X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כאשר נסענו בכבישי הגליל, כשהטלפון הסלולרי מדריך אותנו בדרך, ראינו שאנחנו, ילידי הארץ, כלל איננו מכירים אותה
▪  ▪  ▪
המונפורט [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

גלעד שליט נחטף בגבול הרצועה על-ידי אנשי חמאס ב-1986 ונשאר בשבי הטרוריסטים למעלה מחמש שנים עד שהוחזר בעסקה של החלפת 1,027 אסירים ביטחוניים, בהם מאות אסירי עולם. במשך כל שנות שביו וגם אחר כך הופיע השם מצפה הילה בכותרות, כשמשרד יחסי ציבור מחזק את המגמה הזאת בתקשורת. אחרי עסקת המחבלים, דעך העניין הציבורי בשליט.
בכל התקופה הזאת למדתי בעל פה את השם מצפה הילה ולא ידעתי היכן בדיוק הוא שוכן בגליל העליון. לכן הופתעתי, כאשר ידידי, אלי, הציע לי להצטרף אליו לטיול בגליל. מזג אוויר נהדר, רוח חמימה מעט וירוק בעיניים. לא צריך הרבה כדי להצטרף. בדרך גילינו, שכדי להגיע מגוש המרכז אל גוש הגליל המערבי צריך לנסוע למעלה משעתיים, חלקן בפקקי תנועה ממושכים ואיטיים.
כשהגענו, מצאנו שיש ביישוב הקטן תושבים שנוסעים יותר מפעם בשבוע לתל אביב. לא קל. כשהגענו למקום גילנו כי כ-150 משפחות מתגוררות שם, מול נוף הרי הגליל הגבוהים והעמקים הירוקים העצומים עוצרי הנשימה. אפשר ליהנות שם מצימרים, מבישולים ביתיים ומאוויר צלול ונהדר (בימי חורף יבשים, לפחות). מן ההרים ניתן לראות את הים התיכון במרחק כקישוט לנוף הנהדר, אך יש גם עצים, שמסתירים את הנוף ואז צריך קצת ללכת על הכביש המקומי כדי לראות את המרחקים.
כאשר נסענו בכבישי הגליל, כשהטלפון הסלולרי מדריך אותנו בדרך, ראינו שאנחנו, ילידי הארץ, כלל איננו מכירים אותה. היינו באתרי תיירות שונים ובמקומות היסטוריים רבים, במקומות של מורשת וארכיאולוגיה, באתרי קרבות ומקומות נודעים ועדיין יש מקומות ונופים, שאפשר לבקר בהם, העין לא תשבע והריאות יתרחבו מן האוויר הנהדר. אחרי סיבוב לא גדול ביישוב הכפרי הקטן של הבתים החד-קומתיים הגדלים בין העצים הירוקים, אפשר להמשיך אל מעלות-מעיליה הסמוכה.
מצפה הילה נמצא ליד המונפורט, קילומטרים ספורים מן הגבול הלבנוני, מזרחית לנהריה ובגובה של 600 מטרים מעל פני הים, שהוא כלל לא רחוק. אגב ביקור כאן גילינו שבמצפה הילה אין כלל מכולת ואם צריכים להצטייד - מעיליה היא המקום, אבל אפשר גם בשלומי. הטלפון הסלולרי הוליך אותנו בכביש מתפתל אל כפר סמוך, פסוטה. חיפשנו בית קפה והגענו אל אחד כזה, הסמוך ממש ל...מוסך המקומי. כמה צעירים מקומיים ישבו סביב שולחן ושיחקו במשחקי טלפון. "המקום כאן מתמלא בשעות הערב", נמצאנו למדים.
שירות מהיר ואדיב עזר לנו למלא את החסר וגם סיפר לנו על הכנסיה הגדולה שבמרכז הכפר הנוצרי. הכביש המתפתל הוליך אותנו אל בר יוחאי, יישוב שהוקם ב-1977 על-ידי משפחות דתיות לאומיות, אבל תושביו התחלפו וכיום הוא מקומן של משפחות חרדיות ומשפחות של חוזרים בתשובה. מקום, שמעניין לעבור גם בו בטיול בן יומו. היה זה סיור קצר שהביא אותנו לכפר עברי, לכפר חרדי, לכפר ערבי-יהודי ולכפר נוצרי. סתם טיול, שגילה עוד כמה פינות שלא ביקרנו בהן.
כוחו של גורל
הגורל לא עושה ביקורי בית, אלא צריך ללכת לחפש אותו. כתב הסופר הספרדי קרלוס רואיס סאפון.

תאריך:  28/03/2019   |   עודכן:  28/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
באנלוגיה על האמרה "כי מציון תצא תורה" ניתן לומר "כי מחוות הנוי בעמק חפר יצאה תורת הגינון" - זאת למדתי מביקור שערכתי בחוות הנוי שבעמק חפר
בלפור חקק
על ספר לילדים מאת עמנואל בן סבו    הנושא של חינוך לשלום הוא לא קל להתמודדות במסגרת ספרותית, ולא פעם יש תחושה שסופרים נוקטים מצב של "דום שתיקה", כשהם עומדים לנוכח אתגר זה
דן מרגלית
כאשר הצוללות המצריות יירדו מן המבדוק בעוד כמה שנים ויתברר כי המגבלות נשמטו ויבדקו זה יהיה כבר לאחר מעשה וביבי יאמר "עבר זמנו - בטל קורבנו", ובואו נדבר משהו על בני גנץ
גרשון הכהן
לראשי ממשלה כסמכות הנהגתית עליונה, יש וימשיכו להיות שיקולים סמויים שמסיבות ראויות יעדיפו שלא לשתף בהם אחרים. מתברר בתוך כך גם יסוד המתח המובנה הטמון בבסיס מערכת היחסים בין ראש ממשלה לבין שר הביטחון בממשלתו, במיוחד בשעה שהם אינם פועלים וחושבים בהסכמה עקרונית כאיש אחד
ציפי לידר
חמישה חומשי תורה מסמלים את השלימוּת ואת ההתחדשות המעגלית, לפיה בסיום החוּמש מתחילים לקרוא בו מחדש בפרשת בראשית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il