X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטענה הנ"ל של פאינה קירשנבאום אינה יכולה שלא להציף כמה וכמה מקרים שהעיתונות געשה על נסיעות לחול של פוליטיקאים, ובהקשר זה ממש תבקש להביא קטעים מדוח מבקר המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ביום עדותה השני העידה פאינה קירשנבאום על נסיעותיה לחו"ל שנעשו על חשבונם של גופים פילנתרופיים למטרות התרמה וגיוס דעת קהל בקהילות יהודיות. קירשנבאום לא הכחישה את הנסיעות ולא את הצטרפותם של בני משפחתה לחלק מהנסיעות הללו. להפך, היא אף הוסיפה שתי נסיעות שלא צוינו בכתב האישום.
למרות יחסו הקשוח של השופט, שהעיר לה על אופן דיבורה ("גברת קירשנבאום, כשאני מדבר את לא נכנסת לדברי", קירשנבאום ערערה על הפליליות המיוחסת לה על-ידי התביעה בהקשר לנסיעותיה. היא טענה שמדובר בתופעה נרחבת ביותר של שרים וחברי כנסת ישראלים שנוסעים לחו"ל במימון שאינו ממשלתי בהזמנת גופים שונים, משתתפים במסיבות של בעלי הון יהודיים לשם השגת תרומות לעמותות ולקרנות.
השופט ירון לוי, כך נדמה, התפלא שקירשנבאום אינה מכחישה את עובדת נסיעותיה עם מלווים. הוא שאל אותה: "גם היום היית עושה אותו הדבר?", וקירשנבאום השיבה בטון בוטח: "ברור". היא שבה וטענה כי בנסיעותיה עם מלווים מבני משפחתה לא הפרה שום כלל מכלל הנסיעות של שרים וסגני שרים, ושל חברי כנסת. מול מה שנראה כהבעת ספק וחוסר אמון מצד השופט, היא ציינה בהבעת ביטחון עצמי שהיא לא הפרה את ההוראות והנהלים הנהוגים בוועדות הכנסת ובוועדות משרדי הממשלה שנועדו לבדוק את הנסיעות של שרים וסגני שרים לחו"ל. ביטחונה בצדקתה היה כל כך גדול שהיא לא היססה לציין בפני השופט נסיעות דומות עם מלווים דומות לזו שלה, שנעשו על-ידי אביגדור ליברמן ודני דנון.
קו ההגנה של קירשנבאום, בנושא זה לפחות, הסתמן בבירור בבית המשפט: היא עשתה מה שעשו ועושים כולם: שרים, סגני שרים וחברי כנסת נסעו לחו"ל במימון שאינו ממשלתי, על חשבון כל מיני גופים, עם מלווים ובלי מלווים ועד כה לא הועמדו על כך לדין.
הטענה הזו של קירשנבאום אינה יכולה שלא להציף כמה וכמה מקרים שהעיתונות געשה על נסיעות לחול של פוליטיקאים, ובהקשר זה ממש תבקש להביא קטעים מדוח מבקר המדינה 2014 בעניין "נסיעות שרים וסגני שרים לחו"ל":
מהנתונים שאסף משרד מבקר המדינה עלה כי ממרס 2003 ועד יוני 2011, כיהנו 86 שרים וסגני שרים, והם נסעו 1.194 נסיעות בתפקיד לחו"ל. לפחות 28% מכלל הנסיעות היו במימון שאינו ממשלתי: 90 נסיעות (8%) מומנו בידי ממשלות זרות, ו-240 נסיעות (20%) - בידי ארגונים יהודיים, בינלאומיים ואחרים.
בדברי הסיכום כתב המבקר: "השתתפותם של שרים וסגני שרים בפעילויות במדינות העולם דרושה, בין היתר, לשם יצירה ושמירה של קשר מתמיד עם מנהיגות העולם, הסברה מדינית, יצירה והידוק של קשרים עם ארגונים בינלאומיים ושמירה וחיזוק של הקשרים עם ארגונים יהודיים ועם תפוצות העם היהודי. עם זאת, נסיעות של שרים וסגני שרים לחו"ל בכלל ואלה הממומנות על-ידי גורמים שאינם ממשלתיים בפרט, מחייבות תשומת לב מיוחדת והקפדה על סדרי מינהל תקין ועל נורמות ציבוריות ראויות".
המבקר ציין כי הנוהל שקבע בשנת 2010 משרד המשפטים "אינו מסדיר באופן מלא והולם את כלל הנושאים הכרוכים בנסיעת שר או סגן שר לחו"ל במימון שאינו ממשלתי, ואף יש בו הוראות הניתנות לפרשנות בדרכים שונות" וקרא כבר אז לתיקון הנוהל.

תאריך:  21/03/2019   |   עודכן:  21/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ישראל ביתנו
איילת פישביין
פאינה קירשנבאום מתעקשת כי בתיק שלה אין כלום מלבד רדיפה פוליטית    בבית המשפט בו נתנה קירשנבאום את עדותה מגלים אדישות לטענה
איתמר לוין
מי שהיה מנהל אגף הארגון בישראל ביתנו מבקש לחזור בו מהסדר הטיעון, בטענה שהמדינה לא מסרה לו את כל חומר החקירה והעלתה במחוזי טענות שסתרו את ההסדר
איתמר לוין
המנכ"ל לשעבר של עזרא העולמית, דניאל אלינסון, הורשע במתן שוחד בסך 92,000 דולר בתמורה לכספים קואליציוניים בסך 4 מיליון שקל שהזרימה קירשנבאום לתנועה
איתמר לוין
המדינה: ישראל יהושע קיבל שוחד של מיליוני שקלים ממועצות אזוריות בדרוום הארץ תמורת "סידור" תמיכות ממלכתיות
איתמר לוין
חיים בן-שושן, שהיה מנכ"ל החברה לפיתוח השומרון, יודה בסיוע למתן שוחד בסך 1.5 מיליון שקל לסגנית שר הפנים לשעבר תמורת סיועה במחיקת החוב של המועצה האיזורית שומרון למדינה
רשימות נוספות
הסדר בפרשת ישראל ביתנו  /  איתמר לוין
קוצר עונשו של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב   /  איתמר לוין
נדחה מאסרו של גודובסקי  /  איתמר לוין
כסף מסובב ת'עולם  /  איתמר לוין
פאינה קירשנבאום בבוץ עמוק  /  איתמר לוין
הטור של פריצי  /  אברהם פריד (פריצי)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il