X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשיא מדינת היהודים, שלאחר אלפיים שנות גלות וכמיהה לציון הוקמה ברוח חזון הנביאים ועל-מנת להגשימו - היינו מצפים להתנהלות אחרת, שונה בתכלית
▪  ▪  ▪
ריבלין. לעשות שיעורי בית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

את הדברים הנ"ל אמר לא אחר מראובן רובי ריבלין המכהן למרבה הבושה כנשיאה של מדינת ישראל. הוסיף מי שמתיימר להיות הנשיא שלי - "מדינת ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי אשר שב לארצו לאחר אלפיים שנות גלות. זהו ייעודה. אולם מדינת ישראל לעולם תהיה גם מולדתה וביתה של אוכלוסייה ערבית רחבה המונה למעלה ממיליון וחצי ערבים, יותר מ-20 אחוזים מאזרחי המדינה" (ההדגשות של הח"מ).
הוסיף ריבלין נשיא מדינת היהודים: "האוכלוסייה הערבית במדינת ישראל איננה קבוצה שולית בחברה הישראלית, אלא בשר מבשרה של הארץ הזו, אוכלוסייה מגובשת בזהות לאומית ותרבותית משותפת שתמיד תהיה מרכיב יסודי כאן. נועדנו לחיות זה לצד זה".
מה אוסיף ומה אדבר נוכח משנה סדורה של אדם המחלק בהבל פה ובלי למצמץ את נחלת אבותינו לערבים החיים כאן אגב קביעה שהם בשר מבשרה של הארץ...
כל זה תוך שהמאבק על הארץ טרם הסתיים. כל זה בעוד רבים מאוד מהערבים עליהם מדבר ריבלין אינם נאמנים למדינה, מפגינים נגדה, נושאים דגלי אש"ף, חמאס ודאעש ומצהירים בגלוי כי הם "פלשתינים". והרי היא הנותנת - כפי שמעולם לא היה עם "פלשתיני", כך לעולם לא נוכל ולא נרצה להכיר בישות "מגובשת בזהות לאומית" כפי שמגדיר ריבלין את הערבים החיים בתוכנו.
הערבים שמו להם למטרה לשכתב את ההיסטוריה של ארץ ישראל, ונשיא מדינת היהודים משתף עמם פעולה?!
תורתנו הקדושה מאפשרת להכיר בגויים ("גר תושב") החיים בקרבנו, אלא שהערבים החיים כאן, רבים מאוד מהם, אינם עונים על דרישות הסף המקנות מעמד כזה של גר תושב. לו הכירו בישראל הריבונית כמדינת היהודים, לו מילאו חובות, לו גילו לה נאמנות, כי אז היה על מה לדבר.
את ריבלין הייתי שולח בדחיפות לעשות שיעורי בית. יתכבד ויתחיל בלימוד תנ"כ ואחר כך יידרש לתולדות עמנו מימי בית ראשון ועד היום. מומלץ מאוד (לכל אחד ובפרט למי שמתיימר להיות נשיא מדינת היהודים) לעיין גם בתולדות הארץ הזו בדורות האחרונים ועוד לפני כן. כך ימצא המעיין בספרה של ג'ואן פיטרס תיעוד מדויק של העדר זיקה של הערבים לארץ, למי שזקוק לתיעוד כזה.
בועטים במורשת
בנוסף אמליץ לריבלין ולשכמותו להקשיב לערבים עצמם. עזמי בשארה הבוגד מודה בפה מלא שאין עם כזה "פלשתיני". מנהיגים אחרים מודים בשיח הפנים ערבי שרוב הערבים החיים כאן בקרבנו הגיעו ממצרים ומסעודיה. העובדות מפורסמות וידועות, רק צריך לגלות יושרה וללומדן.
אחת הבעיות של ריבלין ושכמותו היא שהם מקדשים את הדמוקרטיה וסוגדים לה, תוך העדפתה על היהדות והתורה שרק בגללה אנו כאן בארצנו. מתברר שכאשר בועטים במורשת ועוקרים את הלב - לא נותר במה להיאחז.
ובאמת, היכן הלב היהודי? ריבלין התפרסם בעבר כאוהב ומוקיר ירושלים. הוא הקפיד להעלות את ירושלים על נס, בכל הזדמנות הזכיר את שמה, דיבר עלינה בהתרגשות ובדמעות. שמתם לב שמאז שהתמנה לנשיא המדינה חדל מלהזכיר את ירושלים באותה תכיפות ובאותו רגש מופגן כבעבר?
שמתם לב להתקרבות ה"ממלכתית" המופרזת למי שאינם יהודים? מישהו שכח את התבטאותו המופקרת בעניין פרשת דומא, זאת פחות מעשרים וארבע שעות מאירוע השריפה? למי ששכח אזכיר - אמר ריבלין בחלוף פחות משתים עשרה שעות מאירוע השריפה שהוא חש "כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו". כך חרץ דין בלא משפט, כך השחיר את עמנו, כך שיחק לידי המלעיזים עלינו, וכל זה בעוד אין בידו בדל ראיה לכך שהמבצעים הם יהודים. והרי היום, בחלוף שנתיים ויותר - מתברר שאין ראיות זולת הודאה שהוצאה בעינויים והכול מלמד על כך שיד ערבים במעל.
ולא רק בעניין דומא חוטא הנשיא לתפקידו. בעניינים רבים נוספים הוא מגלה עמדות תמוהות כאשר מושא ההזדהות שלו אינו מונח במקום הנכון - עם אחיו היהודים. בנאום אותו נשא בכנס הרצליה שימש מליץ יושר ליהודים שאינם שרים את ההמנון הלאומי בטענו שגם הם ישראלים טובים. ריבלין רואה את ישראל כמורכבת משבטים - חילונים, דתיים, דרוזים, ערבים, חרדים - כולם שווים בעיניו.
ריבלין נגד חוק הלאום, ריבלין בעד אפליה מתקנת לערבים, ריבלין אף הציע למצוא מכנה משותף בחגים (שהרי המוסלמי לא מתעניין ביום כיפור והיהודי אינו מתעניין ברמדאן...). כך גם יום העצמאות נתפש בעיניו כיום מורכב ואפילו בעייתי שכן בראייתו - העצמאות של היהודים היא ה"נכבה" של הערבים... ועוד ועוד... זהו ריבלין.
מדינת היהודים קמה לאחר אלפיים שנות גלות וכמיהה לציון, לאחר נוראות השואה ותוך מלחמת שחרור עקובה מדם הנמשכת עד ימינו. המדינה הוקמה כמוצהר ברוח חזון הנביאים ועל-מנת להגשימו. מנשיא המדינה הזו, מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי ששב לארצו - היינו מצפים להתנהלות אחרת, שונה בתכלית.

תאריך:  03/09/2018   |   עודכן:  05/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הערבים בשר מבשרה של הארץ"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שגם פנאטים כמוך הם בני הארץ. ל"ת
הבושה והכלימה מזה  |  3/09/18 16:34
2
עצוב וחורה שנשיא מדינת ישראל
מדכא  |  3/09/18 18:32
3
המוקיון של הכנסת במכנסים גדולי
עמעד  |  4/09/18 13:48
4
הופך את היהדות למוטציה גזענית
רוזנר  |  5/09/18 16:17
5
מרוב שנים וזקנה זכרונו של
ריבלין נחלש  |  5/09/18 17:39
6
ומה שאותי הטריד יותר
סתם אני  |  7/09/18 07:27
7
למרבה הבושה שוטה הכפר - נשיא
מר קו  |  8/09/18 00:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגון אונרא והרש"פ מתכננים לצאת במאבק בינלאומי נגד החלטת ממשל טראמפ להפסיק את התמיכה הכספית האמריקנית בארגון. הדרג המדיני בישראל תומך בהחלטת הממשל בעוד מערכת הביטחון חוששת מהשלכותיה, מדובר בשינוי היסטורי שיש לעודדו ולצרף אליו מדינות נוספות
יהודה קונפורטס
פרויקט הקמת מרכז מחשבים ענק בראמללה, בהיקף של 50 מיליון דולר, עבור חברת התקשורת הפלשתינית פלטל, נעשה על-ידי הסניף הישראלי של חברת HPE הגלובלית    הפרויקט מציין שוב את האנומליה ביחסים שלנו עם הרשות    מצד אחד מתיחות ביטחונית ומצד שני פריחה כלכלית שנשענת על שת"פ עמוק עם חברות ישראליות    האם החזון של פרס יתממש בכל זאת?
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס ברצועת עזה שב לקדמת הבמה הפוליטית והתקשורתית לאחר היעלמות מסתורית של כמה שבועות. שובו מחדש של יחיא סינוואר העומד בראש הזרוע הצבאית מעיד כי הוא איננו חושש כי יחוסל וכי חמאס השלים את היערכותו לאפשרות של סבב לחימה נוסף נגד ישראל
עומר כרמון
ג'ון קרי בספר חדש: קשריי הטובים עם נתניהו עלו על שרטון במהלך מבצע צוק איתן בו ראיתי את ראש הממשלה הישראלי חסר אנרגיה: "לבי יצא אליו כי מעולם לא ראיתי אותו פגיע כל כך"    "אמרתי לנתניהו, הפסקת האש ההומניטרית עם חמאס הייתה רעיון שלך, ועכשיו אתה מדליף את המסמך כדי שייראה כאילו אני מקדם את עמדת החמאס. האמון האישי בינינו אבד"
עומר כרמון
ממשל טראמפ: "נדון על גישות חדשות"    ממשלת גרמניה הודיעה כי תגדיל את הסיוע הכספי כדי למנוע מהסוכנות לקרוס    הרש"פ: "מתקפה חמורה על העם הפלשתיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il