X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מקור הקושי לעקוב סטטיסטית אחר מספרם המציאותי של בוחרי פייגלין, נטוע בעובדה שפייגלין הוא אדם לא שיגרתי העומד בראש מפלגה בעלת מצע לא שיגרתי
▪  ▪  ▪
פייגלין. לא שגרתי [צילום: פלאש 90]

יריית הפתיחה של בחירות 2019 לוותה במקהלת קיטורים נרגנים מצד המפלגות הגדולות, על כך שרבים מהבוחרים הולכים "לזרוק את הקול שלהם לפח". זה הולך לקרות, כך רוצים שנאמין, בשל הצבעה למפלגות קטנות שאינן צפויות, בשום פנים ואופן, לעבור את אחוז החסימה.
קחו למשל את תגובת המפלגות הגדולות להצהרותיו של ראש מפלגת "זהות", משה פייגלין, בדבר ציפייתו לשבת בכנסת הבאה. תגובות אלו נעות בין פטרונות מגחיכה להתעלמות מזלזלת. מבחינתם, לא הייתה זו בעיה קשה מדי להציג את פייגלין כמטורף הזוי בעודו מכהן כח"כ לגיטימי מטעם הליכוד, כל שכן כאשר הוא משיק מפלגה משלו ומעז להצהיר, למרבה החלחלה, על שאיפותיו להיבחר בבוא היום לראשות הממשלה.
בדומה לכך, היחס לגל הירש ולמפלגתו "מגן" אולי אוהד יותר, אך מתנשא לא פחות. במקרה זה, גושי הענק מודעים היטב למומנטום שצובר הירש, בזכות המענה שמפלגתו מספקת לבוחר בעל האוריינטציה הימנית-ביטחונית-חברתית. מדובר בתת-סיווג אלקטורלי אשר חמק מתחת לרדאר של המפלגות הגדולות וזוהה בזמן על-ידי הירש, אשר תפר את מצעו המפלגתי במיוחד למידותיו של בוחר זה.
מניתוח דפוס כאבי הבטן שמפגין האורגניזם הפוליטי, השולח אוטומטית נוגדנים לחסל כל פתוגן בדמות רשימה חדשה, נראה כי תגובת המערכת החיסונית אלימה ואגרסיבית יותר במלחמתה בפייגלין ובמפלגתו "זהות", מאשר בהירש ובמפלגת "מגן". משמע, לפייגלין יש סיכוי טוב עד טוב מאוד לעבור את אחוז החסימה.
חפשו במשולש
ולו ישאל השואל "כיצד אין הסקרים מראים זאת"? אף אתה אמור לו: כבר קרה פעם בפוליטיקה הישראלית שמועמד הלך לישון כראש ממשלה נבחר, והתעורר כראש האופוזיציה.
מקור הקושי לעקוב סטטיסטית אחר מספרם המציאותי של בוחרי פייגלין, נטוע בעובדה שפייגלין הוא אדם לא שיגרתי העומד בראש מפלגה בעלת מצע לא שיגרתי. לאיש יש אג'נדה סדורה, יציבה ועקבית החולשת על כל-כך הרבה סוגיות חברתיות, דתיות, מדיניות וביטחוניות, עד שניתן למצוא מצביעי פייגלין בכל פילוח מגזרי העולה על הדעת. תתפלאו, יש גם ערבים.
מכוני הסקרים התרגלו לעבודה קלה. מצביעי סמוטריץ'? חפשו בהתנחלויות. גנץ? השבט הלבן, כמובן. ביבי? אצטדיון טדי ושוק מחנה יהודה. רשימה משותפת? חפשו במשולש.
די כבר עם הפוליטיקה הפשטנית הזו. נראה אתכם מספקים לנו תמונה מהימנה ותקפה על מספרם הריאלי של בוחרי פייגלין. נכון שאין לכם מושג מאיפה להתחיל? או. אז זו ההוכחה האמתית לכך, שהמפלגות הקטנות הן המרענן הרשמי של בחירות 2019. הדמוקרטיה הישראלית חיה ובועטת.

תאריך:  11/02/2019   |   עודכן:  12/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך הפסקתי לפחד, ולמדתי לחבב את משה פייגלין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
#מצביע_זהות ל"ת
דן ו.  |  12/02/19 07:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איתמר לוין
הודעתו של מבקר המדינה על בדיקה בנושא המטוס הממלכתי מהווה חריגה בוטה מהנהלים הנוגעים לתקופת בחירות    תזכורת: שפירא ניסה להתערב גם בבחירות הקודמות    ואילו הודעת התגובה של יש עתיד מלמדת, כי יאיר לפיד נותר בור מוחלט בנוגע לתקציב המדינה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הבחירות הורה לבדוק את החשד לאי-סדרים בבחירות המקדימות בליכוד שנערכו בשבוע שעבר    החשד עלה בעקבות נתוני הצבעה חריגים בשורה של יישובים שלא הולמים את מספר המתפקדים בעלי זכות הצבעה
עידן יוסף
קורא לגדולי התורה לקרוא לספרדים להצביע לש"ס ולאשכנזים להצביע ליהדות התורה    גורם ביהדות התורה: "רק ביום חמישי הוא שלח אלינו שליח לבדוק האם זה מתקדם מצידנו"    כתב וואלה הותקף בידי פעילי ש"ס
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אתיקה, עתיד קודר, לא נבחרה,משבר וחדשות-שווא    שבוע טוב    משנכנס אדר מרבין בשמחה
מירב ארד
ברשימת "אחי ישראלי" הטייס המעוטר ביותר בחיל-האוויר ודוברת צה"ל לשעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il