X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אפילו הקוסם הודיני לא יכול היה להגיע לתוצאות טובות יותר. איך הניבה קלפי במצפה יריחו שבה הצביעו 153 מצביעים 492 קולות, ואיך כל זה קשור לעו"ד שי גלילי, מבקר הליכוד, שיש מי שבוחרים להציג אותו כאיש "הזוי". כך הפך השלם גדול מסך כל חלקיו
▪  ▪  ▪
טוב שיש שומר סף
עו"ד שי גלילי

עו"ד שי גלילי הוא המבקר הפנימי של הליכוד. גלילי איש ישר-דרך, שמתריע כבר שנים רבות על אי-סדרים בליכוד. המבוקרים שגלילי לא דופק להם חשבון מציגים אותו כאיש הזוי, ומנסים לתרץ את קביעותיו על הגבול שבין הזוי לדמיוני.
עכשיו הצליח "המבקר ההזוי" גלילי לחשוף את אחת ההונאות הגדולות הקשורות בבחירות המקדימות שהיו בליכוד. אני ממתין בקוצר רוח לאיש הראשון שיצהיר שגלילי הוא שמאלן, שפועל בליכוד כשתול של מחנה השמאל ומשוכנע שזה יקרה בקרוב מאוד.
קשה לדעת האם בליכוד יתייחסו הפעם ביתר רצינות לשומר הסף שלהם, שמתריע כבר שנים רבות על אי-סדרים. מה שבטוח שעכשיו כל מי שכשלו במקדימות, בעיקר כאלה שהיו על גבול הכניסה לעשירייה הראשונה או השנייה, יהפכו לתומכיו הגדולים של עו"ד גלילי וישאו אותו על כפיים.
בליכוד עשו טעות קשה. אם ראשי הליכוד התכוונו לבחור ב"מבקר בובה", הם לא בחרו באיש הנכון. שי גלילי איש ישר-דרך, שלקח את התפקיד בכל הרצינות. זאת הסיבה שהוא לא יוכל להיבחר לעולם במקדימות בליכוד, דבר שהוא לא חשב עליו אף פעם, אבל גלילי יהיה כשיר לנקות את האורוות.
גלילי הוא זוכה אות אבירת השלטון בתחום הרשות המבקרת של התנועה לאיכות השלטון. בליכוד לא אוהבים אבירים, בעיקר לא על סוס לבן, כפי שגלילי מעיד בעצמו. הליכוד לדבריו אינו מפלגה מושחתת, אבל יש גורמים פנימיים בתוך המפלגה, בעיקר נושאי המשרה שמבצעים פעולות שאפשר לקרוא להן מושחתות כהגדרתו.
ניסו לפגוע בעבודתו
עו"ד גלילי מאשר כי בתחילת כהונתו כמבקר הליכוד, היו גורמים מסוימים - בעיקר במנהלת - שניסו לסכל כל פעולה שביצע. אותם גורמים ניסו לפגוע בסמכויות הביקורת שלו וגם בשכרו. רק לאחר שפנה לבית המשפט המחוזי יכול היה שי גלילי לבצע ביקורת הולמת.
לגלילי יש תיאוריה ברורה על אישיותו של מבקר פנים. הוא יכול להיות "או הכי שנוא, או הכי מושחת". גלילי, שהוא ישר דרך, מעדיף את האפשרות הראשונה. הוא ממליץ לכל אותם מבקרים פנימיים שנתקלו בקשיים שבהם הוא נתקל לא להרפות, ואם יש צורך לפנות לבתי המשפט כדי שהביקורת הפנימית לא תיפגע.
גלילי נבחר לתפקיד ביוני 2013 בבחירות חשאיות, וגבר על המועמד של ראש הממשלה נתניהו. אם השם הזה מוכר לכם זה מפני שבדוחות קודמים שפרסם עו"ד שי גלילי, בין השאר על בחירות 2015, הוא מתח ביקורת חריפה על מי ששימש באותה עת יושב-ראש מטה הבחירות שלמה פילבר, ודרש ממנו להחזיר את הכסף.
גלילי לא חמל גם על ניר חפץ, היועץ של משפחת נתניהו, שפעל לדעתו לכאורה בניגוד עניינים באותה תקופה.
השלם גדול מסך כל חלקיו
עכשיו כל אמצעי התקשורת מחזרים אחרי גלילי, שגילה אי-סדרים לכאורה במקדימות, ודורש ספירה חוזרת של הקולות. עו"ד גלילי פנה בכתב לוועדת הבחירות של הליכוד ופירט תלונות לפיהן תוצאות שהוזנו במחשב המרכזי של הליכוד לאחר הספירה הידנית אינן תואמת את תוצאות האמת שהתקבלו לאחר הספירה הידנית שבוצעה בכל אחת מהקלפיות.
גלילי גילה למשל שבקלפי מספר 3 בבני ברק זכתה שרת התרבות מירי רגב ל-274 קולות כאשר בקלפי הצביעו לא יותר משישים איש. אבל זה לא השיא. בקלפי בקריית מלאכי הצביעו 60 איש, אבל השר יואב גלנט זכה בקלפי הזאת ל-640 קולות. וזה לא הסוף. בנתיבות הצביעו 1,047 מצביעים בלבד, אבל השר ישראל כ"ץ זכה באותה קלפי ב-1,061 קולות.
השיא במצפה יריחו
שיא השיאים נרשם בקלפי של מצפה יריחו, שבה הצביעו 153 מצביעים בלבד, אבל השר אופיר אקוניס קיבל בקלפי הזאת 161 קולות, יושב-ראש הכנסת אדלשטיין, 167 קולות, זאב אלקין 164 קולות וסגנית שר החוץ חוטובלי 167 קולות, כאשר מהקלפי הזאת דווחו באמצעות המחשב 490 קולות(!) למרות שהצביעו בה בפועל לא יותר מ-153 מצביעים.
אז מי אמר שבמקדימות הנוכחיות בליכוד לא נשברו כל השיאים. עכשיו תגידו אתם. מבקר הליכוד עו"ד גלילי הוא איש הזוי, הוא קוסם? או שאנחנו חוזים פשוט בנס חנוכה?

המחבר הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו משקף את עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  12/02/2019   |   עודכן:  13/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
עם שיבוצו במקום ה-15 והלא ריאלי, ח"כ איתן כבל שילם את המחיר הפוליטי על התנגדותו ליו"ר גבאי    כבל: "מסיים את היום הזה בראש מורם"    שמולי: "מסתכלים קדימה"
ראובן לייב
במפלגה מתבוננים על הסקרים בייאוש מסוים ובתחושה של חוסר-אונים איחוד עם העבודה, או חבירה לרשימה משותפת של יאיר לפיד עם בני גנץ, ירדו ככל הנראה מן הפרק
איציק וולף
בישיבה שהתקיימה הערב בין צוותי המו"מ של האיחוד הלאומי והבית היהודי נרשמה התקדמות במספר נושאים    הצוותים סכמו להמשיך את המגעים מחר בבוקר על-מנת להגיע בהקדם להסכם מלא וסופ
איציק וולף
סגירת הקלפיות נדחתה בחצי שעה בשל העומסים בתחנות ההצבעה    צמרת רשימת העבודה לכנסת: גבאי, שמולי, שפיר, יחימוביץ' ופרץ    ח"כ איתן כבל נדחק למקום ה-15 הלא ריאלי
איציק וולף
ראש הממשלה הודיע כי יוותר על שיריון מועמד מטעמו ברשימת הליכוד במקום ה-21    ח"כ דוד ביטן הודיע כי ימשוך את העתירה שהגיש לבית הדין של הליכוד בנושא
רשימות נוספות
נתניהו: לא אשב בממשלה עם בני גנץ  /  איציק וולף
ח"כ גליק: ראשים צריכים 'לעוף'  /  איציק וולף
ש"ס: נשים יכולות להתקבל  /  איתמר לוין
העבודה שורדת או נעלמת  /  ראובן לייב
ההברק(ת)ה של בנט  /  אליהו קאופמן
הפריימריז שלפני  /  עו"ד אברהם פכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il