X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דבריה של האחות הסייענית שושנה שחם - על גניבת ילדי תימן, אינם בבחינת סנסציה כבר לפניה נחשפו הדברים אך מישהו תמיד ידע להשתיק את האמת
▪  ▪  ▪
משולם. לבקש סליחה

עדותה של עוזרת האחיות ממחנה ראש העין, על גניבת הילדים שהתרחשה מול עיניה לפני עשרות שנים, הייתה צריכה להיות אות לעלייה המונית לקברו של הרב עוזי משולם כדי לבקש ממנו סליחה. אילמלא האיש הזה לא היינו מגיעים לרגע הזה. הייתי מציע גם לעלות לקברו של שלמה אסולין הי"ד שנרצח ביהוד במסגרת אותו הניסיון להשתיק את האמת. אני רחוק מלהביע פליאה ואף זעזוע מעושה על מה שהגב' הזקנה הזו סיפרה.
כולנו ידענו את האמת מהרגע שהמשטרה כפתה על הרב עוזי משולם את הה"התבצרות" המפורסמת שלו. יותר נכון, כבר שנים רבות קודם לכן ידעו כולם את האמת אבל יותר מדי אשמים היו אז בחיים והנושא הושתק שוב ושוב. כיום השרים שניהלו אז את גניבת הילדים נמצאים עמוק באדמה ונשמותיהם נצרבות בגהינום. אני אהיה האחרון שיבוא בטענות לאישה הזקנה הזו על שפתחה את פיה כל כך מאוחר (בגיל 80...) ועל ביתה שחשפה זאת רק חמש שנים אח"כ, כשאימה כבר הייתה בגיל 85.
טוב לפחות שהן פתחו את פיהן, האחרים והאחרות עדיין ב"דום שתיקה", ויש כאלה שכבר לקחו עימם את הסוד הנורא הזה לקבר החשוך. אין ספק שיום המיתה הוא גורם מפחיד. הגב' שושנה שחם החלה, כמו רבים אחרים ברגעי האמת שלהם, לחוש שיום הדין האמיתי מגיע ושפתיחת הפה וסיפור האמת הם קרש ההצלה שלה ושל אחרים ליום שלאחר יום המיתה. זוהי תכונה רוחנית שה"זוהר" הקדוש מדבר עלייה רבות. אבל ישנם רבים אחרים שגם כאשר עמדו על פתח הגהינום לא עשו תשובה כמוה. יכול להיות שלרבים הכל נראה אבוד מבחינת חשיפת האמת אבל לא כך הם הדברים. יש עוד מה לחשוף.
העדויות האחרות
למעשה הרי שעדותה של גב' שחם איננה בבחינת סנסציה. כבר העידה על כך גם גב' שולמית מליק, שטיפלה בילדי תימן של אותם ימים וגילתה כל בוקר כיצד ילד אחר ילד נעלם על-ידי קבוצת נשים מסתורית. גם סמנכ"ל משרד הסעד לשעבר העיד על כך שהגניבות היו שיטה אך בסופו של דבר הוא הושתק. גם סגן שר העבודה והרווחה לשעבר - מנחם פרוש המנוח, פתח את פיו בנושא וגילה טפח אך משהובטח לו על-ידי חסידות גור כי בנו מאיר יועמד שוב בראש רשימת "יהדות התורה" בשנת 1999 הוא נסוג לפתע. אח"כ נימק את נסיגתו בפחד שיבולע לו אבל קשה לי להאמין שפרוש כל כך פחד, שהרי אפילו מאיש ה"מאפיה" האגדי, מאיר לנסקי, הוא לא פחד לנעול לו את שערי הארץ ולהופכו ליהודי הראשון שלא חל עליו "חוק השבות"...
יש עוד מה לעשות
כדי שלא להרפות מהפרשה צריך לזרז את פתיחת תיקי האימוץ מיידית במקום לדחות את פתיחתם בעוד כמה עשרות שנים. כיוון אחר הוא להפעיל לחץ על כאלה שנותרו בחיים ואשר שתיקתם עדיין רועמת. כך למשל חי עימנו עדיין שלמה הלל ששימש שר משטרה של מפלגת העבודה והיה ח"כ בימים ההם, כאשר שוד הילדים התחולל. יפה היה לתחקר את הישיש המופלא הזה על מה שהוא שמע ועל מה שהוא ידע על הפרשה, כאיש סודם של ראשי מפא"י ההיסטורית וההיסטרית דאז.
גם מדרכי בן פורת, עוד עסקן יוצא עירק דאז, חי עימנו ובוודאי שהוא יודע על אותן גניבות. היה טוב לשאול אותם על אותן תלונות של יהודים אומללים, חלקם אפילו בני עדתם העירקית, שילדיהם נגבו אבל תלונתם מעולם לא נחקרה. כדאי גם לפנות לאסיר המשוחרר - משה קצב שמו, ולשאלו מדוע לא נענו לו כשביקש כשר העבודה והרווחה לפתוח את תיקי האימוץ במשרד שעליו הוא אמור היה למשול, ומה הייתה הסיבה לסירוב שנתנו לו אותם אנשים עלומים, ומי היו אותם העלומים?
יש לפנות ולתחקר באזהרה את השופטים שהתנו את שחרורו של הרב עוזי משולם בהפסקת פעילותו בחקירת היעלמם של ילדי תימן והמזרח. אם באמת היה הרב משולם אלים וכו', אזי, ההתניה הייתה צריכה להיות בתחום הביטחון אבל מי שמבקש ממישהו אחר להפסיק לחקור פרשייה וטוען כי "יש אחרים שיעשו זאת" איננו בדיוק הדגם של שופט בדמוקרטיה מערבית אלא של שופט מה"דמוקרטיות העממיות", שהאחרונה שבהן נותרה קוריאה הצפונית.
יש לצאת מהתמימות הטימטומית הטוענת כי בן-גוריון ושריו לא ידעו על הגניבות, שהרי עוד לא קם בישראל ראש ממשלה כה צנטרליסטי כבן גוריון, ששום דבר לא נעלם מעיניו. בטוחני כי בן-גוריון, פרס, טדי קולק, איסר הראל ושרי הפנים, המשטרה, הבריאות, הקליטה והסעד דאז ידעו כל פרט מהחטיפות הללו ופיקדו עליהן.
השינוי הדמוגרפי
האמת הייתה מאוד פשוטה ומרה וגב' שחם ציטטה אותה. השלטון הישראלי בראשיתו ראה את עצמו כסוברני לחטוף ילדים כדי לשנות את הדמוגרפיה שבין העדות השליטות לעדות הנקלטות, כשהנימוק הוא שהחטיפה תיתן לנחטפים חיים טובים יותר. הגב' הבולגרייה-יהודיה, שילדתו של דוד שוקר מרחובות נחטפה וניתנה לה, לא התביישה להישיר מבט לאב הכואב, שגילה את ביתו החטופה בחיקה, ולומר לו בהתנשאות שהנה היה כל כך טוב שילדתו נחטפה ממנו אליה כדי שתזכה בחינוך ובגידול טוב יותר מאשר הוא היה יכול להעניק לה! זו הייתה הגישה דאז וזה היה הנימוק הלא רשמי של החטיפות. החטיפות הללו נועדו ליצור מחטף דמוגרפי - מעדות המזרח הדתיים אל חיק הציונות השמאלית והאירופית החילונית עם שוחד של ילדים למפלגות הדתיות, לאחר שכל כך הרבה יהודים אירופים נרצחו בשואה.
ללא סנטימנטים
האמת תצא לאור רק אם הנאבקים עלייה יהיו נטולי סנטימנטים "לאומיים" או "דתיים" ביחס לויתורים על אי-אלו גלויים רק משום "אהבת ישראל" ומניעת "מלחמת אחים". כשהצד הפושע גנב את הילדים ושיקר להורים הוא לא התעניין ב"אהבת ישראל" מיותרת ולא פחד מ"מלחמת אחים".

תאריך:  08/10/2018   |   עודכן:  08/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שושנה בשדה קוצים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל המדינה מבוססת על רמאות
ישראבלוף  |  9/10/18 09:11
2
גם היום גונבים ילדים ממשפחות ב
ישראלה - מירב לי  |  10/10/18 18:28
3
מה האינטרס של חסידי גור?
עמוס שנער  |  10/10/18 22:41
 
- תגובה
אליהו קאופמן  |  12/10/18 04:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת ילדי תימן
טובה אבן חן
בציוץ בטוויטר, סיפרה שרת המשפטים לציבור שהיא מתחילה לנהל ועדת שרים תחת הנושא - האם קיימים חומרים מסווגים, שטרם נחשפו, בארכיונים השונים של המדינה, כולל במוסד, בצה"ל ובגנזך המדינה    כיצד עושים זאת?
עידן יוסף
השירות למען הילד במשרד הרווחה ימליץ למאומצים מפרשת ילדי תימן להיחשף    יתאפשר עיון של נציג מטעם צוות הוועדה המיוחדת בתיקי אימוץ שהילדים בהם נרשמו כ'אלמונים'
עידן יוסף
ח"כ נורית קורן בסיור בבית העלמין הנטוש בכרכור: "כתם הבושה של מדינת ישראל מקום המדינה בפרשת ילדי תימן, עדיין קיים כשקבריהם מנותצים ושבורים"
עידן יוסף
נציג המל"ג הודיע בוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן כי יפעל שהמל"ג יוציא קול קורא לאוניברסיטאות ולמכללות למחקרים שיעלו את סיפור העלמות ילדי תימן על סדר היום    קורן: "השלב הבא בטיפול בפרשה הוא הכרה אקדמית ועידוד מחקר"
איתמר לוין
המדינה נענתה לבקשתן של 17 משפחות, המבקשות לבדוק האם הנפטרים הם אכן ילדיהן או שמא מדובר בטיוח של היעלמות ואולי אף של חטיפה
רשימות נוספות
האמת חייבת להיחשף  /  אריאל י' לוין
חוקר ילדי תימן נגד ערוץ 20  /  יצחק דנון
"פריצת דרך בחקר האמת"  /  יפעת גדות
הסוף לתעלומת ה"נכבה" התימנית  /  אליהו קאופמן
לאן נעלמו כתבי הקודש  /  יגאל יששכרוב
לאן נעלם מנחם יצהרי  /  יגאל יששכרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il