X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נראה כי אצה לנפתלי בנט הדרך ובכך הוא מכשיל את עצמו תוך שהוא מקבל בולטות ציבורית יתר על המידה. בממשלה זו, והקודמת לה, היו עוד שרים מלבדו שעסקו בענייני משרדם, אך הם לא פזלו כל העת, בסגנון אהוד ברק, לתפקידים בכירים
▪  ▪  ▪
בנט. אצה לו הדרך [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"זה סיפור על בני פורמן שתמיד הלך לו קלף /היה לו כל מה שאפשר לרצות והוא רצה יותר".
התנהלותו של שר החינוך נפתלי בנט, מאז הפציע כמטאור בפוליטיקה הישראלית, מזכירה את הדמות המתוארת בשירו של אריק איינשטיין "עיניים גדולות". בזמן ההתמודדות בין נפתלי בנט לבין זבולון אורלב על ראשות המפד"ל, לפני בחירות 2013, הוזכר הכינוי "חיים רמון עם כיפה" בהקשר של בנט. מאז נצחונו הסוחף וכניסתו לפוליטיקה יכול היה בנט לעשות מאמץ גדול יותר בשביל להשתחרר מתדמית זו.
"לאמיתו של דבר", כתב נשיא ארה"ב לשעבר תאודור רוזוולט בנאומו "האדם בזירה" בסורבון ב-1910, "לאחר שהשיג אדם מידה ממשית כלשהי של הצלחה חומרית, עליו להימנע מלייחס חשיבות רבה יותר להגברת רווחתו מאשר לדברים אחרים שביכולתו לעשות בחייו... אדם שהשיג מזמן את כל הדרוש לסיפוק צורכי הגוף והנפש של עצמו ושל התלויים בו, ואז צבר הון עצום שבעבורו לא העניק כל שירות לאומה, צריך לחוש... שאינו אזרח ראוי: אין להעריצו או לקנא בו,..."
על-רקע דברים אלה ניתן לומר כי נפתלי בנט יכול להיות מודל לחיקוי ואף מושא להערצה. עברו הצבאי המפואר והתמסרותו לשליחות ציבורית, תוך ויתור על מנעמי ההון ובחירה בזירה הפוליטית חסרת הרחמים, עונים בהחלט לדרישותיו של רוזוולט מהאזרחים. עם זאת נראה כי אצה לו הדרך ובכך הוא מכשיל את עצמו תוך שהוא מקבל בולטות ציבורית יתר על המידה. בממשלה זו, והקודמת לה, היו עוד שרים מלבדו שעסקו בענייני משרדם, אך הם לא פזלו כל העת, בסגנון אהוד ברק, לתפקידים בכירים.
בפרספקטיבה של יותר מעשרים שנה אפשר לומר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו ישנה טביעת עין נכונה לגבי טיבם של עמיתים פוליטיים, גם אם באותו הזמן נראו הדברים תמוהים לרבים. כזכור עם בחירתו לראש הממשלה בשנת 96' ביקש נתניהו להרחיק מעליו את אריאל שרון, ורק השתדלנות של בכירי הליכוד ומקורבי שרון סללה את דרכו לשולחן הממשלה. כל אחד יכול לתאר לעצמו כיצד הייתה נראית המדינה, אם הקריירה הפוליטית של שרון הייתה מסתיימת אז, ולא ב-2006 לאחר ביצוע ההינתקות. כך גם אפשר להיווכח בתבונה שהייתה בהתנגדותו לבחירת ראובן ריבלין לנשיא המדינה אשר כבר שכח מה זה להיות רוויזיוניסט.
ולנוכח המשבר הפוליטי שחוללו ראשי הבית היהודי מתבהרות במקצת התמיהות בדבר ייחסו של נתניהו אליהם. יש להניח כי דבריו של יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, על כך שליברמן מאס בהקנטות הפומביות של שר החינוך נגדו, לא נאמרו בעלמא.
אם בוחנים את דרכו של בנט מאז נכנס לכנסת ניתן לראות כי מדובר בשיטה, ובעצם הוא זה שגרם לפירוקה של הממשלה הקודמת, כאשר לא נהג בכבוד בראש הממשלה מתוך ידיעה שהוא לא יפוטר. דוגמה בולטת להשתלחות של בנט בנתניהו, בממשלה הקודמת, הייתה ב-2014, באמירתו הצודקת, יש לומר, כי "הרעיון (של נתניהו) שיישובים יהודים יחיו תחת ריבונות פלשתינית, כפי שיצא מלשכת ראש הממשלה, חמור ביותר ומשקף אובדן עשתונות ערכי". דברי בנט היו התרסה פומבית ואישית כנגד ראש הממשלה, ומאחר שנתניהו נאלץ להבליג עליה החתרנות תחתיו מצד השותפות האחרות לממשלה לא הפליאה. במצב שנוצר לא נותרה לנתניהו הברירה אלא לפזר את הכנסת וללכת לבחירות.
ובאשר למחלוקת על דרכי התגובה למתקפת החמאס, אפשר להעיר כי גם אם הייתה הממשלה יכולה להשיג תמונת ניצחון יותר בהירה, ככל שאפשר להגדיר כך את המערכה האחרונה בעזה, הרי שהחצנת המחלוקות שהתגלעו בקבינט עיממה גם את התמונה שהתקבלה.
וכאשר מזכירים את הפעמים הקודמות שהימין הפיל ממשלה, ראוי להדגיש כי הייתה להן הצדקה אידיאולוגית. לא זה היה הרקע למשבר האחרון, ולא הייתה כל סיבה להעניק תקווה לחמאס. וגם לא לאלו שלפני 13 שנה זרקו את האבן לבאר.

הכותב הוא דוקטורנט באטניברסיטת אריאל ועמית מחקר במכון אריאל לביטחון ותקשורת".
תאריך:  25/11/2018   |   עודכן:  27/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
שרה נתניהו נהגה לבחוש בענייני משרדו של בעלה. היא האמינה שבתור אשתו עליה לדעת כל מה שהוא עושה ועם מי הוא נפגש. יום אחד כשהגיעו מים עד נפש ושרה דרשה מנפתלי, שידע כל מה שקורה במשרד, מידע קונקרטי הנוגע ללו"ז של ביבי, ענה לה נפתלי בקוצר רוח: "אני לא עובד אצלך. אם את רוצה לדעת משהו - שאלי את בעלך". שרה נעלבה עד עומק נשמתה ומאז הטילה חרם על נפתלי
איתן קלינסקי
אני מביע את כאבי, שמושרר כה ערכי כמו אבות ישורון נדחק לקרן זווית, כי היה לו אומץ להתמודד עם נרטיב כוחני ואלים, נרטיב שעשה דה-מוניות לאחר, והאחר הוא בן העם הערבי שחי כאן
ראובן לייב
פרסומן של מודעות אבל יצירתיות נחשב לתופעה נדירה למדי בחיי היומיום המלווים אותנו    הן מקובלות יותר בקרב החוגים הדתיים-חרדיים
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנהל מלחמה פסיכולוגית נגד ישראל במטרה להביכה, לערער את הביטחון העצמי של לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל ולחשוף את זהותם כדי למנוע מהם לפעול בעתיד בשטחים ומחוצה להם.
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, משתמש בפרשה כדי לחזק את מעמדו בצמרת חמאס על-רקע מאבק הכוחות בינו לבין אסמעיל הניה
ד"ר חיים משגב
אהוד ברק מציג, יחד עם כתבי חצרו, דרישה מטופשת כשהוא קורא לחקור את נתניהו על "ההיתר" שניתן לגרמניה למכור צוללות למצרים    לעומת זאת, הדרישה לחקור את ברק בגין תשלום חריג בסך 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר נתקלת בקיתונות של חרפות וגידופים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il