X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההערכות בישראל ובלבנון הן כי לא צפויה מלחמה בעקבות מבצע מגן צפוני אך המצב נפיץ ויש לו פוטנציאל הסלמה. ישראל יוצאת למאבק מדיני נגד ארגון חיזבאללה אך הדרג המדיני חייב למקד את המאבק בממשלת לבנון שהיא הנושאת באחריות ולהבהיר לה כי לבנון תיהרס אם לא תרסן את חיזבאללה
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

על-פי ההערכות המודיעין הישראלי, מגמת ההתבססות האירנית בסוריה נבלמת בעקבות המחלוקות בצמרת האירנית כתוצאה מהמשבר הכלכלי החזק שאליו נקלעה אירן לאחר הסנקציות החדשות שהטיל עליה ממשל טראמפ. אולם, אירן לא ויתרה על שאיפותיה להגמוניה אזורית והשמדתה של מדינת ישראל,היא עדיין נחושה להפעיל את חיזבאללה מהחזית החדשה שהיא מתכוונת לפתוח בחלק הסורי של רמת הגולן וגם מדרום לבנון. חשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה ע"י ישראל טרפה לאירן את הקלפים ושיבשה את תוכנית ההתקפה שלה ושל חיזבאללה בעתיד.
ברגע שצה"ל ישלים את מבצע מגן צפוני הוא למעשה ינטרל את האופציה של השימוש במנהרות חודרות לתוך שטח ישראל, אולם חיזבאללה לא ישנה את תוכניותיו ההתקפיות, הוא עדיין מתכנן לכבוש חלקים מהגליל בפעולה התקפית באמצעות הסתערות רגלית על מוצבי צה"ל על הגבול והחדרת פלוגות הכוח המיוחד שהוקצה למטרה זו הנקרא "כוח רדואן" לתוך השטח הישראלי באמצעות אופנועים, מכוניות אזרחיות וכלי רכב צבאיים 4X4.
כפי שהדברים נראים כעת, מבצע מגן צפוני יארך כמה חודשים, אתמול אותרה מנהרה שלישית במספר ע"י צה"ל אך גורמים בפיקוד הצפון אומרים כי מדובר בחפירה מסובכת מאוד לאיתור המנהרות, יותר ממה שהעריכו בתחילה, צה"ל ינסה לזרז את התהליכים ויצרף כלי קידוח נוספים.
ראש אמ"ן, האלוף תמיר היימן העריך ב-11 בדצמבר, בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי הסבירות למלחמה נמוכה ונראה שכרגע אין אינטרס לחיזבאללה במלחמה בלבנון, עם זאת המצב בשטח נפיץ ויש פוטנציאל להסלמה.
נשיא לבנון מישל עון גילה ב-11 בדצמבר כי ישראל העבירה ללבנון מסר מארצות הברית כי אין לה כוונות תוקפניות וכי היא תמשיך בפעילות על אדמתה, הנשיא הלבנוני הדגיש כי גם ללבנון אין כוונות תוקפניות ולכן "אין סכנה לעימות במבצע הזה".
מתקפה מדינית
ישראל מתמודדת עם 3 חזיתות, הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה, חיזבאללה בדרום לבנון, והניסיונות של חמאס לעורר גל פיגועים בשטחי הגדה, ברצועת עזה המצב בשליטה בעקבות ההצלחה החלקית של מאמצי התיווך של מצרים להשגת רגיעה.
בהעדר עימות צבאי עם חיזבאללה וכל עוד נמשך מבצע מגן צפוני בשטח ישראל, מה שנותר לישראל הוא להיאבק בחיזבאללה במישור המדיני. על-פי גורמים מדיניים,ראש הממשלה בנימין נתניהו טס לבריסל שם נועד עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו וסיכם עמו את המתווה המדיני למתקפה הדיפלומטית על חזבאלללה.
המתווה יכלול את המהלכים הבאים:
  • הטלת סנקציות כלכליות נוספות על חיזבאללה.
  • דיון באו"ם על מעמדו של כוח יוניפ"יל בדרום לבנון, ישראל תדרוש להרחיב את המנדט של יוניפ"יל ולתת לו סמכויות לשמור על הגבול של לבנון עמה.
  • המשך המתקפה התקשורתית על חיזבאללה כדי להראות ללבנונים כי הוא מסכן את מדינתם ועומד להביא עליהם חורבן וגם כלפי מדינות ערב ומדינות אירופה כי מדובר בארגון טרור מסוכן שהינו שלוחה של אירן.
לבנון נושאת באחריות
חיזבאללה לא ישנה את תוכניותיו ההתקפיות כלפי ישראל גם לאחר חשיפת מנהרות הטרור, הארגון צבר ידע צבאי רב במהלך מלחמת האזרחים בסוריה וניסיון קרבי גם בתחום ההתקפי שאותו הוא ירצה ליישם במלחמה עם ישראל. ההתמקדות של ישראל צריכה להיעשות בממשלת לבנון שהיא הריבון במדינה ונושאת באחריות ליישם את החלטה 1701 של מועצת הביטחון.
צבא לבנון נשלט למעשה ע"י חיזבאללה ואילו ארגון חיזבאללה הוא שלוחה ומריונטה של אירן, אירן היא השולטת בפועל בלבנון באמצעות הכוח הצבאי של חיזבאללה.
לכן, המסר הישראלי צריך להיות ברור ולבוא מראש הפירמידה המדינית בישראל, אם ממשלת לבנון לא תרסן את חיזבאללה, ישראל תהרוס את לבנון על כל התשתיות שבה, כפי שאמר השר יואב גלנט "נחזיר את לבנון לתקופת האבן".
במלחמת לבנון השנייה עשתה ישראל טעות, היא התמקדה בארגון חיזבאללה בלבד ותקפה את מעוזיו בשכונת א-דאחיה שבביירות מבלי לפגוע בתשתית האזרחית הלבנונית.
הגיע הזמן לתקן את הטעות ולהעביר מסר חד וברור לממשלת לבנון כי במלחמה הבאה עם חיזבאללה התשתיות שלה יהרסו. ישראל גם צריכה לדרוש מממשל טראמפ להפעיל לחץ כלכלי על ממשלת לבנון כדי שהמסר יעבור, ממשלת לבנון צריכה לדעת שגם היא צפויה לסנקציות כלכליות כבדות אם תמשיך לאפשר לארגון חיזבאללה לעשות ככל העולה על רוחו בגבול עם ישראל.

תאריך:  12/12/2018   |   עודכן:  12/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע מגן צפוני
איציק וולף
כוחות צה"ל חשפו בצהריים מנהרה התקפית שלישית שחדרה לשטח ישראל מן השטח הלבנוני    צה"ל הודיע כי המנהרה מולכדה וכי כל מי שייכנס אליה מהצד הלבנוני מסכן את חייו
עו"ד אברהם פכטר
מבצע גילוי, טיהור והשמדת המנהרות של החיזבאללה בצפון הפתיע מחד את הציבור, את נסראללה אבל לא כל כך את התקשורת "המפרגנת" והפוליטיקאים    הניסיון לקשור ולקשר בין העיתוי של המבצע לבין פרסום המסקנות נגד נתניהו הוא כל כך פטתי ומגוחך, שאפילו קשה לצחוק, מקסימום לגחך קמעה    הקבינט אישר את המבצע לפני יותר מחודש והרמטכ"ל, הוא שהחליט על העיתוי והביצוע
גרשון אקשטיין
שוב אנו עדים לדילמה הקשה, האם להגיב בחוזקה על גילוי המנהרות, או שמא לא כעת ולחכות לשעת כושר
עידן יוסף
הרמטכ"ל נועד בקריה עם מפקד יוניפיל ואמר כי כריית מנהרות חיזבאללה מהווה הפרה של החלטה 1701    מטיל את האחריות על ממשלת לבנון
איציק וולף
דובר צה"ל בערבית קרא ללבנונים המתגוררים בכפרים כילא וראמיה לעזוב את בתיהם באופן זמני עד לסיום נטרול מנהרות התקיפה שחפר חיזבאללה מתחת הבתים    "האם אתם חיים בביטחון כשאתם יודעים שבתיכם נמצאים מעל חבית חומר נפץ?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il