X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
הסקרים הוזמנו בניגוד להוראות החוק והנחיות משרד הפנים בשירותו של ראש העיר איתמר שמעוני על החשבוניות נרשם: "סקרי שביעות רצון מפניות הציבור" יותר מ-100 אלף ש"ח שולמו לשווקים פנורמה בבעלות יוסי ודנה - בלא מכרז כדין - שהיה הסוקר בקמפיין של שמעוני בהתמודדות על ראשות העיר אשקלון שמעוני עומד בימים אלה לדין בגין עבירות חמורות
▪  ▪  ▪
שמעוני. עומד לדין [צילום: פלאש 90]

עיריית אשקלון והחברה הכלכלית אשקלון הזמינו סדרת סקרים על חשבון הקופה הציבורית למטרות פוליטיות. בחשבוניות נרשם: "סקרי שביעות רצון מפניות הציבור". כך עולה מסדרת חשבוניות שהגיעה לידי News1 ומעדויות של גורמים בעיריית אשקלון. הסקרים הוזמנו בשירותו של ראש העיר, איתמר שמעוני, ולמטרותיו הפוליטיות, וזאת למרות האיסורים שבחוק.
שמעוני עומד בימים אלה לדין בגין עבירות חמורות. כתב האישום נגדו מתברר בבית המשפט. למרות זאת, הוא מתמודד על ראשות העיר. שמעוני נבחר בקדנציה הקודמת לראשות העיר, בעקבות תמיכה גדולה משורה של גורמים עסקיים.
מדובר בסדרת חשבוניות בגין סקרים שהוזמנו על-ידי עיריית אשקלון מחברת שווקים פנורמה בבעלות יוסי ודנה, שהיה הסוקר של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, בקמפיין הבחירות הקודם שלו בשנת 2013. הזמנת הסקרים נעשתה שלא כדין ובלא מכרז הנדרש על-פי החוק. גורם המקורב לעיריית אשקלון אמר ל-News1 כי הסקרים הללו לא שימשו בפועל את עיריית אשקלון או את החברה הכלכלית. על-פי החשד, הוצאת הכספים נעשתה שלא כדין ושלא למטרות ציבוריות.
מדובר בסדרת סקרים: חמישה סקרי שביעות רצון מפניות הציבור - על החודשים מאי, יוני, יולי, אוקטובר ודצמבר 2015 שהזמינה עיריית אשקלון במאי 2015. הסך-הכולל של עלות כל הסקרים הללו - 117,617 שקלים.
עוד מדובר בחשבונית בסך 14,625 שקלים שיצאה ב-15 בדצמבר 2015 להזמנת "סקר חשיפה לאמצעי תקשורת במטרה למקסם את האפקטיביות של העברת מידע עירוני אודות שירותי העירייה". באותו יום ממש הוצאה חשבונית נוספת מעיריית אשקלון על חשבון חברת שווקים פנורמה. זאת, לטובת הזמנת "סקר שביעות רצון מהטיפול בפניות הציבור בחודש דצמבר 2015". על-אף שחודש דצמבר שאמור היה להיסקר טרם נגמר - והסקר ממילא לא היה יכול לצאת לדרכו למשך שבועיים נוספים לפחות - פירגנה עיריית אשקלון לשווקים פנורמה בתשלום מיידי של 8,283 שקלים.
סקר נוסף הוזמן על-ידי החברה הכלכלית של העיר אשקלון ב-30 בינואר 2018, במחיר של 57,915 שקלים. הפעם היה זה "סקר הרגלי קניה ובילוי של תושבי אשקלון במסגרת הכנת תוכנית אסטרטגית כלכלית למיקסום שימושי קרקע מסחריים".
ימים ספורים לאחר מכן, ב-1 בפברואר 2016, הזמינה החברה הכלכלית סקר נוסף. והפעם - מיוסי ודנה באופן אישי, כיועץ. החשבונית שהוציאה החברה הכלכלית על-שמו של ודנה הייתה על-סך של 57,330 שקלים נוספים. נושא הייעוץ היה: "הכנת חוות דעת וניתוח כדאיות של שימושי קרקע עסקיים באשקלון".
מזכר ששלח מנכ"ל החברה הכלכלית אשקלון בשנת 2017, גלעד אורן, מתייחס לשתי החשבוניות האחרונות הללו. באותו מזכר, ששלח אורן ב-15 במרס 2017 הוא כותב: "נא לשלם לשווקים פנורמה תשלום עבור סקר הרגלי קנייה ובילוי ע"ס 57,915 ש"ח, ותשלום עבור חוו"ד וניתוח כדאיות לשימושי קרקע עסקיים ע"ס 57,330 ש"ח".

תאריך:  21/10/2018   |   עודכן:  21/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איתמר שמעוני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקרים שולמו מקופת עיריית אשקלון למטרות פוליטיות של איתמר שמעוני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קטן על
דב צור  |  21/10/18 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
ראש המועצה האיזורית מטה יהודה הודה בקבלת שוחד, מרמה ושיבוש הליכים    אחיו, אבי דדון, נדון לשנתיים מאסר על קבלת שוחד ושיבוש הליכים
יצחק דנון
י.ב שיא משאבים תובעת מהעירייה 5 מיליון שקל, בטענה שהיא מתחמקת מחובתה לכסות את ההיטל שגובה רשות המיסים על העסקת מבקשי מקלט
איתמר לוין
לפני חצי שנה טענה המשטרה, כי ראש מועצת חבל מודיעין ויו"ר עמית של הקרן הקיימת חשוד בעבירות שוחד, סחיטה באיומים והלבנת הון
איציק וולף
העיתונאי יואב יצחק ואתר News1 פנו אל היועץ המשפטי לממשלה, אל פרקליט המדינה ואל ראש אגף החקירות במשטרה בדרישה שיורו לפתוח בחקירה נגד חבר מועצת עיריית ראשון לציון בחשד שביצע עבירות חמורות, לרבות: עבירות שוחד, איומים וסחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס    "דעבול מציג שוב את מועמדותו בבחירות המוניציפליות ונראה שחובתן של רשויות האכיפה לפעול כדי להניח את העובדות בפני הציבור"
איתמר לוין
בשנת 2009 נקבע שאין לגבות ארנונה על שטחי מבוא ושירותים ובשנת 2016 הצהירה שכך היא נוהגת - אך בפועל התברר שגבתה ארנונה    חויבה לשלם 60,000 שקל למרות שנדחו בקשות לייצוגיות נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il