X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
משה יעלון, כאשר חברת לרשימת "כחול-לבן" הדוגלת בהתיישבות ב"גושים" ובמשתמע שוללת התיישבות מחוץ ל"גושים", כלומר דוגלת בגירוש מאות אלפי יהודים הגרים בהם, אתה נותן יד למגמה הפוכה לזו שדגלת בה עד כה
▪  ▪  ▪
יעלון. הערכה רבה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
משה יעלון
איך אתה יכול לתת יד למצע מסוכן כזה, שאיננו יהודי, איננו דמוקרטי ואיננו לתפארת?! מתוך הערכה רבה אליך אני קורא לך להסתייג מן המצע הזה שפירושו המשך מסוכן ומורחב של "ההינתקות" שממנה הסתייגת בצדק, ובשל כך לא הוארכה כהונתך כרמטכ"ל. למצער, אנא הכרז על חבירתך ל"כחול-לבן" כגוש טכני בלבד, שיפורק מייד אחרי הבחירות.

בחודש דצמבר 2004, חודשים אחדים לפני ביצוע "ההינתקות", הופעת, עדיין כרב-אלוף במדים וכרמטכ"ל ה-17 של צה"ל, בכינוס הרצליה השנתי. נראה היה באותם ימים שאינך שלם עם התוכנית. החשש שמא לא תשתף פעולה עם ביצוע התוכנית, שמשמעותה גירוש המתיישבים היהודיים מרצועת עזה ומצפון השומרון, הביא לכך שכהונתך כרמטכ"ל לא הוארכה והוחלפת בידי הרמטכ"ל ה-18, רב-אלוף דן חלוץ, שככל הנראה התחייב לעשות את המעשה, ואמנם נתן את הפקודה לביצועו וביצע אותו, לשביעות רצונו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון.
בשלב השאלות בתום הרצאתך באותו מעמד, בהיותי אז יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, נעמדתי, ובנוכחות מאות משתתפים באירוע קראתי לך להימנע ממתן הפקודה, להתפטר מתפקיד הרמטכ"ל, ובכך למנוע העמדת רבבות חיילים במצב שבו הם נאלצים לבצע פקודה בלתי חוקית בעליל, פקודה שאסור לבצע וממילא גם אסור לתת.
לא התפטרת, אבל כאמור לא ביצעת את המהלך קורע הלבבות וקורע העם, כי הדרג המדיני ככל הנראה לא בטח בכך שתבצע את המעשה. שאול מופז, שר הביטחון דאז, לא האריך את כהונתך בשנה נוספת כמקובל. בספרך "דרך ארוכה קצרה" טענת שראש הממשלה אישר את ההחלטה, לדבריך, כי הסיבה לכך הייתה התעקשותך להביע את דעתך על נזקי "ההינתקות" בפני הממשלה".
בספרך, ובמאמר ב-ynet ב-20.09.08, תחת הכותרת "שרון לא הבין מה זה מדינת חוק. מופז היה שפוט", כתבת: "שרון צדק כאשר העריך שאם ייתן לתקשורת הישראלית את הפיתיון השמן של ההינתקות, התקשורת תניח לו בנושאי השחיתות. מבחינה זו, ההינתקות באמת הצליחה. אבל רק מן הבחינה הזאת. את המושג "אתרוג" לא אני המצאתי. הוא נטבע על-ידי עיתונאי ופרשן בכיר, אמנון אברמוביץ', אשר "איתרג" את שרון ביודעין ובמכוון, ואף התגאה בכך. אולם המושג אתרוג משמעותו השחתה. משמעותו היא שהעיתונות חדלה למלא את תפקידה, כפי שהוא מקובל ומובן במשטרים דמוקרטיים". ועוד כתבת שלמרות ששקלת את אפשרות ההתפטרות נמנעת מלעשות את הצעד, שמא התפטרותך תתפרש כ"פוטש" ותפגע בדמוקרטיה הישראלית.
ספר חובה
חשוב להדגיש שעד עצם היום הזה "העיתונות חדלה למלא את תפקידה, כפי שהוא מקובל ומובן במשטרים דמוקרטיים". לו היה בנימין נתניהו, ראש הממשלה דהיום, נותן לתקשורת את מבוקשה - גירוש מאות אלפי יהודים מיהודה ומשומרון תמורת "שלום" - היה אף הוא זוכה לקופסה מרופדת של אתרוג.
תפיסת עולמך, המגולמת בשם ספרך "דרך ארוכה קצרה", היא שאין לעשות קיצורי דרך מסוכנים ואין להיתפס לעכשיוויזם משחית. על כריכת הספר נכתב: "זהו ספר חובה לכל אזרח ישראלי המשקיף בדאגה על מה שקורה במדינה, אך מבקש להאמין ביכולתנו לחזור ולחדש את הכוחות שהפיקו את המפעל הציוני ולבנות כאן בית לאומי יהודי ודמוקרטי לתפארת". מלים כדורבנות. אין ציוני שיחלוק עליהן.
אבל היום, כאשר חברת לרשימת "כחול-לבן" הדוגלת בהתיישבות ב"גושים" ובמשתמע שוללת התיישבות מחוץ ל"גושים", כלומר דוגלת בגירוש מאות אלפי יהודים הגרים בהם, אתה נותן יד למגמה הפוכה לזו הרשומה מפיך בפיסקה הקודמת. איך אתה יכול לתת יד למצע מסוכן כזה, שאיננו יהודי, איננו דמוקרטי ואיננו לתפארת?!
מתוך הערכה רבה אליך אני קורא לך להסתייג מן המצע הזה שפירושו המשך מסוכן ומורחב של "ההינתקות" שממנה הסתייגת בצדק, ובשל כך לא הוארכה כהונתך כרמטכ"ל. למצער, אנא הכרז על חבירתך ל"כחול-לבן" כגוש טכני בלבד, שיפורק מייד אחרי הבחירות. למצער, אנא הכרז שלא תשב בממשלה אחת עם אנשי מרצ ועם גורמים קיצוניים במפלגת העבודה, הדוגלים בטרנספר כוחני וגזעני של יהודים מבתיהם בארצם.
בל יהי חלקך עם מי שוויתרו על שלום ושואפים להכחדת המפעל הציוני בלב ארץ ישראל!

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  25/03/2019   |   עודכן:  25/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי למשה בוגי יעלון
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
אין האחזויות לא חוקיות ב-א"י
יהודה דרורי  |  25/03/19 11:39
2
מעניין לקרוא את תגובת יעלון
תל-אביבי  |  25/03/19 11:47
3
הצחקת אותי
חיים ו.  |  25/03/19 14:05
 
- איך לא מבינים את זה ל"ת
רבע מישראלים?  |  25/03/19 17:29
 
- יעלון
דניאל פריידנברג  |  25/03/19 17:59
4
בעבר, בהיותו כבר אזרח,
שוליה  |  25/03/19 18:29
5
יושרה בפוליטיקה
פרופ' אלישע האס  |  25/03/19 18:33
6
אין לסמוך על יעלון. הוא הפך את
אסור לסמוך עליו  |  25/03/19 19:24
7
כמה נמוך הם יכולים לרדת??
אקטואלי  |  25/03/19 23:01
8
כל הכבוד על מאמר מעולה!
יהודי מפוכח  |  26/03/19 20:18
 
- יהודי מפוקח, חייבים לדייק
איגוד הכימאים  |  27/03/19 06:40
 
- כימאי,הקנאה בוקעת מתגובתך... ל"ת
ואף מילה לתוכן?  |  31/03/19 01:30
9
יעלון, חשוב שתקרא ותתייחס ל"ת
שרגא  |  27/03/19 15:33
10
קומבינות על חשבון משלם המיסים
אקטואלי  |  31/03/19 09:05
11
יעלון אינו מגיב, וזה מדאיג
תל-אביבי  |  1/04/19 09:32
12
אחד המאמרים הנפלאים
הניה פינטר  |  2/04/19 19:48
13
בוגי, מתי תענה?
תל-אביבי  |  8/04/19 21:32
14
בוגי? ל"ת
יהודי מפוכח  |  13/04/19 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
רפי לאופרט
ראשי הרביעייה משדרים את המוטו הישראלי הכי גרוע ומסוכן, שאת פירותיו הבאושים האכילונו עד זרא בעבר: סמכו עלינו, יהיה בסדר    מי שהסתתרו באופוזיציה וברחו מהשתתפות בעשייה ומי "שנולדו פוליטית אתמול" ומבקשים מהציבור אמון עיוור, ללא רקורד של ביצועי עבר וללא תוכנית לעתיד, הם לא רק חצופים ושרלטנים; הם מסוכנים!
מחלקה ראשונה
בהקלטות משיחה שערך בפורום מצומצם, יו"ר כחול לבן אמר כי לא פוסל תרחיש שבו רה"מ הפעיל את הרוסים כדי שיפרצו למכשירו לסלולרי. על החקירות: "הוא יודע שהוא הולך לכלא"
עידן יוסף
אומר בראיון לערוץ 20: "אם החמאס סבור שמערכת הבחירות תמנע מאיתנו לצאת במבצע רחב, אם יתבקש, הם טועים"    "אקים ממשלה לאומית. גנץ ולפיד לא יהיו שם"    לא מתחייב לעימות טלוויזיוני מול גנץ
עידן יוסף
כאן חדשות: בליכוד שוקלים לצרף את נשיא המדינה לחוק הצרפתי כי להקל את העברתו    היוזמים או המדווחים לא קראו את חוק יסוד נשיא המדינה, המעניק כבר כעת חסינות
איתמר לוין
ביקש להציבו במקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין במקום בן-ארי    מלצר: לוועדת הבחירות אין סמכות להתערב ברשימות, ולא ניתן לשנות את הרכביהן לאחר המועד אלא במקרים נדירים של גריעת מועמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il