X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסכם ההגירה של האו"ם, הוא מהלך רע ומסוכן ליציבות העולמית לכאורה מדובר באוניברסליזציה של תהליכי ומהלכי הגירה בעולם, בחסות האו"ם, במטרה לקדם גלובליזציה חופשית גם בתחום ההגירה בפועל זהו ניסיון למוטט את "חוקי המשחק" המדיניים הקיימים ביחב"ל ולהשליט בשלבים ממשל עולמי מרכזי בחסות האו"ם
▪  ▪  ▪
הגירה "פראית" [צילום: סנטי פלסיוס/AP]

אתר "מידה"2, סוקר את השתלשלות המהלכים שהביאה את ישראל אל סף חתימה על הסכם האו"ם הנ"ל. מדובר על כך שכ-187 מדינות חברות באו"ם עומדות לחתום על ההסכם1. בינתיים הודיעו: ארה"ב, אוסטרליה, אוסטריה, צ'כיה, פולין וישראל על התנגדותן להסכם. בישראל נעצר המהלך מול האו"ם על-פי החלטת ראש הממשלה ושר החוץ, לאחר דיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת.
"ההסכם כולל בין היתר: קריאה למדינות החתומות לגבש 'יעדי מדיניות לאומיים בנוגע להכללת מהגרים בחברות, לרבות אינטגרציה בשוק העבודה, איחוד משפחות, השכלה, אי-אפליה ובריאות'. בנוסף, על המדינה המארחת לספק למהגרים חדשים 'מידע מקיף וסיוע משפטי על זכויותיהם וחובותיהם, לרבות השגת עבודה והיתרי שהייה, שינויי סטטוס, רישום אצל הרשויות ויכולת להגיש תלונות על הפרת זכויות וכן גישה לשירותים בסיסיים'". במילים פשוטות: זכויות המהגרים רחבות ומקיפות יותר מזכויותיהם של אזרחי רבות מהמדינות שמתכוונות לחתום על ההסכם.
ההגירה "הפראית" המתחוללת כיום בעולם והולכת ומתגברת ראויה לדיון נפרד ומקיף. לדידי זו סכנה להפרת היציבות והאיזון העולמי, שעוצמתה אדירה ומידות חומרתה עולות אפילו על אלו של בעיית ההתחממות הגלובלית. די אם נזכיר בהקשר זה את ההגירה מאפריקה והמזרח התיכון לאירופה, ואלה מסוריה למדינות השכנות וממרכז ודרום אמריקה לארה"ב. הגירות אלה העבירו בעשור האחרון מיליוני בני אדם ממקומות מוצאם למדינות אחרות ומאיימות לגדול בעשור הקרוב לתנועות של עשרות מיליונים. בסיס הגישה טמון ברעיונות הגלובליזציה, שאחד מביטוייהן בזירה הבינלאומית הוא ניוון המדינות לטובת שלטון עולמי מרכזי של האו"ם או ארגון חלופי אחר. תוכנית זו נשענת על הרצון לפתור בעיות חברתיות כלכליות במדינות נחשלות במקום על-ידי הבאת הקידמה אליהן, על-ידי ייצוא הבעיה למדינות העשירות והמפותחות.
ישראל חוותה תחילתה של בעיה דומה עם הגעת ההגירה מאפריקה דרך מצרים. בתוך פחות מ-5 שנים, ובקצב אקספוננציאלי נכנסו לארץ כ-65,000 מהגרים אפריקנים. תהליכים אלה, אם מניחים להם להתפתח באופן חופשי, מתנהלים תמיד בקצב כזה. ההגירה לישראל הוגדרה כ"הצלה", אף על-פי שמהר מאוד התברר שרק מיעוט מהמהגרים הם "פליטים אמיתיים"; רובם מהגרי-עבודה דהיינו: מי שמבקשים להיטיב את מצבם ולהעלות את רמת חייהם על חשבון אחרים.
חרף הניסיון הישראלי והבינלאומי הרע עם תנועות אוכלוסין "פראיות", ניהלו גורמים במשרד החוץ במשך שנתיים דיאלוג עם מקביליהם באו"ם, שמקדמים את ההסכם החדש. במהלך תקופה לא התקיים בנושא דיון ציבורי וספק אם התקיים דיון אסטרטגי לאומי מתאים, מחוץ לצוות העוסק בו במשרד החוץ. מציאות מטרידה זו נחשפה על-ידי עקיבא ביגמן, בעיתון ישראל היום, לפני כשבועיים. בעקבות החשיפה קויים דיון דחוף בוועדת הפנים בראשות ח"כ קיש ומכאן הגיע הנושא אל שולחן רה"מ ושר החוץ, שהחליט, בצדק רב, שישראל לא תחתום על הסכם זה.
נורמה מנהלית פגומה
התשובות שניתנו על-ידי נציגי משרד החוץ בוועדת הפנים של הכנסת, לשאלות יו"ר הוועדה בעניין ניהול המהלכים בסוגיה זו מול האו"ם, מעידות על שלומיאליות בסדרי העבודה ועל חוסר הגיון בריא מצד העושים במלאכה במשרד החוץ.
אולם, אם הגורם לא היה רשלני, הוא עשוי להעיד גם על מניע חתרני בהתנהלות גורמים במשרד. משרד החוץ הוא הגורם הייצוגי של מדינת ישראל מול מדינות וארגונים בעולם. לא ייתכן שעובדיו ינהלו את פעולותיו בשאלות עקרוניות, לפי דעתם הפרטית ולא לפי מדיניות לאומית מאושרת על-ידי הגורמים המוסמכים - ממשלה ושר החוץ. לא סביר שעובדים בכירים במשרד החוץ אינם מודעים למאמצים שמשקיעה ישראל בבלימת ההגירה מאפריקה ובהוצאתם, בעלות גבוהה מאוד, של מהגרים השוהים כאן באופן בלתי חוקי, אל מחוץ למדינה. לנהל מו"מ על הסכם שעומד בסתירה מוחלטת לפעולות אלה, מבלי לקבל לכך מנדט ממשלתי מראש, נראה בעיני כהיתממות וחבלה מכוונת, ולא כסתם כנורמה מינהלית פגומה.
תגובת משרד המשפטים ומשרדים אחרים שהיו "בסוד" הפעילות, להתנהלות אנשיהם בנושא זה, מעידה במקרה הטוב על אטימות ובמקרה הפחות טוב על קנוניה; ואולי גם וגם.
השתלשלות פרשה זו מבחינת תקינות תהליכי העבודה במשרד החוץ, מחייבת בדק-בית. סדר הפעולות שמתאר אלון בר, סמנכ"ל אירגונים בינלאומיים במשרד החוץ בישיבת וועדת הפנים הנ"ל, אינה רציונלית ואינה סבירה. עבודת הפקידים במשרד חייבת להיגזר ממדיניות לאומית ולשקף אותה מראשיתה עד סיומה. אסור לנציגיה הרשמיים של מדינת ישראל לדבר מול העולם בבליל קולות, זהו מרשם בטוח לביזיונות ושגיאות.
כניסתו לפעולה של "הסכם עולמי להגירה בטוחה, מאורגנת וסדירה", מזמנת לישראל עוד מישור חיכוך לא פשוט עם מוסדות האו"ם ומוסדות בינלאומיים נוספים כבית הדין הבינלאומי. המגמה העולמית המשתקפת מהסכם זה מחזקת את התחושות ש: א. על ישראל לבחון את האמנות הבינלאומיות עליהן היא חתומה ולשקול מחדש אם לשמר את תוקף חתימתה עליהן. ב. על ישראל להצטרף ליוזמה בינלאומית ואף להיות יזמית פעילה בה, להחלפת האו"ם בארגון בינלאומי מסוג אחר -- ארגון שבעקרונות-היסוד שלו מעוגן כאבן פינה לעיקרון של שימור רעיון מדינת הלאום כיסוד למערכת היחסים הבינלאומיים.

הערות

1. למעשה, זו עוד דרך לניצול לרעה של רעיונות הדמוקרטיה הפוסט ליברלית, לרעת ממציאיה. תהליכי הגירה אלה מהווים תחליף לפיתוח אזרחי מקומי ברבות ממדינות העולם השלישי. במקום להביא את הקדמה אל המקומות בהם היא חסרה, פועל לייצא את הפיגור והנחשלות למדינות המפותחות, במסות גדולות ובלתי נשלטות (ראה להלן).
2. "משרד החוץ היה חייב להניף דגל אדום על 'הסכם ההגירה של האו"ם'. ", מידה, אינטרנט: [קישור].

תאריך:  27/11/2018   |   עודכן:  28/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל היום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הגיס החמישי" מכה שוב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אי אפשר לבוא אליך בטענות
אלטע קאקער  |  27/11/18 16:03
 
- הבנת הקריאה
י.ק  |  28/11/18 08:58
 
- על כירסום בשלבים שמעת פעם?
רפי לאופרט  |  28/11/18 13:37
2
תגיד לאופרט
הירונימוס  |  28/11/18 11:50
 
- מאין הסקת שלא קראתי? שוב
רפי לאופרט  |  28/11/18 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ קיש: יוזמת האו"ם בנושא הגירה היא דגל אדום למדינת ישראל - והעובדה שאף פקיד לא זיהה זאת היא המטרידה ביותר
איתמר לוין
דורון בריבו ירצה שנת מאסר בשל סרסרות לזנות, ולאחר שהזהיר את אחיו וחבריו - שהעסיקו עובדים זרים בלתי חוקיים - מפני פשיטות של פקחי הרשות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים: אני מוביל פסקת התגברות מורחבת. בינתיים חייבים לאכוף את איסור הוצאת כספי המסתננים    המרכז למדיניות הגירה ישראלית: היום מגדירים אלפי אריתראים כאתיופים
איתמר לוין
היועץ המשפטי טוען שמדובר בפגיעה בזכויות האדם הבסיסיות ביותר של מסתננים, אשר עלולה לגרור ביקורת בינלאומית ופגיעה ביכולתה של המדינה להתגונן בזירה המשפטית
עידן יוסף
במהלך הדיון הציגו מעסיקים בענפי הסיעוד, המסעדנות, הבנייה, התיירות, הניקיון והחקלאות כי המיסוי אינו משיג את מטרתו ואינו תורם להעסקת ישראלים שאינם מעוניינים לעבוד בענפים אלה, ורק גורם לקשיים כלכלים לעסקים ולהעלאת יוקר המחיה    חברי הוועדה קראו לביטול המיסוי באופן מדורג והסדרת העסקת עובדים זרים כחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il