ הרחב-בטני גורם להצרת המותניים והוא האחראי העיקרי להשטחת הבטן. כיווץ שריר זה יוצר חגורת בטן טבעית לייצוב הגב התחתון ומסייע גם במניעת כאבי גב. כאשר השריר הרחב-הבטני מתכווץ, ההיקף של חלקו האמצעי של הגוף יורד והטבור מתקרב לעמוד השדרה.
כדי לגרום לבטן להיות שטוחה יותר, חשוב לאמן את הרחב-בטני. זאת כמובן במקביל ליישום תפריט תזונה מתאים ופעילות אירובית שנועדו להוריד את אחוזי השומן בגוף.
את הרחב-בטני אפשר לאמן גם במהלך פעילויות יומיומיות כמו הליכה, עמידה וישיבה. הרעיון העיקרי שבתרגול הוא לאסוף את הבטן פנימה, תוך כדי נשיפת אוויר בשילוב כיווץ שרירי קרקעית האגן.
זיכרו: החזקה נכונה של הבטן, תקנה לכם מראה זקוף ותסייע במניעת כאב גב.

תאריך:  12/08/2018   |   עודכן:  12/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שני ששון
שנת הלימודים הולכת וקרבה ואיתה גם הצורך להשיב את הילדים לשגרה ולמסגרת    מה תפקיד התזונה בהגברת הריכוז והקשב ואילו פעולות פשוטות אפשר לעשות כדי לסייע לילדים להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין?
חנינא פורת
65 שנה למעבר פולה ודוד בן-גוריון להתגורר בשדה בוקר    נבחן את משמעות "הצריף" ואת כוונותיו הגלויות והנסתרות של בן-גוריון ופולה שהתגוררו בו החל משנת 1953, לסירוגין
איתמר לוין
הטעות של שקד בנוגע לחוק הלאום    מי לא רוצה שחנויות ייפתחו בשבת    הגול העצמי של שדולת הנשים    חוסר החוקיות שבחסימת כבישים בידי מפגינים    שקרים אינם ראויים להגנת חופש הביטוי    המשטרה והפרקליטות משמיצות את ביהמ"ש העליון
אלי אלון
התוכנית פרקי חזנות כבקשתך היא מהוותיקות מבין תוכניות קול ישראל    בשידורה הוחל למעשה עוד בתקופת טרום הקמת המדינה, במסגרת השידורים העבריים ב"קול ירושלים"    אז נקראה התוכנית "פרקי חזנות"
איתמר לוין
איך התגלו פתאום שתי שאלות שיש לפסול? האם ועדת הבחינות כשלה בהכנת הבחינה או שהיא מעבירה את מי שלא אמור לעבור?    במקום להעלות את רף הכניסה למקצוע - שקד, נוה ושוחט שבים ומורידים אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il