חברת מיקרוסופט הודיעה על רכישת חברת הפרסום הדיגיטלית, aQuantive, במחיר של 66.50 דולר למניה במזומן. העסקה כולה מוערכת ב-6 מיליארד דולר.
צעד זה מרחיב את מאמציה של מיקרוסופט בתחום הפרסום. aQuantive אשר הוקמה ב-1997 ואשר מעסיקה כ-2,600 עובדים היא חברת האם של סוכנויות הפרסום Avenue A /Razorfish, Atlas Media Console ו- Drive PM.
"תעשיית הפרסום מתפתחת וצומחת בקצב מדהים, ומתקדמת בהתמדה לכיוון של פרסום מקוון, מבוסס IP, אשר מגביר את חשיבות התוכנה לתעשייה זו", אמר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. "ההודעה של היום משקפת את הצעד הבא באבולוציה של רשת הפרסום של MSN, אשר כעת תכלול פרסום בכל מגוון מוצרינו", הוא הוסיף.
הרכישה תאפשר למיקרוסופט לחזק את יחסיה עם מפרסמים, סוכנויות פרסום ומוציאים לאור בכך שתרחיב את פלטפורמות הפרסום של החברה מעבר ליכולות הנוכחיות של MSN.
מחיר הרכישה של aQuantive משקף פרמיה של 85% על מחיר הסגירה של החברה אתמול ברמה של 35.87 דולר למניה. במסחר לפני הפתיחה נוסק מחיר המניה לרמת 64.75 דולר למניה.
עסקה זו של מיקרוסופט מגיע על רקע מספר רב של עסקות בין חברות אינטרנט לחברות פרסום בחודשיים האחרונים. אתמול הודיעה ענקית הפרסום WPP גרופ על רכישת חברת 24/7 ריל מדיה במחיר של 649 מיליון דולר; יאהו הודיעה על רכישת יתרת מניות רייט מדיה וגוגל רכשה את דאבל קליק במחיר של 3.1 מיליארד דולר.