X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על דברי יוסף לפיד, שהשווה את שם המפלגה "קדימה" לשם מפלגתו של מוסוליני
▪  ▪  ▪

בתקשורת פורסם כי ח"כ יוסף (טומי) לפיד, האדמו"ר החילוני והאנטי-חרדי הראשון, גינה את מפלגתו החדשה של אריאל שרון בשל שמה - "קדימה", שלדבריו היה גם שם מפלגתו הפאשיסטית של בניטו מוסוליני, הרודן האיטלקי שכרת ברית עם גרמניה הנאצית. מיד התעוררו ויכוחים באינטרנט, שכן אחדים טענו כי "קדימה" היה רק שם עיתונו של מוסוליני ולא שם מפלגתו.
אומנם אני מוכן למכור לכם את שרון ואת מפלגתו גם יחד בפחות משווה פרוטה, ואפילו ללא תמורה, ולכן שם המפלגה אינו מעסיק את מוחי יתר על המידה. אבל לפיד צודק בדבריו. אכן, חובה עלינו לבטל מיד את השם קדימה. אם למוסוליני היה אפילו שמץ של קשר לשם כזה, יש לאוסרו ולפוסלו בישראל, הרגישה כל-כך לשמות מימי מוסוליני והיטלר (כמו, למשל, שמות זניחים ומתועבים כמו פיאט, פולקסוואגן, מרצדס, סימנס ושאר מותגים, שהמוני העם בישראל סולדים מאוד מקנייתם).
וכמו שחובה עלינו לאסור את השם "קדימה", משום שעלה על שפתיו של הפאשיסט ההוא, חובה עלינו לפסול כל דבר אחר המזכיר את מנהגיו. יוסף לפיד עומד להקים ועדה שתבדוק, למשל, האם בניטו קשישא נהג לשתות קפה. אם ימצא שאכן כך היה, תיאסר שתיית קפה בכל מושבותינו. ואם היטלר (טפו, טפו, טפו) נהג לטייל בלוויית כלבו האהוב, יש לאסור בחוק טיול עם כלבים - אלא אם כן אינם אהובים - למען לא יונהגו כאן מנהגי הצוררים.
ומאחר שאני לא רק משוכנע אלא יודע בבירור כי אפילו הצוררים הללו, מוסוליני והיטלר, אמרו מדי פעם "בוקר טוב", וכי גם עוזריהם נקטו ביטויים פאשיסטיים שכאלה, ברור כשמש כי יוסף לפיד יגיש הצעת חוק, שתאסור אמירת "בוקר טוב". סדר צריך להיות, אם כי גם משפט זה נאמר, לפחות מפי היטלר, ולכן הוא פאשיסטי כשלעצמו ואפילו נאצי.
למען לא נהיה פאשיסטים, חלילה, ננהג בדיוק כמו אבותיו הרוחניים של עמיר פרץ, אנשי השמאל, שמשנות השלושים ואילך רדפו, נידו, היכו, גירשו ממקומות העבודה ומנעו מקבלת היתר לעליה לארץ ("סרטיפיקט"), את חברי תנועת הנוער בית"ר, משום שהללו - זמן רב לפני השואה - לבשו חולצות חומות דומות לאלו של הפאשיסטים האיטלקיים. ולכן, מאז עד היום, כל ימני ראוי לשמו נחשב "פאשיסט" אצל השמאל, אם כי אני חושד כי מרבית הטוענים כך אינם יודעים מהו פאשיזם ומה מקור המילה.
ורק פאשיסט גמור, כמו כותב דברים אלה, סבור כי יש סיבות חמורות פי כמה וכמה לדאגה מפני בחירת שרון מחדש, מאשר הדמיון לקריאת מוסוליני "אוואנטי".
קדימה (סליחה על הביטוי הפאשיסטי) לפיד, עלה והצלח בהגיונך זה, ובמפלת שרון (ו"שינוי") גם יחד ננוחם.

תאריך:  25/11/2005   |   עודכן:  25/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הנשיא ברק שוחח עם יושב-ראש הכנסת ורמז/הציג את הרעיון הבא: אולי אין הכרח למנות עכשיו נציג חדש של הכנסת לוועדה (לכנסת שני נציגים), במקום ח"כ אברהם (בייגה) שוחט שהתפטר ופרש מהכנסת    התרגיל פשוט: בלא מינוי מטעם הכנסת, לא ניתן כלל לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולמנות לעליון את פרופ' רות גביזון
נסים ישעיהו
לפי זה יוצא שראייתו של ראש הממשלה היא המצומצמת ביותר, וכך צריכים להבין את אמירתו המפורסמת: דברים שרואים מכאן, לא רואים משם    מכאן, מלשכת ראש הממשלה, רואים את טובת עצמו בחדות גבוהה יותר מכל מה שניתן היה לראות בדרך לאותה לשכה
עמי דור-און
גלי צבי-ויס
אברהם שרון
אריאל שרון עקד את בנו על מזבח שהוא היה אמור להיעקד עליו    הבן ששכב למענו על הגדר הופקר על-ידו, פצוע, מדמם, עטוי קלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il