X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בכל מערכת בחירות הבטיחו לעובדי קבלן דברים, ואחרי הבחירות התייחסו אליהם כשקופים קל להבטיח וקשה לקיים לכל האוכלוסיות בחברה הישראלית יהיו נציגים בכנסת חוץ מעובדי קבלן
▪  ▪  ▪
שקופים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סקרי מנדטים הנערכים כמעט מדי יום במפלגות השונות ובכלי התקשורת מנסים להעריך את תוצאות ההצבעה ובעיקר לחזות את המגמות השונות בדפוסי הצבעה. אולם יש פער מובנה בין הסקרים לבין הבחירות עצמן. לפי סקר של ישראל היום, רק 57% בטוחים שיבואו להצביע. קשה לגייס מצביעים חדשים, אבל לא פחות קשה לשמור על תומכים. היום בקרב המפלגות הגדלות קיים שוויון מוחלט: 69% ממצביעי הליכוד וכחול לבן אמרו כי בטוח שיבואו להצביע ביום הבחירות. שינוי קטן באחוזי הצבע יכול לגרום לכמה מפלגות לא לעבור את אחוז החסימה. שינוי קטן של 4 מנדטים ישנה את המאבק הבין גושי.
שיעור ההצבעה בבחירות הוא אחד המדדים למעורבות הציבור בחיים הפוליטיים ונחשב מַבחן חשוב של מידת האמון במערכת הפוליטית בישראל. לפי המכון הישראלי לדמוקרטיה, מאז ראשית שנות האלפיים חלה ירידה בשיעורי ההצבעה בקרב צעירים, עולי ברית המועצות לשעבר ובעלי מעמד כלכלי-חברתי נמוך. נתון זה משקף את אי-האמון שלהן במפלגות הקיימות בישראל. מי שיצליח להביא אוכלוסיות אלה לקלפי ינצח בבחירות.
עובדי קבלן
מדובר בלמעלה מ-600 אלף עובדות ועובדים. התופעה הלכה והתרחבה בעשורים האחרונים כתוצאה מהפרטה של שירותים חברתיים, קיצוצים במגזר הציבורי וירידת כוחה של העבודה המאורגנת במשק הישראלי בשנות ה-90.
הם סובלים מתנאי העבודה הנחותים בחברה ישראלית: 89% מעובדי הניקיון, 42% מעובדי האבטחה ו-32% מעובדי סיעוד לא מקבלים את שכרם לפי חוק. בחברות הממשלתיות 73% מעובדי הקבלן מקבלים שכר נמוך משכר המינימום.
בדצמבר 2017, שכרם של 90 אלף מאבטחים היה אמור לעלות ב-1.5 שקל לשעה, אך שר העבודה חיים כץ לא חתם על כך, כי שר האוצר משה כחלון לא העביר את הכסף ויו"ר הסתדרות אבי ניסנקורן "שכח" להכריז על סכסוך עבודה.
בכל מערכת בחירות הבטיחו לעובדי קבלן דברים, ואחרי הבחירות התייחסו אליהם כשקופים. קל להבטיח וקשה לקיים. לכל האוכלוסיות בחברה הישראלית יהיו נציגים בכנסת חוץ מעובדי קבלן.
המגזר הרוסי
שלושים שנה חלפו מאז העלייה הגדולה של יוצאי ברית המועצות לשעבר, ומאז ועד היום בכל מערכת בחירות ניכרת טביעת האצבע של המגזר. לפי ההערכות, הוא יכול להגיע לכ-20 מנדטים. כל המפלגות נזכרות בקול הרוסי רק לפני הבחירות. מעולם לא טיפלו בקהילה הזאת ולא התעסקו איתה בין בחירות לבחירות, תמיד לפני הבחירות. אבל לא רק מפלגות מפגינות זלזול כלפיהם, גם שרים לא השכילו לקיים הסכמים קואליציוניים.
הפופולריות של הליכוד ושל ישראל ביתנו בבחירות האחרונות לא נבעה מהצלחתן להיטיב עם מצבם של דוברי הרוסית בארץ, אלא הייתה תוצר של ריבוי נציגים מקרב עולי בריה"מ בכנסת ובממשלה, וגם נבעה מהכישלון של המפלגות המתחרות. אומנם ישראל ביתנו מציגה את עצמה כנציגה יחידה של יוצאי בריה"מ, אך אי-קיום הבטחותיה בתחום הפנסיות והדיור פגע בה קשות. כדי לצמצם נזקים, עשה אביגדור ליברמן לא רק שינויים גדולים ברשימת מפלגתו לכנסת אלא גם הרים דגל נגד החרדים.
האכזבה מהממשלה, והתמיכה הגורפת של מפלגות חרדיות בנתניהו, דוחפות חלק מיוצאי בריה"מ לזרועותיו של בני גנץ. המועמדים של מפלגת כחול לבן יתקשו להסביר מה הם עשו למען אוכלוסיית דוברי הרוסית, ולמה ברשימתם לכנסת יש רק מועמד אחד מהמגזר הרוסי.
אנשים שעדיין לא החליטו למי יצביעו אינם נמצאים בכיס של אף מפלגה. הם יכולים בקלות לשנות את המאזן הבין-הגושי. הם מרגישים שממשלת הימין "דפקה" אותם ושמפלגות המרכז-שמאל התעלמו מהם. אני יושב על הגדר, ואומר לפונים אלי: תנו לפוליטיקאים להזיע, אולי זה ילמד אותם שאנחנו לא שקופים.

הכותב הוא יו"ר מטה למען עובדי קבלן.
תאריך:  08/04/2019   |   עודכן:  08/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקול באוויר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שכר מינ.$1450+קרןפנסיה/השתלמות
ע_הראל  |  8/04/19 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
עמוס שנער
ליברמן, חזן, כחלון, בנט ושקד. אתם לא תהמרו על הנשים ועל הילדים שלכם נכון? אז למה אתם מהמרים על ביטחון המדינה? רוצים שהשמאל יחלק שטחים לאויבנו ושנחזור לתקופת האוטובוסים המתפוצצים?
איתן קלינסקי
כואב לי, שבראש ממשלת ישראל נמצא אדם, שהחליט שמותר לו לעשות דהמוניזציה מוחלטת לאדם שזה הרזומה שלו, כאשר אותו אדם מציג עצמו לבחירת הציבור כמועמד לתפקיד ראש הממשלה
איתמר לוין
משרד מבקר המדינה שכר חברה המסייעת לבחון האם מתנהלת באינטרנט תעמולה בעד מפלגה כלשהי מבלי להזדהות איתה בגלוי - דבר העלול להביא להטלת קנסות על אותה מפלגה
מירב ארד
אמר בראיון ל-103FM כי "נתניהו יודע ששלטונו נמצא בסכנה"    על ההדלפות הנייד של גנץ אמר: "אנחנו רואים את המספרים בסקרים ונראה שבסופו של דבר זה לא מה שגרם נזק אמיתי"
עו"ד שרון הורמשטיין
מי שעובד ביום הבחירות, עשוי להיות זכאי לשכר בגובה 200% או לשכר רגיל ויום חופש במועד אחר    בתנאי שעבד אצל מעסיק לפחות 14 ימים רצופים לפני יום הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il