X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק הפללת צרכני הזנות אינו מידתי, עמום מבחינה חוקית, חודר בצורה מיותרת לחיי הפרט - ובעיקר: לא יסייע לנשים המוחלשות והמנוצלות באמת
▪  ▪  ▪
מי זקוק לעזרה [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

בפתח הדברים אבקש להדגיש, כי איני תומך בשום צורה שהיא בניצול נשים ובהחפצתן בכל דרך שהיא. החוק הנוכחי להפללת צרכני הזנות פועל להענשתם הכספית של צרכני הזנות, במטרה לייצר כנגדם הרתעה ותמריץ להפסיק לצרוך שירותים אלו. הנחת המחוקק היא, כי בחירתה של האישה אשר עוסקת בזנות אינה חופשית, ועל כן יש לסייע לה להיחלץ מעיסוקה זה.
לשיטתי, יש להבדיל באופן גס בין זנות הרחוב, זו שמושתת על נשים חלשות, רעבות ולרוב אף מכורות לסמים, כגון זו אשר מתקיימת באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, לבין זנות האירוח - מתן שירותי מין בתשלום בדירות דיסקרטיות, שבהן לרוב מדובר בנשים יותר דעתניות ופחות מוחלשות. כמו-כן, יש לעמוד על מספר קשיים הנובעים מהחוק כפי שהתקבל.
ראשית, אין בו הגדרה אודות גבולות האיסור, קרי: מהו אותו מעשה זנות שאסור לצרוך. אין לקבל מצב חוקי שבו לא מגדירים בחוק את יסודות המעשה האסור, ולו בכדי לייצר ודאות משפטית. מכך נובע, כי כל מי שישלם תמורת שירותי מין, הוא למעשה צרכן זנות. אבל האם נשים המבקשות תמיכה מגבר ספציפי הן זונות? האם גבר אשר תומך כלכלית באישה - מחוץ לחיי הנישואין - להנאה מינית, הוא צרכן שירותי זנות?
שנית, היכן עובר קו הגבול שבין הרצון לעזור לאישה הבודדת, לבין החדירה לפרטיותם של אזרחי המדינה ולזכויות היסוד שלהם? מדוע אישה בוגרת ודעתנית אינה יכולה לבחור לעסוק במקצוע זה לתקופה קצרה בחייה, למשל? מדוע העיסוק עצמו מותר וצריכתו אסורה? האם הדבר נכון וצודק מבחינה חוקית?
מדוע לכאורה מתירים לאישה לעסוק במקצוע זה אבל משתמשים בה כמכשיר לגביית מיסים? מה הרציונאל ביצירת יצור כלאיים של קנסות מינהליים דווקא? האם באמתלה של אכיפה קלה ומהירה לכאורה, לא מאפשרים למשטרה לחדור לפרטיותם של אזרחים רבים יותר? אולי עדיף היה לייצר הרתעה כלפי הגרעין הקשה באמצעות אכיפה פלילית, ולהימנע מהפתרון שנבחר. "ריסוס" מינהלי מקל לא ירתיע את המנצלים האמיתיים, שלרוב יכולים לספוג בקלות סנקציות כספיות.
ולגבי תופעת זנות הרחוב: המדינה מחויבת לסייע לאותן נשים מסכנות במסגרת שירותי הרווחה הקיימים. לצורך כך אין צורך בכלי פלילי. אין כל הצדקה לייצר מנגנון הכנסה למדינה באמצעות קנסות מינהליים, אשר ספק רב אם יסייעו לנשים שאכן זקוקות לסיוע.
פתרון נכון, מידתי ומכבד יותר היה מיסוד הזנות, דהיינו הכרה בעיסוק כעיסוק חוקי, מתן אפשרות לאישה לפתוח תיק ברשות המיסים, אכיפה תברואתית ובריאותית ועוד. במקרה זה, כל אותן נשים מנוצלות היו "צפות" מיד, שכן הן לא היו יוצרות קשר עם הממסד, וכך היה קל יותר לזהותן ולסייע להן.
הפללת צרכני הזנות לא תעלים ולא תמגר את המקצוע העתיק בעולם וככל הנראה גם לא תועיל לאישה אשר עוסקת בזנות הרחוב. ייתכן שהיא רק תאפשר לנצל אותה בצורה שקטה יותר ופוגעת יותר.

הכותב עוסק בייצוג בתחום הפלילי והצווארון הלבן.
תאריך:  02/01/2019   |   עודכן:  02/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סחר בבני אדם
עידן יוסף
אושרו בקריאה שנייה ושלישית הגבלת פרסום של מוצרי טבק ושיווקם    איתן כבל על איסור צריכת זנות: "אחד החוקים הכי קשים שהעברתי בימי חיי"
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה את החוק לאיסור צריכת זנות לקריאות שנייה ושלישית    מנכ"ל משרד המשפטים: השגנו תקציב של 30 מיליון שקל שיוקצו בבסיס התקציב מדי שנה לטובת הרחבת המענים לשיקום האוכלוסיות בזנות
איתמר לוין
יצאו נגד הצו שהורה לחסום את הגישה לאתרים - אך סירבו להזדהות בנימוק שהם עלולים להיתבע, ובמקביל טענו שמדובר בפעילות חוקית    ברק-ארז דחתה על הסף את הערעור
עידן יוסף
נעצרו 12 חשודים בהם מדאם', בן זוגה, בנה ואחרים בחשד ליבוא הנשים וסרסרות לזנות    עוד עוכבו 8 נשים שעל-פי החשד עסקו במתן שירותי מין
ראובן לייב
במקום לנהל כנגדה מלחמה, שהיא כבר מראש אבודה - עדיף היה למסד אותה, לפחות למען בריאות הציבור    פיקוח על שירותי המין, כפי שמקובל בעולם הנאור, יתרום למניעת הפצתן של מחלות מדבקות, הגוררות אחריהן רק סבל גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il