X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שדרת שאנז אליזה בלב פריז, הופכת מידי סופ"ש לזירת התנגשויות אלימות עם המשטרה, אך בשאר ימי השבוע נערכת לחגיגות המולד ומציגה חזות זוהרת, כאילו לא בה מתנהלות מהומות האפודים הצהובים, המאיימות גם על יהדות צרפת
▪  ▪  ▪
השקט שלפני הסערה [צילום: ת'יבולט קאמוס/AP]

אורח לרגע רואה כל פגע? לא בהכרח. כשערכנו ביום ה' שעבר סיבוב רגלי קצר בליבה הפועם של פריז, לאורך שדרת השאנז אליזה היוקרתית, לא ניכר כלל המשבר החברתי החמור הפוקד בימים אלה את צרפת, שמתבטא בהפגנות ומהומות אלימות שמחוללים בעריה המרכזיות מפגיני האפודים הצהובים.
רק יומיים לאחר מכן, התחוללו שוב מהומות בשאנז אליזה. אבל 48 שעות לפני, הייתה השדרה היוקרתית זוהרת וחגיגית מתמיד. כאילו אין משבר: עצי הערמון המיתולוגיים שלאורך השדרה הוארו בנטפי אורות אדמדמים חגיגיים, ומגדל אייפל זהר כולו באורות מוזהבים. עוברים ושבים מילאו את המידרכות הרחבות כבכל ערב חג, נכנסו ויצאו בפתחי החנויות היוקרתיות. פריז, במלוא השיק הפריזאי, נערכת לחג המולד. בלתי אפשרי היה לדמיין, שכאן בדיוק מצויה זירת קרבות הרחוב האלימים, בין האפודים הצהובים לאנשי הביטחון.
רק חדי עין הבחינו שבקרנות הרחובות המסתעפים מן השאנז אליזה, ממתינים מיקבצים של גדרות ביטחון ניידות, מוכנות לפריסה מול האפודים הצהובים. פה ושם גם נראו דבוקות של שוטרים חמושים, שהשתדלו לא להתבלט.
פרשנים רבים ניסו להסביר את שורשי המשבר החברתי בצרפת, שהופך מידי סופ"ש להפגנות אלימות, שכוללות התנגשויות עם המשטרה, ביזת חנויות, קריאות גנאי חריפות נגד הנשיא מקרון ועוד. יש שהסבירו אותן בפער האדיר שקורע את הציבור הצרפתי, בין יושבי הערים הנהנים מרווחה יחסית, למיליוני תושבי הפריפריה שמדשדשים עדיין בימי הביניים מבחינת איכות החיים.
נער השעשועים
יש הטוענים כי זוהי תגובה לפתיחת שערי צרפת לרווחה בפני מהגרים למיניהם, ובכללם 6 מיליון מוסלמים, המנשלים את הצרפתים מפרנסתם ומעוותים את צביונה של הרפובליקה. פרשנות אחרת גורסת כי ההפגנות מבטאות שאט נפש מנער השעשועים מקרון, שנתגלה יהיר, שחצן וקשקשן, ומוביל גזירות כלכליות חריפות במיוחד: מניעת קביעות בעבודה, מחיקת החוזים הקיבוציים, ועוד.
לתוך כל האנדרלמוסיה החברתית כלכלית הזו, נקלעת למרבה הצער קהילת יהודי צרפת, המונה כחצי מיליון נפש והיא הגדולה באירופה. שוב קורה, כמו בכל משבר חברתי ו/או כלכלי לאורך ההיסטוריה ובכל העולם, שהיהודים נתפסים כנאשמים ראשונים לכל משבר, ברוח משנתו של הצאר ימ"ש: 'הכה ביהודים והצל את רוסיה'. יהודי צרפת סובלים קשות מאנטישמיות שבאה לידי ביטוי חריף בעליית כוחה של מפלגת של לה-פן הימנית קיצונית, ובהתפרצויות אנטישמיות חדשים לבקרים: רק בשבוע שעבר צויירו 37 צלבי קרס על מצבות בית העלמין היהודי בשטרסבורג, לצד כתובות נאצה נגד מקרון; ובשנים האחרונות נוספו על שונאינו מיליוני המוסלמים רוויי המשטמה המתרבים ברפובליקה.
לכל אלה מצטרף עכשיו התיעוב הגובר ברחוב הצרפתי מאישיותו של הנשיא מקרון, שהידרדר בסקרים לתמיכה של 18% בלבד, מה שאומר שכ-80% מהציבור נגדו. הצרפתים מואסים בשחצנותו של האיש שמשווה עצמו לאל הרומאי יופיטר. ומי אחראי לעצם כניסתו לארמון האליזה, אם לא היהודים? זאת גם בגלל עברו כבכיר בבנק רוטשילד היהודי; וגם בשל תמיכתם המסיבית במקרון מול לה-פן.
גם באחריות לגזירות הכלכליות שמבקש מקרון להשית על הצרפתים, מאשימים את היהודים. הצרפתים עדיין מאמינים בקשר היהודי העולמי של השליטה המוחלטת בכסף העולמי, בבתי ההשקעה ובבנקים, ומשוכנעים שהיהודים תחת שלטון מקרון מתעשרים על חשבון כיסם הם.
וכך מוצאים עצמם יהודי צרפת נתונים בצבת המלכודת: הימין מתעב אותם בשל היותם, לטענתו, ממליכי מקרון ושותפי אליטת הכסף העולמית, והשמאל שוטם אותם בגלל העניין הפלשתיני ותמיכתו בקהילה האיסלאמית בצרפת.
הרפובליקה החמישית בניהולו של עמנואל מקרון, מפגינה סימני מחלה קשה, שרוחשת מתחת למעטה החגיגי האופף את השאנז אליזה ושאר רחובותיה המרכזיים של צרפת. מולה נאלצים יהודי צרפת לשקול ברצינות הגירה מסיבית דווקא מן המדינה, שהכירה ביהדות, עוד מימי נפוליאון, כדת רשמית (לצד הקתולים, הלותרנים והרפורמיסטים), וסיסמתה (הלא ממומשת) היא: Libert?, ?galit?, Fraternit? - חרות, שוויון, אחווה.

תאריך:  19/12/2018   |   עודכן:  19/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה הצרפתית אורבת ליהודי צרפת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מהגרים
רפי לאופרט
הסכם ההגירה של האו"ם, הוא מהלך רע ומסוכן ליציבות העולמית    לכאורה מדובר באוניברסליזציה של תהליכי ומהלכי הגירה בעולם, בחסות האו"ם, במטרה לקדם גלובליזציה חופשית גם בתחום ההגירה    בפועל זהו ניסיון למוטט את "חוקי המשחק" המדיניים הקיימים ביחב"ל ולהשליט בשלבים ממשל עולמי מרכזי בחסות האו"ם
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ קיש: יוזמת האו"ם בנושא הגירה היא דגל אדום למדינת ישראל - והעובדה שאף פקיד לא זיהה זאת היא המטרידה ביותר
איתמר לוין
דורון בריבו ירצה שנת מאסר בשל סרסרות לזנות, ולאחר שהזהיר את אחיו וחבריו - שהעסיקו עובדים זרים בלתי חוקיים - מפני פשיטות של פקחי הרשות
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים: אני מוביל פסקת התגברות מורחבת. בינתיים חייבים לאכוף את איסור הוצאת כספי המסתננים    המרכז למדיניות הגירה ישראלית: היום מגדירים אלפי אריתראים כאתיופים
איתמר לוין
היועץ המשפטי טוען שמדובר בפגיעה בזכויות האדם הבסיסיות ביותר של מסתננים, אשר עלולה לגרור ביקורת בינלאומית ופגיעה ביכולתה של המדינה להתגונן בזירה המשפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il