X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלבול ענק ומכוון של מושגים – תוך ניצול העצלנות של הציבור
▪  ▪  ▪

אני כותב כאן באתר News1. לעיתים אני כותב טור דעה, לעיתים אני מגיב, בטורי הדעות אני "חותם" בשמי המלא/ תמונה אינני מפרסם כי ברחוב אני מעדיף להיות אנונימי/ כאשר אני מגיב, אני משתמש בראשי תיבות שמי. גם מתוך עצלנות וגם במטרה ששמי לא יקפוץ לעיני הקורא האקראי (ומי שמכיר אותי מזהה אותי כמובן גם מראשי התיבות).
זהות מזויפת?
אז האם כאשר אני מגיב תחת השם ה"אנונימי" ה.א. האם אני זהות מזויפת? האם "מגיב ותיק" אשר את תגובותיו רואים כאן באתר הוא זהות מזויפת? האם "שלמה המגיב" אשר אף מגיב כאן באתר הוא זהות מזויפת? ועוד רבים וטובים מימין ומשמאל המשתמשים ב"שם עט" ולא מגיבים בשמם ובזהותם המלאה.
אז בואו ואספר לכם. השאלה של הזדהות ברשת עלתה בפני בתי המשפט כמה פעמים, פעמים בהם התבקש בית במשפט להסיר את ה"מעטה" סביב אותם "שמות עט" במקרים בהם ביקש אדם לחשוף את המסתתר מאחורי השם על-מנת לתבוע את דיבתו.
את הזיהוי יכולים לבצע ספקי השרות, על בסיס נתונים הנמסרים להם בעת ההרשמה לשרות, וספקים כמובן מסרבים לגלות מי עומד מאחורי השמות הסתומים, על-מנת לשמור על פרטיות הלקוחות שלהם, ואז, לעיתים, הדבר מובא בפני בית המשפט.
רמי מור נגד ברק – הזכות לאנונימיות ברשת היא זכות יסוד
המקרה המובהק היה בעניין רמי מור נגד ברק אי.טי.סי. (בית המשפט העליון). שופט הרוב קבע כי "במישור הכללי-חוקתי, כאשר אדם מבקש לשמור על האנונימיות שלו בהקשר של פרסום התבטאות מסוימת, עומדות לו שתי זכויות יסוד חשובות: הזכות לחופש ביטוי והזכות לפרטיות. אכן, האפשרות להתבטא באופן אנונימי היא חלק מחופש הביטוי. בית המשפט העליון בארצות-הברית עמד על-כך לא פעם, ובאחת הפרשות אף הטעים כי האבות המייסדים פרסמו את מנשריהם הקוראים לעצמאות, ואת השקפותיהם באשר לדמותה של האומה המתהווה, באופן אנונימי (ראוMcIntyre v. Ohio Elections Commission, 514U.S. 334 (1995. השופט Clarence Thomas ציין באותו מקרה כי..."
בואו נשים לב תחילה לניסוחים. כאשר אתה רוצה לתקוף את תופעת האנונימיות ברשת אתה תאמר: "זהות מזויפת", מינוח מאוד שלילי עם קונוטציה פלילית/ וכאשר בית המשפט מדבר על התופעה הזו כחלק מזכויות היסוד הוא קורא לה: "לשמור על האנונימיות"' ואף משווה אותה לאנונימיות של מנשרי העצמאות של ארה"ב.
מסכת הצביעות
אז בואו נסיר בראש ובראשונה את מסכת הצביעות. אנונימיות ברשת היא חלק אינטגרלי ולגיטימי מאופן ההתבטאות ברשת/ בית המשפט מכיר בה כחלק מהזכות לחופש ביטוי. ובואו לא נהפוך כל מגיב אנונימי, בין אם דבריו נעימים לנו ובין אם הם צורמים את אוזנינו, לפושע פלילי, וכל מי שמנסה לעשות כן הוא כזבן וצבוע.
ומעברו השני של המתרס – התנהגות בבחירות
אך זהו רק צד אחד של המתרס. מצדו השני עומדים חוקי הבחירות, והחלטות של יו"ר ועדת הבחירות השופטים אליקים רובינשטיין סלים ג'ובראן וחנן מלצר. האחרון שבהם הרחיב לפני כחודש את חובת השקיפות ואיסור האנונימיות למידה רבה משמעותית מאשר בעבר היינו "אף על פרסומים באינטרנט, לרבות ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש, וייושמו גם ביחס לכל פרסום מטעם מפלגה, או רשימת מועמדים המתמודדות בבחירות, או על גורם אחר כלשהו הפועל מטעמן בתשלום, או על-פי תיאום עמן".
ומתוך האסור אנו למדים על המותר. ברשת יש ציבור ענק של מגיבים, ימנים, שמאלים, דתיים, חילונים, המגיבים באנונימיות. אין מדובר בציבור מזויף, או פיקטיבי, אין מדובר בציבור עבריין, הציבור הזה מייצר גלים ברשת. בכל פעם שהמועמד שלו מנצח יש גל לכיוון אחד, בכל פעם שמועמד אחר מנצח יש גל לכיוון אחר, כל מי מייחס לגלים האלה תכונות של ארגון ומימון על-ידי מפלגות/רשימות שלא באמצעות ראיות ברזל, הוא אינטרסנט צבוע.
ולסיכום
אז "מגיב ותיק", "שלמה המגיב" וכל אותם רבבות אחרים המגיבים כאן באתר ובאתרים אחרים: אנא הירגעו. איש לא ידפוק על דלתותיכם בחצות הלילה בגלל מכתב ששלח יאיר לפיד ליועץ המשפטי לממשלה, מבלי שצירף לו שמץ של ראיה מלבד אותה כתבת שער בידיעות אחרונות.
אם אינכם מפלגות, אינכם רשימות, אינכם ממונים על-ידיהן ואין לכם כל קשר ארגוני עמן, אתם יכולים לתמוך ולהתנגד כאוות נפשכם, באנונימיות מלאה. הוציאו את האמת האישית שלכם בלי כחל וסרק אך השתדלו לשמור על תרבות דיון, ולו בגלל שבלעדיה אתם יורים לעצמכם ברגל, והעיקר, המשיכו לישון בשקט.

תאריך:  06/04/2019   |   עודכן:  06/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנונימיות ברשת או זהויות מזויפות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
מי שמובילות את פלגי השמאל/תקשורת הן יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, ומי שהגיעה בטעות לכנסת, ח"כ סתיו שפיר. בסיוע קולני של עדר התקשורת מנסה השמאל לרשת את בנימין נתניהו. יש לקרוא לכלל הציבור: הגידו לא לטרנספר! יש לקרוא לציבור "הימני" לנהור בהמוניו אל הקלפיות, במטרה לבלום את "השלום" החזירי, הבלתי מוסרי והבלתי דמוקרטי
איתן קלינסקי
במקום דיון מעמיק בנזקי העישון והסמים ובחינת הצורך לתת מענה לחולים חשוכי מרפא נמצאה קרקע פורייה לשיח פופוליסטי, בו מככב רעיון הליגליזציה של הסמים. באמצעות רעיון הליגליזציה של קנביס ייכנס משה פייגלין לכנסת במטרה לכונן מדינת הלכה ליברטריאנית
מנחם גורמן
עמדת מדינת ישראל צריכה להיות חד-משמעית: יש פתרון מדיני-פוליטי לבעיית הטרור מעזה. הפתרון היחיד המקובל על מדינת ישראל היא פינוי תושבי עזה לארצות ערביות שכנות ולקהילות ערביות באירופה. יש לדרוש מהאו"ם והאיחוד האירופי להשתמש בכספי UNRWA ובתרומות נוספות מארצות אירופה, לדאוג בהקדם להחזרת תושבי עזה לארצות מוצאם
עמוס גלבוע
הטיעון כי הצוללות שנמכרו למצרים ב-2011 נחותות לעומת הצוללות "המתקדמות" שנמכרו ב-2015 - הוא לא נכון!    כולן אותו דבר, מאותו הסוג, עם אותן מערכות
נסים ישעיהו
קמה תנועה חדשה, שעל-פי חוק היא אומנם נקראת 'מפלגה' ומציעה דרך חדשה, שזו בעצם הדרך הכי ישנה וטובה של עם ישראל. "זהות" מציעה לשחרר אותנו מהאחיזה החונקת של המדינה, חרות אישית היא מציעה. אני בעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il