X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת להכשיר את השימוש בו לחולי סרטן ומחלות קשות אחרות, כדי לגאול את הסובבלים מכאביהם הכרוניים
▪  ▪  ▪
עגלת החשיש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אחרי שרעיון הלגליזציה של סמים קלים כבר קיים זה שנים במצע של מרץ - הוא חוזר ועולה עכשיו מחדש על דל-שפתותיהם של כל ה"מי ומי" בפוליטיקה הישראלית, החל במשה פייגלין, שהצליח לנכס אותו לעצמו, דרך אבי גבאי, משה כחלון ובנט, וכלה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמן הסתם מייחס לצמח הרפואי חשיבות משלו במערכת הבחירות המתלהטת, שאם לא כן - לא היה עולה על עגלת החשיש הדוהרת.
כך או אחרת, אין עוד חולק על יתרונות השימוש בקנביס הרפואי לחולי סרטן במיוחד, ומחלות אחרות, הנזקקים לו כמזור ייחודי כנגד מכאוביהם. חרף זאת ממשיך משרד הבריאות להערים עליהם קשיים לאינספור, והכל בשל התנגדותו העיקשת להסדרת השימוש בחקיקה מתאימה.
העובדה שמזה עשר שנים יכולים, על הנייר, חולים ישראלים להשתמש בקנביס רפואי בלעדי חקיקה - אינה מעלה ואינה מורידה. בפועל היא הרי נמנעת מהם ונגזר עליהם להיתקל מדי יום במסך כבד של עשן, המורד על ראשיהם ללא שום הצדקה.
טיפול ייחודי
למען הגלוי הנאות, וכדי לזרז סוף-סוף חקיקה בנושא, אני חושף כאן את הטיפול שניתן עוד לפני למעלה משני עשורים, לבת-זוגתי המנוחה בצמח הקנביס. בת זוגי, עליה השלום, הייתה בבחינת שפן הניסיונות הראשון בארץ לטיפול הייחודי הזה, במסגרת אשפוז יום בבית החולים. התרופה הזאת, לשיכוך כאבים, ניתנה לה בקוקטייל כימותרפי, באישורו של רופא-מומחה ועל דעת משרד הבריאות.
בת-זוגתי דאז, שסבלה מגידול ממאיר בשלב מתקדם, טופלה בתרופה משככת הכאבים במשך חודשים אחדים, וזו, יחד עם כמויות אדירות של מורפיום, סייעו לה מאוד בטשטוש כאביה המוגברים, במניעת בחילות ובהעדר מוחלט של נשירת שיער - תופעות הלוואי המקובלות לטיפול כימותרפי.
ניסוי בתהייה
הטיפול הניסיוני, ובאותם ימים גם הראשון מסוגו בארץ, ניתן אז בהסכמה שבשתיקה, הן מצד המטפל, שמבחינתו היה זה ניסוי בתהייה למטרות מחקר, והן מצד אשתי המטופלת, שהניסוי סייע לה להמשיך בהפגנת הופעתה המטופחת, שלה ייחסה חשיבות עליונה. בעזרתו היא יכלה לתפקד ולעבוד כמחנכת כמעט עד ליומה האחרון.
אלא שלצורך אישור השימוש בתרופה הניסיונית הזאת נאלצתי כמעט לעקור הרים. באותם ימים רווח עדיין מיתוס רפואי, לפיו קנביס, אפילו רפואי, הוא מחוץ לתחום. בשל הקונוטציה השלילית שהוא מעורר עם עישון סמים אסורים.
תודות לפרופסור דוד ניב המנוח, אז ראש המחלקה לשיכוך כאבים בבית החולים איכילוב, שוכנעה המערכת הרפואית בארץ שהקנביס אכן כשיר לצרכים רפואיים למי שנזקק לו. לפרופסור ניב ז"ל שמורה זכות-ראשונים בהרכת המערך הרפואי בישראל בתורת השיכוך.

תאריך:  17/03/2019   |   עודכן:  17/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איתמר לוין
מאיימים שאם רק בן-ארי ייפסל - ייצאו "בשלטי ענק עם תמונות השופטים שהורו על פסילה תחת הכותרת: הם לא יקבעו, העם יקבע בקלפי"
איציק וולף
ראש הממשלה והליכוד פרסמו סרטון שבו הכחישו את הטענות למעורבות נתניהו בהדלפת המידע על חדירת אירן לטלפון של גנץ    "השב"כ אישר שרה"מ לא ידע דבר בעניינו של גנץ וגם עיתונאים בכירים אומרים זאת"
ד"ר חיים משגב
אריאל שרון לא ראה בגבי אשכנזי מועמד ראוי לתפקיד רמטכ"ל    אהוד אולמרט, ככל הנראה, מצא באשכנזי משהו שמצא חן בעיניו; ואת אותו "משהו" שרבים מאוד לא אהבו כבר אז    כשחוזרים וקוראים את תמלילי החקירות של אשכנזי ב"פרשת הרפז", עולה מן הדמות האפלה הזאת שאשכנזי לא בוחל באמצעים
עידן יוסף
יו"ר דגל התורה מאשים את הליכוד בבגידה ובעשיית צרות לחרדים    על חוק הפונדקאות ללהט"ב: "אנשי ליכוד שמנסים להכניס לספר החוקים את הדברים הכי מאוסים והכי נוראיים"    "תומכים בנתניהו כי אנחנו יודעים מה עלול לקרות אם השלטון יתחלף. בעתיד אספר איך ניסו להפיל את רה"מ"
איתמר לוין
תחושת בוז כלפי בית משפט כלשהו היא מתכון לאנרכיה    חיות מנעה מכל הפוליטיקאים לדבר    ומדוע המילים "פה זה לא הכנסת" כל כך העליבו את סמוטריץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il